Ben een beetje van slag….

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
990
Locatie
Eibergen
Er is net een korte maar hevige storm langsgetrokken en op het pad rond een eikenbos/park liggen 10 tallen roeken kuikens dood op het pad.
Uit het nest gewaaid… Het lijkt zelfs alsof de rest van de roeken anders klinken…
 
...zo is de natuur. Prachtig, maar soms ook meedogenloos...
 
...zo is de natuur. Prachtig, maar soms ook meedogenloos...
Inderdaad, een paar dagen geleden kwamen er twee roeken/kauwen het nest leeg roven van een duif die al een tijdje voor een slaapkamerraam bij ons zat te broeden. Kinderen een beetje in shock want die zagen het gebeuren en die waren fan van mevrouw Duif. Desalniettemin zijn kauwen wel mijn favoriete vogels, geweldige beestjes. Boeken van Achilles Cools daarover zijn de moeite.
 
Ik vind die intelligentietest videos zo cool van kraaien. Ongelovelijk slimme beesten, ze gebruiken tools om dingen voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld steentjes in het water gooien om zo het waterniveau te laten stijgen of takjes om zo bij iets te kunnen komen..

 
Ik vind die intelligentietest videos zo cool van kraaien. Ongelovelijk slimme beesten, ze gebruiken tools om dingen voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld steentjes in het water gooien om zo het waterniveau te laten stijgen..
Geweldig inderdaad, behoren tot de weinige dieren die "gereedschap" gebruiken om hun doel te bereiken. Zoals noten op de weg leggen en dan wachten todat er een auto overheen is gereden. Inktvissen zijn ook geweldig wat dat betreft!
 
@Furious5 : Leuk! :)

Hier had de kat van de overburen laatst een roodborstje te pakken. En dat is niet de eerste keer. :( Ben zelf dol op katten, maar dan... :bekdicht:
 
Ik vind die intelligentietest videos zo cool van kraaien. Ongelovelijk slimme beesten, ze gebruiken tools om dingen voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld steentjes in het water gooien om zo het waterniveau te laten stijgen of takjes om zo bij iets te kunnen komen..





;)
 
1655052688778.png
 
Back
Top