UVI Falcon 2

Wat de ene super vindt,is voor de andere niks.(allee,daar gaan we weer:-)).
Je moet de klik voelen, aanvoelen als vertrouwd, het moet interessant klinken.Een streling voor het oor zijn.
Sommigen lopen hier teveel aan de leiband vind ik.
 
Dis natuurlijk persoonlijk, iedereen doet zijn eigen ding
Super leuk om te lezen. Jij benadert het inderdaad geheel vanuit sound design en dan snap ik dat zo'n sample library niets voor je is. Als ik dit allemaal zo lees, denk ik inderdaad meer als muzikant en vanuit songs schrijven. :)
 
Ik multimedia ben ik achter maakt toch wel goed spul, ziet er alleen niet goed uit kwa design vind ik.

Uiteindelijk maak ik er SFZ en soundfont libs van.

Dis natuurlijk persoonlijk, iedereen doet zijn eigen ding
Ik heb me hier nooit in verdiept maar sampling is echt een liefhebberij van me. Is dit formaat ook zeg maar op een storage van een hw synth te veranderen aan te passen downloaden?
En is dit vergelijkbaar met decent sampler?
 
Maar mijn main motto is moeilijk doen.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Als iedereen het gebruikt dan hoef ik het niet.
Synths die niet populair zijn hebben dan weer juist mijn interesse.
Maar goed het 1 sluit het andere niet uit.
Waarschijnlijk ben ik gewoon een vervelend cocky ventje :D

Gebruik ook wel wat presets maar vrij sporadisch.
Ik werk vaak aan nieuwe sounds die kun je dan later weer met schrijven gebruiken.

@MstrFX SFZ is een open standaard door Cakewalk ontwikkeld.
Het werkt dmv een txt file en wav/aif samples in een folder.
Een SFZ sample set kun je weer converteren naar andere formaten en de samples kun je ook vrij gebruiken.
Decent Sampler supports SFZ.
 
Gebruik ook wel wat presets maar vrij sporadisch.
Ik werk vaak aan nieuwe sounds die kun je dan later weer met schrijven gebruiken.
Misschien is Unify van pluginguru wel interessant voor je.Eenvoudig gezegd een plugin waarmee je verschillende klanken van (bijna) al je softsynths,effecten,..kunt samenvoegen en zo toch nog een heel nieuw arsenaal aan klanken kunt maken.
 
Heb dat ff echecked maar snap er weinig van.
Een soort ableton rack + midi fx?
Wat ik er van weet is dat je met Unify op één spoor, verschillende softsynth's kunt samenvoegen, ook je effecten, om één klank te maken, maar je kunt er nog veel meer mee.Vind het wel interessant.
 
Nou zit ik te twijfelen om de UVI JP Legacy en Emulation II+ aan te schaffen met een volgende (spring) sale.
Neem die Arturia E-Mu, die kan ook je eigen samples inladen en lekker gruizig maken en is echt een synth, de UVI versie heb ik ook, maar die gebruik ik nooit, zijn gewoon gesampelde presets met een stock adsr en matige vcf.

Voor die JP legacy zou ik ook de arturia of nog beter de tal (TAL J - 8 versie adviseren, zelfde reden als hierboven.
 
Neem die Arturia E-Mu
Das wel een goede tip (eigen samples).. maar ik weet bijna zeker dat ik met wat tools dezelfde sound kan benaderen en vind 150,- best wel prijzig dan.. Misschien is dit ook een nieuw model heb jaren geleden een E-mu emulator van Arturia getest..
 
Voor die JP legacy zou ik ook de arturia of nog beter de tal (TAL J - 8 versie adviseren
Ik ga nu iets zeggen dat voor velen misschien als vloeken in de kerk klinkt dus smeer me vooral lekker in met pek en veren :D, maar... Ik ben in die hele vintage Roland range niet zo'n fan van de Jupter 8 8D. Het gaat mij juist om die rauwe, brass-achtige moddervette analoge sound van de Jupiter 4 die me inspireert en qua sound in m'n straatje ligt. Die heeft in mijn beleving nog het ongepolijste karakter van de monofone SH Rolands van daarvoor. Die Jupiter 6 kan ook lekker bleren en scheuren (al is die nieuwer dan de JP8 dus die vinnik ook heerlijk, maar is meer bijtend agressief en ijl-achtig (arghhhh sound uitleggen is een gruwel :stupid.
Oftewel, wat ik zoal aan presets uit de JP8 hoor klinkt mij allemaal te gepolijst Stevie Wonder stijl honingzoet, maar weliicht heb ik dat helemaal mis is en kan de JP8 net zo ruig en klinkt het vooral gepolijst omdat dat rond die tijd (begin jaren '80 of zo) in begon te raken en iedereen dat wilde.
Gek genoeg klinkt de (vrij kalm klinkende) Super JP ook fijn, maar da's wellciht omdat het me aan oude Madonna doet denken. Leuke blije basjes en zo. Argh, nou klink ik weer alsof die JP8 niks is, terwijl we het dus eigenlijk gewoon over smaak hebben en dat ding ongetwistbaar z'n sporen in mensjesland heeft verdiend.
Ik ben dus gewoon wat meer van rauw en niet te honingdropjes achtig, da's wat ik probeer te zeggen. Argh.

