Loop namaken

ferbose

Stamgast
Lid sinds
5 Maart 2022
Berichten
367
Locatie
Gelderland
Beste forumleden,

Ik probeer al enige tijd een specifieke loop na te maken maar op de een of andere manier kom ik niet verder dan de bass drum en de clap.

Het derde geluid klinkt een beetje als een snare drum of misschien is het een hihat. Er zit verder nogal wat energie in de loop en klinkt het niet statisch/eentonig. Ik vind het erg lastig om te horen wat er precies gebeurt.



Hebben jullie misschien aanknopingspunten om iets soortgelijks te maken?

Alvast mijn dank :okdan:
 
ik hoor het hier door schermspeakers maar het lijkt alsof men met de velocity speelt, dus ik hoor 3 opbouwende golfjes volume op n geluid (door dit scherm met speakertje is geen laag te bespeuren)
ik hoor hats - die lijken me statisch met de snare of clap. maar het lijkt alsof er op de kick (gok ik) een laagje zit dat 3 keer luider wordt. Maar ik herhaal, qua monitoring is het hier ridicuul
 
ik hoor het hier door schermspeakers maar het lijkt alsof men met de velocity speelt, dus ik hoor 3 opbouwende golfjes volume op n geluid (door dit scherm met speakertje is geen laag te bespeuren)
ik hoor hats - die lijken me statisch met de snare of clap. maar het lijkt alsof er op de kick (gok ik) een laagje zit dat 3 keer luider wordt. Maar ik herhaal, qua monitoring is het hier ridicuul
Ja, nu je het zegt, het maakt inderdaad een soort golvende beweging op de 'derde' sound.

Kan je dit geluid niet in audacity laden en kijken hoe het ritme verloopt bv door het verloop van de amplitude te bekijken?

Goede tip, voor het ritme ga ik dat even proberen :okdan:
 
3e geluid lijkt inderdaad op een hele korte soort snare, maar ik hoor nog een 4e geluid, die komt net voor de 2e en 4e snare en is denk ik een white noise, en er lijkt een automated reverb net voor de 1e en 3e snare te zitten. is vrij lastig te ontleden maar dat is wat ik hoor.
 
3e geluid lijkt inderdaad op een hele korte soort snare, maar ik hoor nog een 4e geluid, die komt net voor de 2e en 4e snare en is denk ik een white noise, en er lijkt een automated reverb net voor de 1e en 3e snare te zitten. is vrij lastig te ontleden maar dat is wat ik hoor.
Interessant, het is inderdaad vrij lastig te ontleden maar ik hoor wat je bedoelt. Die automated reverb op de 1e en 3e snare zou ik eens kunnen proberen (met rev intensity ;))
 
Back
Top