verlichting in je studio

Ik heb een tijdje geleden alweer een led bureau lampje gekocht bij Lidl voor iets van 14 euro met een flexarm die je in alle richtingen kan buigen op je synths en die kan je in verschillende standen dimmen en zo kan je met zo'n star projector en zo'n ledlampje toch goed werken vind ik.
 

Attachments

  • P1000977 [800x600].jpg
    P1000977 [800x600].jpg
    79,7 KB · Bekeken: 128
  • P1000978 [800x600].jpg
    P1000978 [800x600].jpg
    39,2 KB · Bekeken: 127
  • P1000979 [800x600].jpg
    P1000979 [800x600].jpg
    41,7 KB · Bekeken: 124
1666084369718.png

alleen een lampje om de tekst op t paneel van de drumcomputer te kunnen lezen. verder lekker in t donker met enkel de miljard ledjes op mn synth en het blauwe licht van de monitor die me wakker houd tot diep in de nacht.
 
Mijn werkkamer is vrij donker, maar wel met kleurspots in rood, groen, blauw en paars daar waar ik dingen moet kunnen aflezen. Bij nood is er 1 felle wite lamp. Verder ligt het hier boordevol kussens met blije indiaase patronen voor geluidsdemping. 'k Had ook meerdere knalroze plastic discobollen, lavalampen en zo’n ding dat kleurballetjes projecteert, maar dat leidde allemaal teveel af.
 
Veel donkere kamers zeg, krijgen jullie daar geen hoofdpijn van/moe van?

Ik zelf werk altijd het liefst in een zo'n licht mogelijke studio. Had op een gegeven moment zelfs een lamp aan t plafond met diffuus daglicht. Het is jammer dat die kapot is gegaan, mijn productiviteit was er n stuk beter door.
 
Ik wil meer werkbaar licht. Heb 2 spaarlampen aan n wit plafond en wat hue lampen (uplight) maar dat volstaat vaak niet. Had zo n groot lamppaneel getest en dat kost n boel en geeft amper licht, zeker vergeleken met de 2 spaarlampen zonder armatuur. Heb ook maar 2 lichtpunten aan t plafond
 
Veel donkere kamers zeg, krijgen jullie daar geen hoofdpijn van/moe van?
Ik kan juist beter focussen als de wereld donkerder is. Zal voor iedereen anders zijn en heeft denk ik te maken met je natuurlijke slaap-waak ritme. Natural nachtbraker hier. Al die ochtendmensen zijn maar doodenge lui haha :maffia:

Neemt niet weg dat zo'n daglichtlamp wel heel natuurlijk prettig licht geeft. Zag dat laatst bij een kennis, maar zou het dan eerder boven de keukentafel willen of zo, niet in de studio.
 
Moet wel zeggen, er komt zo'n bak licht van t touchscreen van mn mpc af dat k in de praktijk met een schemerlamp al een heel eind kom.
 
Veel donkere kamers zeg, krijgen jullie daar geen hoofdpijn van/moe van?

Ik zelf werk altijd het liefst in een zo'n licht mogelijke studio. Had op een gegeven moment zelfs een lamp aan t plafond met diffuus daglicht. Het is jammer dat die kapot is gegaan, mijn productiviteit was er n stuk beter door.
Voor mij ligt het er aan wat m'n doel is; als ik echt een track wil maken dan is een donkere kamer niet optimaal maar als ik gewoon een beetje wil soundsurfen en pielen dan is een beetje sfeerverlichting juist wel leuk.
 
Ah ja, in mijn hokkie bouw ik echt alleen maar tracks. Dat pielen en experimenteren doe ik het liefst op de bank in de woonkamer :)
 
Ik ben weer aan het denken om die 2 spaarlampen aan n draadje aan het plafond te vervangen... Ik zie nl hoe langer hoe minder goed.
Iemand een tip? De ruimte is niet zo klein, wit geschilderd. Ik dacht aan led lampen van 120 * 30 cm, de vraag is dan hoeveel... Ik heb er 4, 2 per 2 in mijn carports en dat geeft veel licht (wit licht) maar ik wil er andere dan, dimbaar en liefst ook verschillende kleuren 'wit'
Kost best wel geld... Daarom: heb ik aan 4 genoeg of moeten t er dan 6 worden...
omdat 't meer oplevert met foto: dit is de carport momenteel
 

Attachments

  • IMG_0214.jpeg
    IMG_0214.jpeg
    161 KB · Bekeken: 45
Goeie opm. dimmen kan op verschillende manieren. Tijd voor huiswerk dus. Dank
 
Ik heb Philips® Hue™ in mijn studio, dus ik kan van hel witte lab verlichting tot zeer intieme bordeeltinten. Dimmen op dat systeem geeft niet die typische brom van ouderwetse dimmers want het zit in de lampen zelf en niet via zo'n trafo. Ik merk in elk geval niets van storing/ruis/brom in mijn audiopad.
 
Ik heb een 5 tal van die hue led lampen die lijken op n gloeilamp In de studio. Ik heb eens die hue tegel in huis gehad maar gaf nt genoeg licht en kostte toen 200 euro per stuk. Retour.
als bijverlichting is die hue ok. Maar ik wil licht zodat ik de achterkant vd gear kan lezen.
 
Volgens mij snappen jullie het niet.

Verlichting in de studio refereerd naar het spirituele pad van verlichting.

Alleen als je jezelf door en door kent zal de verlichting plaats vinden.

Ik heb een led lamp die van kleuren kan veranderen en krijg daar geen storing van.
 
haha dat doet me denken aan die hippe verlichting in mijn vrouw haar lease auto's, ik zet dat altijd uit :beard:
Er is een merk dat zelfs een abo vraagt zodat je meer kleuren kan kiezen, aan mij gingen ze bankroet
 
Back
Top