Afgehandeld Nababbel Synthforum Contest 2021

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.662
Locatie
Utrecht
Het clubhuis is weer geopend! Voor eenieder die opmerkingen, suggesties of goede ideeën heeft voor de volgende contest, hier kun je ze kwijt.
 
Als eerste wil ik alle mensen bedanken die mij een stem hebben gegeven :okdan: Ontzettend bedankt, ik vond het leuk om een eerste keer meegedaan te hebben!
Daarnaast was het ontzettend leuk en leerzaam om alle andere inzendingen te beluisteren, van commentaar te voorzien, en de commentaren van anderen te lezen.

En in dat laatste schuilt, voor mij persoonlijk in elk geval, een lichte tegenvaller…

In de bijna 20 jaar dat ik op het forum zit heb ik nog nooit een track van anderen beluisterd; geen losse tracks en ook geen contests. Had ik dat wél gedaan, dan had ik wellicht kunnen weten dat EDM muzikanten hier zwaar ondervertegenwoordigd zijn. Wellicht had ik dan een iets andere track ingestuurd, maar dat is in elk geval de eerste les die ik geleerd heb. Nu voelde ik me achteraf een beetje als een death metal gitarist die in een bejaardentehuis komt optreden — a tough crowd to please :D

De tweede les die ik geleerd heb is dat er aanzienlijk wat aandacht is voor de mastering. Ook dat heb ik zwaar onderschat: het nummer dat ik heb ingestuurd was van begin tot eind live geperformed, en dus ook live opgenomen op twee sporen. Werkelijk de enige nabewerking die ik gedaan heb is de stilte aan het begin en eind van de opname verwijderd…

In elk geval vond ik het een uitermate leerzame ervaring! En mócht ik besluiten een volgende keer weer mee te doen, dan weet ik in elk geval dat ik de manier waarop ik een track zal maken voor een deel anders ga aanpakken… ;)
 
Gaaf om mee te hebben gedaan en te horen waar iedereen allemaal mee bezig is! Heel gevarieerd allemaal. Had er wel een flinke kluif aan om er doorheen te werken, maar was ook de moeite waard. Winnaars gefeliciteerd, bedankt voor het organiseren en tot volgend jaar!
 
Ik denk dat ik niet de enige was die de stem procedure wat onhandig vond.. je kon maar één keer op de Stemmen knop drukken, wat je dus verplichtte om heel het formulier in één keer in te vullen, zonder enige fouten, etc.. etc. Om dit mogelijk te maken heb ik in de week voor het stemmen met een spreadsheet moeten werken om bij te houden voor wie ik wou stemmen. Misschien voor volgend (/dit) jaar een eenvoudiger mechanisme waarbij men via verschillende sessies het formulier kan opbouwen? Het had handig geweest indien men nog (eenvoudig) naar de tracks kon luisteren waarop men wilt stemmen. De huidige procedure deed me denken aan synths met een niet zo user-friendly user interface ;-)
 
Ik vind de diversiteit juist leuk! Veel verschillende smaken en ook de comments daarop mooi inclusief en over de as van de inhoud. (Het is wel eens anders geweest met drama en diva gedrag :D )
Wanneer we allemaal hetzelfde zouden doen en leuk vinden dan werd het een saaie boel.
Volgend jaar wéér!
 
Als eerste wil ik alle mensen bedanken die mij een stem hebben gegeven :okdan: Ontzettend bedankt, ik vond het leuk om een eerste keer meegedaan te hebben!
Daarnaast was het ontzettend leuk en leerzaam om alle andere inzendingen te beluisteren, van commentaar te voorzien, en de commentaren van anderen te lezen.

