verlichting in je studio

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.059
Locatie
Apeldoorn
Ik wilde 'ns wat bijpassends qua verlichting als ik aan het pielen ben om een beetje sfeer te hebben.
Ik had al 'ns een partylamp gekocht maar die draaide veel te snel, leuk voor een feestje maar niet voor een beetje sounddesign en een heel goedkoop ding maar die maakte flink geluid en dat moet je niet hebben in je studio.
Ik had al 'ns van die star projectoren op youtube gezien en ik heb bij het bestellen op zaken gelet zoals weinig tot geen geluid en regeling van parameters, sinds vanmiddag heb ik nu een geinige starprojector in de vorm van een astronaut staan en die bevalt me uitstekend moet ik zeggen, ik heb een kort clippie ff geupload.
Het geluid is heel zacht op de achtergrond en goed met verschillende instellingen zoals snelheid van beweging en wel of geen sterren of nebulea en kleurvariaties, timer er op, afstandbediening er bij en werkt op usb op je pc/laptop en het ding was nog schappelijk in de prijs ook, 31,50 vind ik niet echt duur.
Hebben jullie nog iets behalve de normale verlichting voor erbij om je lekker in de mood te brengen?
Voor diegenen die denken dat wil ik ook wel, deze heb ik bij Bol gekocht; Eldur® Astronaut Sterren projector - Sterrenhemel - Galaxy projector - Incl. NL... | bol.com
 

Attachments

  • VID_20221008_142854103.mp4
    7,7 MB
ha ik dacht 'o ja, verlichting, ik zie niks meer tegenwoordig' - hehe ik had geen sfeerverlichting verwacht :)
Ik heb nog zo'n aldi laser, die kan ook bewegen... staat nooit aan eigenlijk bedenk ik net.
zulke dingen maken soms vreselijk veel lawaai, zeker n aandachtspunt
 
Ik heb alleen een gaar half oranje kleurend led peertje van de action met de draadjes uit t plafond. Net zo ellendig als mijn muziek hahah
 
Stelletje LED strips en twee LED lampjes met flexibele hals van de IKEA. Heb even gezocht maar deze hebben ze niet meer. Blijkt 7 jaar geleden te zijn van mijn aankoop, dus dat kan makkelijk... En natuurlijk alle LEDjes van de synths (vooral van de modular!).
 
hier Govee ledstrips RGBICWW 2 x5 meter + Led stalamp, en Govee music sync box...maar meestal staat verlichting op lichtblauw vast licht, of op nacht (sterrenvalmodus),rustige mood hier ;-) zeer tevreden van, prijs/kwaliteit.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb in elke hoek van de studio Philips hue Iris lampen geplaatst. deze staan op de grond waardoor het mooi verspreid indirect licht geeft. Door dat ze per lamp te programmeren zijn in felheid en kleur is er voor elke sfeer wel een optie.
Onder het studiomeubel zit nog een ledstrip van de Action.
BC5131AF-6A35-4162-9505-D674C30CA9DA.jpegCF2746FD-D83D-49A1-B416-70D25D39E65E.jpeg
 
Ik heb een paar lavampen en 2 van die Philips Iris hue lights staan en action kleur lampen in spots maar die gebruik ik nooit.

Ik zou wel van die ledstrips in mijn japser stand willen hebben, maar heb geen zin in 3 of 4 extra stekkers erbij. Of zijn die dingen in meerdere strips op 1 stekker aan te sluiten?
 
Ikea had zo 4 strips vanaf een punt maar ik vond die lelijk en fel. Heb ze kado gedaan aan de stiefdochter (die ze ook niet gebruikt denk ik)
beetje typisch, dat modern ledlicht is mijn smaak nooit. Niet in autos, niet als verlichting, niet op gear.
 
Een woord: Lavalamp
Zo'n lavalamp leek me ook wel leuk en wilde ik aanschaffen maar ik las dat het een behoorlijke tijd kan duren voor ie opgewarmd is en lekker blubt, wel zo'n 1,5 a 2 uur dus zag ik er van af.
Hoe is jouw ervaring?
 
Ik ben al jaren opzoek naar een mooie oplossing, maar wat k altijd lastig vind is dat wat k qua sfeer mooi vind vaak net te donker is. Ik heb zo'n Ikea lichtbol met vlakke onderkant die ik bovenop m'n kast heb staan. Dat is wel oké maar dan moet ik het apparaat waar ik achter zit redelijk uit m'n hoofd kennen.

