Interessante 'geen-gear' gevonden

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.598
Hier kan je alles posten wat interessant of handig is voor in je studio als het maar geen gear is.

Deze is wel geinig voor als je weinig ruimte hebt en niet met planken wil gaan knutselen.


schaduwUbambu_123_1_1080x.png
 
Laatst gewijzigd:
isberget-standaard-voor-tablet-wit__0935733_ph166136_s5.jpg


ideaal voor desktop gear zoals Elektrons op een plank. (die is bij mij ook van ikea)
 
De endoscopen koffer die collega's van mijn vrouw aan mij doorspeelden.
Stevig koffertje dat ik tot nu toe gebruikte om tijdelijk overbodige kabels in te stouwen, maar met een schuimmat en wat snijwerk wordt het straks een case voor wat mobiele apparatuur.

Vanwege de de nogal prijzige cystoscoop die er oorspronkelijk in zat is het een behoorlijk stevig ding.
Ik hoop er in de toekomst nog eens eentje te kunnen scoren.

tempImagerUmG7j.png


tempImageyKohfA.png
 
Omdat de standaard hoek van mn MPC One behoorlijk onergonomisch is heb ik (verspreid over het afgelopen jaar) een drietal laptopstands gehaald.

Voor thuis in t studiootje deze: Verstelbare Ergonomische Laptop/Notebook Standaard Universeel | bol.com

Voor boven de dj-set deze: https://www.bax-shop.nl/laptop-stand/innox-iva-05-mkii-laptop-tabletop-stand

En voor onderweg deze:
Draagbare computerstandaard

Misschien beetje overkill, maar het maakt de gebruiksmogelijkheden wel een stuk flexibeler en dat is prettig. Overigens gevalletje trial and error, wat voor de enige situatie wel werkte was anders weer onpraktisch. En die dingen nemen ingeklapt amper ruimte in dus prima.

Voor de rest ben ik echt een groot fan van Decksaver ( Protective Covers for Music Equipment - Decksaver ). Las laatst dat ze binnenkort uitkomen met eentje voor de MicroKorg en MicroKorg XL+. Ga ik gelijk halen tzt.
 
Om iets schuin te zetten. Neem een balkje, rol er noppenfolie omheen en dan aan bij de kanten een ptt elastiek.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Bekijk bijlage 3826584
Ik gebruik al tientallen jaren een spantklem voor synthesizers zonder "hold" functie.
Instant drone als je deze op een toets plaatst, die dan mooi door het gewicht van deze naar beneden gedrukt wordt.
Handig [ ik had er eigenlijk patent op moeten aanvragen]
Dat doe ik door een patchkabel tussen twee toetsen te steken. Gegarandeerd schadevrij!
 
Bekijk bijlage 3826584
Ik gebruik al tientallen jaren een spantklem voor synthesizers zonder "hold" functie.
Instant drone als je deze op een toets plaatst, die dan mooi door het gewicht van deze naar beneden gedrukt wordt.
Handig [ ik had er eigenlijk patent op moeten aanvragen]
Ik gebruik het contragewicht van platenspeler arm.
Bierviltje onder de omliggende witte toetsen schuiven werkt ook prima bij de meeste synths. Heeft me vaak geholpen tijdens liveset.
Het is wel eens gebeurd dat ik podium verliet om bierviltje van de bar te pakken. Gezichten van publiek is goud waard. :D
 
Tafelmes met kromme punt om de schuifjes van de Behringer PX2000 patchbays in het rack te verzetten. Die verschuiven bij elke tochtvlaag (of had ik dat nou zelf gedaan?)
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Als je ergens zo'n magnetische reclame krijgt, bewaren. Is ideaal om te knippen op maat en te kleven op metalen gear, en te voorzien van een klevertje. Zo heb je bijvoorbeeld nooit meer tape nodig om je routing te noteren of midi kanaal of ...

Schermafbeelding 2022-08-30 om 11.19.04.png
IMG_0419.JPG
 
Nog eentje? Kleurcodes + getallen. Handg voor je patchbay... Dus elke send dezelfde kleurtjes als de knoppen op je mixer... dito patchkabels. Groen knoppie is groen stickertje op patchbay en groen kabeltje. Diverse patchbays rondom geef je elk n kleurcode. En dan n nummer. Ja soms valt er al eens een stickertje - niks is perfect :)

Je hebt geen patchbays en geen mixer? Geen probleem. Je kleeft een gekleurd stickertje op je synth, thv de power knop maar dan vooraan. Zo weet je altijd de power knop zijn, en op de sticker schrijf je 't gekozen midi kanaal. Zo, weet je dat ook weer in één ogenblik.


IMG_0412.JPG
.
 
mams heeft m al omgestoten maar ach, hij dient nog steeds. Handvat is ikea. Zo kan je 'm zo verplaatsen. En herken je de poot? De spijl van een trap :D


IMG_1125.JPG
 
Stel je hebt nog iemand die wat buizen en klemmen heeft van een oude electrische drum stand. En je hebt wat jaspers dragers of gelijkaardigs over? Beetje nadenken, passen en meten, zagen, en je hebt een vette volledig op maat kantelbare dubbele gear drager.
 

Attachments

  • IMG_0058.JPG
    IMG_0058.JPG
    147,1 KB · Bekeken: 120
ideaal voor desktop gear zoals Elektrons op een plank. (die is bij mij ook van ikea)

Overweeg er zo eentje te halen voor m'n Microkorgs. Heb er eentje als boekenplank in m'n slaapkamer en ben er erg tevreden over.
 
Back
Top