UVI Falcon 2

barend

Ouwe rot
Lid sinds
12 februari 2008
Berichten
1.385
Locatie
Weert
Iemand ervaring met deze softsynth?
Er zaten een paar demo presets als extraatje in een andere synth van UVi die ik had gekocht en die klinken erg prima.

Aangezien hij vrij prijzig is even wat vragen:
-Hoe vinden jullie de sounds in vergelijking met andere softsybtgs?
-Is hij gebruikers vriendelijk.
-Hoe is de sampler?
-Kun je de effecten ook als audio effecten gebruiken op je audio sporen in een DAW?
-Is het een hele zware plug-in qua CPU?
 
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Software wordt "tweedehands" regelmatig goedkoper dan de 30% korting verkocht op KVR.
 
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Software wordt "tweedehands" regelmatig goedkoper dan de 30% korting verkocht op KVR.

Ok dat wist ik niet. Ik vind het nog een hoop geld, maar het is wel een heel uitgebreide synth en sampler. Ik gebruik niet super veel soft synths, maar deze lijkt me eentje waar ik me wel in zou willen verdiepen en de presets die ik gehoord heb vond ik goed klinken. Maar ervaringen van gebruikers zijn welkom.
 
Software wordt "tweedehands" regelmatig goedkoper dan de 30% korting verkocht op KVR
Check wel even of de verkoper al langer op KVR actief is, of recensies heeft gekregen in het "Feedback" topic.
 
Ik heb er eentje, veel ervaring heb ik nog niet met de Falcon.
Het is een fantastische klinkende synth,uvi staat voor kwaliteitsvolle geluiden alom geprezen door de vakjury.
De leercurve is niet min, dwz in mijn ogen een interessante synth.Zeer degelijke manual.
Wat geschreven staat over de Falcon op hun website en reviews is niet gelogen.Dit vervangt vele softsynth's.Een reden van mij om de F te kopen.Ik hou het graag minimaal.
Audio FX kun je niet gebruiken van de Falcon,(toch niet in Logic Pro)
Wat je kunt voorstellen kun je het vrijwel redden in de F.

Wat de sampling aangaat weet ik niet tot dusver maar het zou een geavanceerde sampling engine hebben.
Vele sound banken te koop voor de F.
CPU is natuurlijk gebonden aan welke processor je hebt, maar algemeen blijft het zeker binnen de perken.
Zie vooral op de website voor veel informatie over F.
Zie ook op de website 'falcontinum'.
 
tis een zeer extreem diepe engine, is er een demo? Zou ik zeker even proberen.
Ik gebruik in de praktijk toch maar de UVI workstation, ik heb wel wat geprobeerd met Falcon, maar daar kan je helemaal losgaan met scripts etc. Layer op layer stapelen.
Teveel voor mijn OCD :D

Het mooie is wel dat alle UVI expansions helemaal open te klappen zijn op die manier en zo helemaal naar je hand zijn te zetten. Maar daar moet je maar de tijd voor (over) hebben.
Beetje zoals die Korg wavestate en Kontakt in het kwadraat
 
Ik moet toegeven dat ik bij soft synths (in tegenstelling tot hardware synths) meestal niet echt diep in de engine duik en meer uitga van de presets. Ik heb niet echt het geduld om er echt diep in te gaan bij softsynths omdat ik liever muziek maak en opneem.
Maar die presets klinken wel erg lekker. Bij veel softsynths vind ik die een beetje vlak en hetzelfde klinken.
 
Ik heb hem vanwege de MPE (wat werkt maar niet super praktisch) ik begreep dat het qua sampler een Kontakt concurrent is. Wat ik zelf tof vind is dat je heel veel layers kan gebruiken.
Pigments vind ik veel vriendelijker, maar soms beperkt, en dan gaat Falcon door.
Kortom krachtig maar niet gebruikers vriendelijk wat mij betreft.
 
Ik heb hem met alle expansies,klinkt heel goed meer kan ik er nog niet van zeggen ,nog niet gebruikt in producties,staat op een DAW in opbouw.
 
Pigments vind ik veel vriendelijker, maar soms beperkt, en dan gaat Falcon door.
Kortom krachtig maar niet gebruikers vriendelijk wat mij betreft.

Pigments heb ik op mijn laptop. Hij kan niet op mij desktop vanwege mijn oudere OSX. Ik vind hem tof, maar op 1 of andere manier vind ik de sounds veel op elkaar lijken qua karakter. De Falcon klinkt voor mijn gevoel wat levendiger, tenminste die 20 presets die als demo heb. Het gaat mij meer om de klank als om alle toeters en bellen en hoeveel je in de diepte kan gaan etc. Dus het zal vooral presets tweaken zijn verwacht ik, en dan vind ik 250 euro misschien toch nog aan de prijs voor een soft synth.
 
En gekocht?Niet aarzelen.Dat is voor twijfelaars.Zeker als het geen geld kwestie is.
 
En gekocht?Niet aarzelen.Dat is voor twijfelaars.Zeker als het geen geld kwestie is.

Nee nog niet. Wellicht in een volgende kortings ronde. Nu te druk bezig met het mixen van mijn nieuwe album om me er goed over in te lezen. De prijs houdt me ook nog tegen en het feit dat hij misschien te complex/diep is voor mij.
 
Kom even zeggen dat de Andromeda terug uit is:-).Maar dan in UVI softsynth MISSION 6 voor in de FAlcon2.
En zoals we UVI kennen klinkt de Andromeda soft gewoonweg goed.Nu promo 49 euro.
 
