verlichting in je studio

Je ziet het effect ook veel minder als je ander (noodzakelijk) licht aan hebt staan (om je gear te kunnen zien) en met sommige boxen heb je dat echt nodig.. knopjes op apparaten die licht geven en dan staat er ook nog een functie onder.. op de MC707 bv.. ik moet er echt 'n lamp boven hangen anders is het letterlijk tasten in het duister..
Dat is ook zo, als je met allerlei kastjes met veel knoppen en programma's moet werken dan wordt het lastig.
Ik heb nog wel 'ns een werkwijze dat ik een rustige kick of een simpele baslijn op de achtergrond aanzet of een soort drone of een combi daarvan en dan is dat de basis waarop ik ga bouwen met hardware die echt handson is en bijv wat FX erachter of met m'n Launchcontrol XL waarmee ik dan parameters op plugins in Live aanstuur, op die manier wil 'm gebruiken bij het pielen, patchen en creëren van sounds en lekker daarop jammen en improviseren, beetje aan knoppen draaien en zo en dan is zo'n ding leuk om zo'n sfeertje te creëeren.

Voor mij was het ook essentiëel dat ie lekker langzaam kan bewegen want bij een aantal van die partylampen dan gaat dat best wel snel en dat is niet lekker als je op de manier zoals ik het wil dan bezig bent, ik zit dan ook wel op een bpm van bijv 90 of soms nog wat langzamer en dan is een partylamp teveel uptempo zeg maar, da's meer om te dansen.
Net als je slowtv en slowfood hebt doe ik dan een beetje aan slow sounddesign. :)
Als ik het idee heb dat ik echt een track wil maken en produktiegericht bezig wil zijn dan heeft het voor mij geen meerwaarde, het is meer als moodondersteuner om het zo maar te zeggen en prettiger dan wat gewone verlichting op zulke momenten.

Je moet echt ook weten waar je het neerzet.. ik weet niet hoe krachtig het licht van deze projector is maar met mijn DMX lampen moest ik echt heel voorzichtig zijn..
Da's ook zo, in de manual wordt ook verteld omdat het een krachtige lichtbundel is dat je er niet in moet zitten kijken.
Ik heb 'm een meter van me vandaan aan de zijkant staan en dan naar boven gericht, op die manier heb je een soort van sterrenhemel en schijnt ie niet in m'n gezicht.
 
Laatst gewijzigd:
Deze onlangs op mp gekocht voor 15eu. Geen mathmos, maar geen geld voor zo'n sfeervolle lamp.
Da's een leuke lamp en 15 euro is een goede deal. :okdan:
Minuutje of 20 dat valt mee, dan ben je vaak net lekker op gang in de studio zeg maar.
 
Dit is ook een gave gadget!! Is een soort ventilator waarin multicolor HD ledstrips per wiek zitten.. draait sneller dan je ogen kunnen volgen en in een cluster (meerdere) samen met de juiste software kun je 3d hologrammen projecteren.. maar met één exemplaar kun je ook al leuke dingen doen.. geen idee hoeveel herrie het geeft.

Ik zie dat ze nu ook bij Bol.com worden verkocht maar 'n paar jaar terug alleen op Ali-express te verkrijgen..
Dat zijn zeker leuke gadgets, ik vind ze te gek!
Nog wel aan de prijs maar dan heb je wel iets bijzonders natuurlijk.
 
Ik heb een goedkope gamer XL-muismat met RGB van Amazon gescoord. Staat altijd in warm rood en geeft een aardige glow. Onder het bureau zitten wat cheapo Chinese leds maar die ga ik denk ik vervangen, want de helft is al uitgevallen. :frons:

muismatje.jpg
 
Ik ben al jaren opzoek naar een mooie oplossing, maar wat k altijd lastig vind is dat wat k qua sfeer mooi vind vaak net te donker is. Ik heb zo'n Ikea lichtbol met vlakke onderkant die ik bovenop m'n kast heb staan. Dat is wel oké maar dan moet ik het apparaat waar ik achter zit redelijk uit m'n hoofd kennen.
Zoals ik hierboven al beschreef is het voor mij ook alleen bij een simpele setup en niet als ik moeilijk gedoe heb, van alles moet uitzoeken of iets gericht wil maken.
Het is voor mij een beetje in de goede mood zitten tijdens het pielen en jammen.
 
haha misschien verdient dit topic een boel filmpjes waar ieder zijn sfeertje toont... Al dan niet met n zelfgemaakt deuntje.
Woops instant inspiratie en zin voor n spookhol sound te maken héhé
 
en kijk, ik maakte een topic voor je sferige studio filmpjes als challenge...

 
Ik heb ze in Hengelo gezien, iets van 24€
Nou snap ik dat ik 'm niet kon vinden, hier wordt ie koptelefoonhouder genoemd en daar zocht ik op en bij Ikea led lamp. :stupid:D
Drie tientjes is niet duur, misschien wel leuk voor in de studio...
 
Back
Top