Hm, topic begint wat af te dwalen van de Falcon / UVI draad. Sorry.
 
Eerlijk ongezouten, rauw,ruw je mening zeggen, niet bang zijn wat dan anderen over je denken.Buiten de lijntjes kleuren.
Maar ja, ik doe wel niet mee met de contest hé.😉
 
Ja dat kan hoor smaken verschillen. Gelukkig maar.

Met de crossmod kan je best zieke geluiden maken met de J8, maar in de praktijk maak ik vaak sinus/triangle met pulse PWM pads/strings ermee :) Filtersweeping pads met een dromerig karakter komen er vanzelf uit, althans bij mij. Het is ook de synth waar ik gewoon uren aan een stuk op aan het pingelen ben. Naast een OB-Xa en een poly Odyssey en Prophet 5, als je die dingen stacked, layered etc is gewoon vliegen door de tijd en ruimte:)
 
Das wel een goede tip (eigen samples).. maar ik weet bijna zeker dat ik met wat tools dezelfde sound kan benaderen en vind 150,- best wel prijzig dan.. Misschien is dit ook een nieuw model heb jaren geleden een E-mu emulator van Arturia getest..
Het is de total package van die E-Mu wat hem tof maakt, 8 parts met ieder eigen loops en keyranges. FIlters die op alle parts of op geselecteerde parts alleen werken, net als de envs etc. Je kan echt dikke vette walls of sound maken ermee.
 
Klein beetje off topic; maar kijk hoe simpel het soms ook kan zijn voor bepaalde sounds > dit is gewoon een single cycle waveform van een zaagtand uit mn Mono Lancet in Logic's Quiksampler.. een beetje amp en filter envelope, een Eventide Quadravox er achter en voila.. hemelse analog goodness 😜

Die Quadravox is een mooi trucje die ik vaker toepas op simpele sampler patches waarbij ik mooie unison voices wil.
 

Attachments

  • Sampling Lancet.mp4
    16 MB
Maar ja, ik doe wel niet mee met de contest hé.
Ik ook niet. Da's m'n tweelingboer die toevallig dezelfde naam heeft :D8):engel:

Mensen, de kogel is door de kerk. Ik ga in ieder geval voor de UVI Jupiter sample meuk. Het geluid bevalt me (vooral van de JP4 en JP6) en is gewoon beregoed op elke demo die ik hoor, en het is precies wat ik zoek. Nu nog wachten op een sales (zei hij hoopvol nadat Black Friday net geweest is 8o).
 
Ik ook niet. Da's m'n tweelingboer die toevallig dezelfde naam heeft :D8):engel:

Mensen, de kogel is door de kerk. Ik ga in ieder geval voor de UVI Jupiter sample meuk. Het geluid bevalt me (vooral van de JP4 en JP6) en is gewoon beregoed op elke demo die ik hoor, en het is precies wat ik zoek. Nu nog wachten op een sales (zei hij hoopvol nadat Black Friday net geweest is 8o).
Lol.. das wel lang wachten Dorian 😁 Heb je niet nog toevallig een voucher in je UVI account?
 
alle UVI werken via de workstation en Falcon.

net als de HX-20, waarbij ze zeggen physical modelled filters....

ik heb zelf Falcon 3, puur om 'm zelf te programmeren, ieder zun meug he...

ik zie dat Falcon 3 gewoon de rev 2 filter heeft.

de Jupiter 6 van Cherry Audio is best een screaming monster. Mercury 6 heet ie. heb m wel nog niet gebruikt.


hoe doen ze dat dan met de jupiters?

ik vergeet altijd de namen of topologie van de filters.

overigens is Falcon 3 een bizonder sound design paradijs naast HALion 7, evenzeer een sound design paradijs,.maar de verschillen zijn best groot, al zou je dat niet zeggen.

en HALion is een echte sampler... kan namelijk samplen (en resamplen, zichzelve).

voor mij is Falcon 3 vooral voor eigen samples bedoelt, en manipulatie en layers..
 
Laatst gewijzigd:
Lol.. das wel lang wachten Dorian. Heb je niet nog toevallig een voucher in je UVI account?
Ik las ergens dat ze Spring Sales hadden vorige jaren. Let's just pray to the holy synth gods dat ik dan naar jupiter mag :halleluja
de Jupiter 6 van Cherry Audio is best een screaming monster.
Thanks, ga ik uitzoeken. Wie weet.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top