Toffe demo van de nieuwe Casio speech synthesizer

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik post hem gewoon nog een keer... demo van de nieuwe Casio speech synthesizer CT-S1000V.

Dit is toch gewoon een hele vette track??? én er zit nu vooral gevoel in de uitspraak van die speech synth..

"Into the Dark" by Christian Matthew Cullen

 
Ach, ik heb maanden gedacht dat Harry Styles "pie" ipv "high" zong (wat aan de dubbele bodem van de tekst trouwens niks verandert :)) dus misschien moeten we niet te kritisch zijn over verstaanbaarheid. Dat gezegd zijnde klinkt deze text-to-speech wel heel erg als de pre-AI stemmen met nogal horterig aan elkaar geplakte klanken. Dat zal op zijn manier ook wel retro zijn. :) Maar iets zoals de Google stemmen zou wat natuurlijker klinken.
 
Het doet mij herinneren aan die euorvisie song contest nummer uit 2019 die door een AI is geschreven. FF wat opgezocht over die casio. Wat een geniaal gestoord apparaat zeg.
 
Toch vind ik emvoice by far de beste in z'n soort als je af en toe iets met zang wilt doen maar geen zanger(es) kent.
Nu kan je ook midi opnemen en dan vervolgens tekst invoeren zag ik.
Hier een klein demootje; emvoice
 
Minder irritant dan autotune. Maar de radio gaat vermoedelijk toch uit als t voorbij komt.
 
Heb zo'n gevoel dat dit misschien later wel 'ns een gezocht keyboardje kan worden. Eentje kopen, in de doos laten en op zolder leggen. Wel vervelend dat je ook een Android of Apple-ding moet bewaren, wat die heb je nodig voor het programmeren van de vocals.
 
Heb zo'n gevoel dat dit misschien later wel 'ns een gezocht keyboardje kan worden.

mss gaat het als met samplers.. Uiteindelijk zal die speech shit in die keyboards steeds beter worden en je zal geen verschil meer horen tussen de echte Andre Hazes en de 'Andres Hazes' preset op de nieuwe Casio. Maar men gaat dan uiteindelijk op zoek naar de minder perfecte versie, net zoals men nu doet met de 12-bit samplers....
 
Sweet dreams. Zoals die aira modular waar apple geen ondersteuning voor biedt, sinds jaren. Degoutant
 
Sweet dreams. Zoals die aira modular waar apple geen ondersteuning voor biedt, sinds jaren. Degoutant
Een enigszins lichtend voorbeeld hierin is Lego. Die kregen ook stevig de wind van voren toen ze hun nieuwe generatie motoren lanceerden, die enkel via een app (bluetooth) bestuurd kunnen worden. Maar ze hebben het protocol openbaar gemaakt en er is reeds een onafhankelijke app voor gemaakt. Dan hoef je dus minder bang te zijn dat de boel over 3 jaar niet meer te gebruiken valt.
 
Back
Top