Afgehandeld Nababbel Synthforum Contest 2021

Ben je bekend met de xls sheet die jaarlijks wordt meegeleverd? DE namen van de deelnemers staan erin, met een link naar hun tracks, en velden om aan te geven of je erop wilt stemmen of niet.

Ouch. Mea culpa, non RTFM ! (sorry Dr)
 
Ouch. Mea culpa, non RTFM ! (sorry Dr)
NP. Op zich laat de forumsoftware het wel toe om stemmers hun keuze te laten wijzigen hoor. Maar we hebben er bewust voor gekozen om die optie voor de contest uit te zetten om "strategisch" stemmen zoveel mogelijk te voorkomen. Dat is ook de reden dat de voorlopige uitslag pas zichtbaar wordt nadat je zelf hebt gestemd, en waarom het stemmen anoniem gebeurt. Je kunt als deelnemer niet zien wie er op jou gestemd heeft zodat anderen niet de "verplichting" voelen om stemmen uit te delen aan specifieke deelnemers.
 
Dat werkt niet bij iedereen, sommige inzenders zullen vrijwel onmiddellijk door de mand vallen, je hoort dan wie het is. Dus krijg je een ongelijkheid voor wie het nuttig is, en niet.

(wat ik al eerder schreef :D)
 
Dat werkt niet bij iedereen, sommige inzenders zullen vrijwel onmiddellijk door de mand vallen, je hoort dan wie het is. Dus krijg je een ongelijkheid voor wie het nuttig is, en niet.

(wat ik al eerder schreef :D)
Precies een passage overgenomen uit de Belgische politiek. πŸ˜‹
 
tja, Je doet jullie eigen goesting ook maar verder,,

Maar als je iets of wat connected wil zijn met de echte wereld:
"Moet je kunnen reclame maken voor je tracks,
tijdens de contest of gans het jaar door;
en moet je volgers en fans creeΓ«ren die eventuele klanten worden."

Dus tja, dat technisch reverse analyzeren van tracks of vragen hoe iets gemaakt is?? ??

Soit, Ik ben bijna 52 jaar super talent,
maar compleet ongeschoold geweest, in sales en marketing.

Ik heb enkele maanden geleden het boek 'selling for dummies' gevonden en da's wel heel erg goed,
Pas vanaf dat te lezen zijn m'n hersenen echt beginnen werken.

Heel raar, Je kan dat niet zelf bedenken, Je moet dat lezen,
en dan komen de verkoops inzichten vanzelf, en dan kun je nog altijd zelf kiezen.

En ja, Alles is ook "human resource",
maar da's heeeeel smerig dat de bekendste retro track 'dominator' door gasten is gemaakt
die hun artist naam 'human resource' hebben genoemd, Da's heel misleidend

Soit, ik zeg het maar, als na-babbel,

We hebben hier twee dingen gemeen op SF,
1) Het is in het ndl en 2) Het gaat over synth gear passie,

Nu nog leren muziek maken, dan content zijn van je tracks,

En dan dat ooit nog eens kunnen verkopen voor cash, want synth gear kost jammer genoeg aanzienlk veel geld.

Viola,,,
Okeyy,,

 
Ik zou dat ook beter vinden... Enkel een nummer, geen artiest of tracknaam: 001.mp3, 002.mp3 etc.
Verder is dat geen commentaar ofzo.. gewoon een idee'tje..
 
Gefeliciteerd winnaars! Ik heb net de top 10 beluisterd en ik vind het een heel mooi lijstje. Soms had ik weleens het idee dat ik lid ben van een verkeerd forum omdat de smaak hier overheersend techno in allerlei vormen en maten is (waar ik dus helemaal niet van ben), maar nu ik die top 10 beluisterd heb moet ik die mening toch echt eens en voor al bijstellen. Hele muzikale bijdragen, met heel veel aandacht voor een mooie sound (productie, geluidsbeeld, etc). En met juist opvallend veel song-achtige ingredienten, zoals zang, structuur en soms zelfs een solo!

Oh ja, en ik zou het geheim nog onthullen van de smalle, doffe, ééndimensionale seventies-sound van mijn soulachtige bijdrage He Lifts Me Up. Wel, het zit zo: eh.... (schaam schaam) ... ik exporteer de stereo track altijd uit Ableton om hem af te maken in Soundforge, en toen ik hem als wav heb geëxporteerd uit Soundforge stond er blijkbaar een switch verkeerd en werd het een monotrack. En aangezien het 25 december tegen elven was en er toch wat stress begon te komen heb ik er verder niet meer naar geluisterd. Oh oh oh wat baalde ik toen ik er achter kwam.
Nou ja, was een goed les, volgend jaar weer een kans.
 
Bedoel je dat het dan nog eerlijker gaat dan nu maar dat het nu al eerlijk is? Of doe je niet mee omdat het nu niet eerlijk gaat.
Zeg niet, dat het niet eerlijk gaat.Maar je neigt toch te stemmen op mensen die je kent en niet zozeer op het nummer zelf.
 
Zeg niet, dat het niet eerlijk gaat.Maar je neigt toch te stemmen op mensen die je kent en niet zozeer op het nummer zelf.
We zijn toch geen kleuterklasje?

Mensen die ik β€œken” hebben van mij ook gewoon een zware onvoldoende gekregen, en dus geen stem
 
We zijn toch geen kleuterklasje?

Mensen die ik β€œken” hebben van mij ook gewoon een zware onvoldoende gekregen, en dus geen stem
Hmm, ik weet ook niet of het zo werkt. Ik denk wel dat je als eerste geneigd bent een liedje op te zetten van iemand die je kent, maar ik doe dat bewust niet. Ik begin altijd bij het liedje met de minste reacties.
 
In het kader van feedback/evaluatie, net als voorgaande jaren liep ik toch weer tegen het enorme aantal inzendingen aan en ik kom er gewoon niet aan toe om alles te luisteren. Ik las ergens dat het in totaal 7 uur luistermateriaal was. Daar kom ik bij lange niet aan toe en dat voelt niet goed als je zelf wel meedoet. Uiteindelijk heb ik een aantal stemmen uitgebracht maar slechts een fractie van de inzendingen geluisterd.

Een oplossing heb ik niet echt, misschien iets met voorrondes / preselectie? Ook al realiseer ik me dat ook daar weer nadelen aan kleven. Enfin, ik denk er nog even over na.
 
Back
Top