Ik ga dit dus goed in de gaten houden m'n oog op aanstaande nieuw in te richten thuisstudio.
 
Zo'n lavalamp leek me ook wel leuk en wilde ik aanschaffen maar ik las dat het een behoorlijke tijd kan duren voor ie opgewarmd is en lekker blubt, wel zo'n 1,5 a 2 uur dus zag ik er van af.
Hoe is jouw ervaring?
Ligt helemaal aan de lamp die eronder zit, ik heb er een 40 watt lamp onder die trouwens erg moeilijk verkrijgbaar zijn.
Met een minuut of 10 doet hij het wel goed schat ik. Nooit op gelet....
 
Met een minuut of 10 doet hij het wel goed schat ik. Nooit op gelet....
Als je 'm van de week een keertje aan hebt staan kijk dan als je wilt af en toe en geef het ff door in dit draadje en het merk ook.
Is voor mij maar ook voor anderen wel interessant denk ik want sommige lampen hebben 2 uur nodig dus tegen de tijd dat ie lekker blubt dan ben je alweer klaar met je jam.
 
Laatst gewijzigd:
Probleem met lavalampen is dat ze gloeilampen nodig hebben, die slecht te krijgen zijn tegenwoordig. Met een gloeilamp gaat het redelijk snel, half uurtje om op te warmen. Met led werkt niet of heel slechts.

Heb die van mij net aangezet, zal zo eens kijken hoe lang het duurt voor die lekker bubbelt.
Deze onlangs op mp gekocht voor 15eu. Geen mathmos, maar geen geld voor zo'n sfeervolle lamp.

IMG_20220529_004708.jpg

IMG_20220528_172236.jpg
 
Ziet er heel gaaf uit die Galaxy projector!! Ik vind lampen ook heel tof maar heb exact hetzelfde als Fred B (hieronder).

Je ziet het effect ook veel minder als je ander (noodzakelijk) licht aan hebt staan (om je gear te kunnen zien) en met sommige boxen heb je dat echt nodig.. knopjes op apparaten die licht geven en dan staat er ook nog een functie onder.. op de MC707 bv.. ik moet er echt 'n lamp boven hangen anders is het letterlijk tasten in het duister..
Ik ben al jaren opzoek naar een mooie oplossing, maar wat k altijd lastig vind is dat wat k qua sfeer mooi vind vaak net te donker is. Ik heb zo'n Ikea lichtbol met vlakke onderkant die ik bovenop m'n kast heb staan. Dat is wel oké maar dan moet ik het apparaat waar ik achter zit redelijk uit m'n hoofd kennen.

Je moet echt ook weten waar je het neerzet.. ik weet niet hoe krachtig het licht van deze projector is maar met mijn DMX lampen moest ik echt heel voorzichtig zijn.. bij het proggen had ik regelmatig dat er weer een beam in mijn ogen scheen en ik tijdelijk verblind was.. Ook wel eens zo'n moonflower in mijn studio gehad.. die dingen zijn voor een paar tientjes al te krijgen maar het bundelt de stralen dus, waardoor je echt moet uitkijken en er niet in kan kijken. Het geeft wel een heel gave sfeer maar is leuker om op uit je dak te gaan en in iig niet meer op zoek hoeft naar bepaalde knoppen.. :)

Hieronder nog een paar oude videootjes van wat setups die ik in mijn living filmde.. audio van eerste yerr is er later in gemixt. ;) Het effect van de bundeling is ook sterker omdat ik rookmachines gebruik, niet echt aan te bevelen in je studio..



 
Dit is ook een gave gadget!! Is een soort ventilator waarin multicolor HD ledstrips per wiek zitten.. draait sneller dan je ogen kunnen volgen en in een cluster (meerdere) samen met de juiste software kun je 3d hologrammen projecteren.. maar met één exemplaar kun je ook al leuke dingen doen.. geen idee hoeveel herrie het geeft.

Ik zie dat ze nu ook bij Bol.com worden verkocht maar 'n paar jaar terug alleen op Ali-express te verkrijgen..

 
Laatst gewijzigd:
Zo'n Aira set is ook al een lichtshow opzich.. 😁
Maar zonder goede bovenverlichting is het door het vele tegenlicht niet te lezen wat er in lichtgrijs op die zwarte behuizing staat. Ik heb een ledstrip op volle kracht erboven hangen maar misschien dat het voor jammen wel uit kan. Dan is 't toch muten en unmuten..

 
Back
Top