Kom even zeggen dat de Andromeda terug uit is:-).Maar dan in UVI softsynth MISSION 6 voor in de FAlcon2.
En zoals we UVI kennen klinkt de Andromeda soft gewoonweg goed.Nu promo 49 euro.

Ik kreeg er ook een mail van. Ik mag die UVI soft synths wel. Ik heb even snel de promo gekeken, maar dat deed me niet zoveel. Maar dat was maar even vluchtig.
 
Ik kreeg er ook een mail van. Ik mag die UVI soft synths wel. Ik heb even snel de promo gekeken, maar dat deed me niet zoveel. Maar dat was maar even vluchtig.
De mission 6 zit al in m'n falcon.Of dat ie klinkt zoals een Andromeda kan me nu is geen barst schelen.Maar het is alleszins de moeite.En voor die promo prijs!Een winner.
 
Falcon 2 update 2.8

New texture oscillator is designed to help you create complex and evolving textures and noise with two channels of sample playback, streamlined controls, filters, blending, and a massive library of preset sounds to get you going.

Nieuwe effects: 7 massive new effects are landing with Falcon 2.8, including a brand new pitch shifting engine available in Shifter (single) and Harmonizer (multi) flavors, the enhanced Dual Delay X, now with dispersion, diffusion, digital grit, and tape saturation in the feedback loop, the all-new Diffuse Delay and Velvet Delay, two novel delay lines ideal for morphing sounds into lush ambient washes, Granulizer, a granular audio effect ideal for adding texture and variation, and Feedback Compressor, a modern and featured take on vintage compressor designs.

Nieuw sequencers:Falcon 2.8 includes a bevy of new sequencers and scripts ranging from creative pattern generators to powerful performance utilities. Explore the new Chip Arp to instantly create video game arps, Ostinato Arp to create evolving 4-parts patterns, Slice Remixer, a powerful expander for the Slice oscillator that gives you a discrete interface for sequencing and randomizing your slices into new patterns, Strum Wheel, a performance utility that lets you strum notes using MIDI CC, Tape Mod, for adding a lo-fi vibe with wow and flutter, and more!

Gewijzigde modulator: Last but not least is a sleeper addition to the Multi Envelope modulator. You've always been able to drag-and-drop an audio file onto a Multi Envelope to extract a gain envelope, but now you can do the same and extrapolate envelopes for brightness, transients, and pitch, opening many exciting doors for sound design.

Nieuwe presets nu 1500
 
Voor degene die Falcon niet zo goed kennen(sommigen noemen het de native Kontakt killer) in het kort.

Falcon 2 is een hybrid instrument het is een sampler en een synth,maar in de synth sectie je hebt een analoog synth, fm synth,wavetable synth,physical modeling synth,drum synth,organ,in de analoge heb je een stack van 8 oscillators die je samen kunt synchroniseren.Sampler heb je een granular mode,een multi granular mode(ideaal voor pads),beat slicer,je hebt een individuele kleine sampler, een honderdtal interne effects,een volledige modulatie sectie, je kunt zoveel lfo's ontwikkelen als je wilt,15 notch filters die je kunt verbinden aan verschillende envelopes en lfo's.,step sequencer arpeggiator,een mixer.

Dat was het in het kort maar in iedere sectie heb je nog zoveel mogelijkheden en combinaties.Laten we wel stellen dat ieder plugin zijn eigen klank karakter heeft.Je hoort het graag of niet.En de Falcon krijgt zijn updates die weeral tal van nieuwe mogelijkheden en nieuwigheden het daglicht zien.Dus ja er komt een falcon 3,4,....aan in de toekomst.
 
Laatst gewijzigd:
Kom even zeggen dat de Andromeda terug uit is:-).Maar dan in UVI softsynth MISSION 6 voor in de FAlcon2.
En zoals we UVI kennen klinkt de Andromeda soft gewoonweg goed.Nu promo 49 euro.
Mission 6:een review stukje.

Boordevol innovaties en een iconisch ontwerp, kwam dit beest uit het niets. Van aangepaste IC's die 16 stemmen leveren met 16-delige multitimbraliteit, tot zowel SEM- als Ladder-achtige filters per stem, tot een uitgebreide mod-matrix en ingebouwde effecten, dit instrument is ongelooflijk capabel en maakte een krachtig canvas voor onze geluidsontwerpers om te werken met. We hebben het op de proef gesteld en 400 geheel nieuwe presets gemaakt van meer dan 340 lagen, rechtstreeks opgenomen vanuit de hardware, waardoor je een moderne kijk op een tijdloze synthesizer krijgt, allemaal met authentiek hardwaregeluid.


Met een tweelaagse architectuur en iconisch ontwerp van de gebruikersinterface, geeft Mission 6 je verregaande controle terwijl je de fabrieksinstellingen aanpast of je eigen ontwerp maakt. Stel unieke tonen per laag in en meng ze met ADSR -versterkerregelaars, gebruik flexibele multi-mode filters, gebruik toonhoogte- en voicing-regelaars om auto-panning en unisono-geluiden te creƫren, genereer beweging met de ingebouwde stapmodulator, LFO en krachtige arpeggiator/ frasers en til het vervolgens naar een hoger niveau met hoogwaardige effecten, waaronder EQ, drive, Thorus, ensemble, Phasor, delay en Sparkverb.
 
Back
Top