En in dat laatste schuilt, voor mij persoonlijk in elk geval, een lichte tegenvaller…

In de bijna 20 jaar dat ik op het forum zit heb ik nog nooit een track van anderen beluisterd; geen losse tracks en ook geen contests. Had ik dat wél gedaan, dan had ik wellicht kunnen weten dat EDM muzikanten hier zwaar ondervertegenwoordigd zijn. Wellicht had ik dan een iets andere track ingestuurd, maar dat is in elk geval de eerste les die ik geleerd heb. Nu voelde ik me achteraf een beetje als een death metal gitarist die in een bejaardentehuis komt optreden — a tough crowd to please :D

De tweede les die ik geleerd heb is dat er aanzienlijk wat aandacht is voor de mastering. Ook dat heb ik zwaar onderschat: het nummer dat ik heb ingestuurd was van begin tot eind live geperformed, en dus ook live opgenomen op twee sporen. Werkelijk de enige nabewerking die ik gedaan heb is de stilte aan het begin en eind van de opname verwijderd…

In elk geval vond ik het een uitermate leerzame ervaring! En mócht ik besluiten een volgende keer weer mee te doen, dan weet ik in elk geval dat ik de manier waarop ik een track zal maken voor een deel anders ga aanpakken… ;)
Niks van aantrekken joh, gewoon doen wat je zelf leuk vindt.
Ik maak eigenlijk alleen maar niet populaire of commerciële muziek, maar het is toch altijd leuk en leerzaam om reacties erop terug te lezen.

Qua mastering, tja, ik heb wel hier en daar een opmerking over mix of eindgeluid gemaakt, maar is voor mij geen reden om niet te stemmen. Daarvoor luister ik puur naar de muziek en stem ik alleen op hetgeen ikzelf zou luisteren.
 
gefeliciteerd aan nummer 1, 2 en drie en natuurlijk ook de rest.
Vind het erg leuk dat rond het nieuwe jaar zoveel leden actief naar elkaars werk luisteren.
En erg diversers. Lijkt wel of de muziek ieder jaar beter word.
 
En erg diversers. Lijkt wel of de muziek ieder jaar beter word.
Dat idee heb ik ook.

Ik heb 't idee dat deze keer best flink wat mensen zoveel mogelijk tracks beluisterden en ook reageerden, dat maakt dat de contest heel geslaagd is op deze manier.

Ik vind trouwens de stemprocedure zoals het nu is prima, je schrijft gewoon de inzenders die je goed vind op een lijstje en vult aan het einde die in, makkelijk toch?
 
Die diversiteit is net geweldig. Ik vind het zelf altijd spannend wat afwijkends in te sturen. En aan afwerking heb ik nog nooit gedaan.
Ik had de lijst afgedrukt , kruisje als t n stem verdiende en eens de lijst stembaar was in een keer ingegeven.

Vraag me telkens af hoe ik in hemelsnaam volgende track op t zelfde niveau krijg…
 
Ik vind trouwens de stemprocedure zoals het nu is prima, je schrijft gewoon de inzenders die je goed vind op een lijstje en vult aan het einde die in, makkelijk toch?
Ja, de xls file was perfect om eea bij te houden. Enige minieme minpuntje was dat de link bij contestants met een korte gebruikersnaam nauwelijks clickable was, maar verder niets dan lof voor de procedure!
 
Helaas had ik dit jaar niet de tijd (en/of zin) om mee te doen en vooral om alles aandachtig te luisteren. Daarom voor mij vooral props voor het feit dat de contest uit het normale overzicht is gehouden zodat ook gewone topics onder de aandacht bleven zonder te verdwijnen in de massa contest reacties :)
 
Laat alles onbekend blijven, zodat het nog een eerlijkere beslissing wordt.
Zolang er namen te zien zijn doe ik niet mee.
 
Nu voelde ik me achteraf een beetje als een death metal gitarist die in een bejaardentehuis komt optreden — a tough crowd to please :D
Dan benader je het als een echte wedstrijd, en dat heb ik nog nooit gedaan 😀 Ik weet inmiddels vrij aardig wat scoort, maar trek me daar niets van aan. Als je naar de top 10 kijkt, is het aanbod trouwens ook best divers. Je moet echt je best doen om helemaal uit de toon vallen 😉

De tweede les die ik geleerd heb is dat er aanzienlijk wat aandacht is voor de mastering. Ook dat heb ik zwaar onderschat: het nummer dat ik heb ingestuurd was van begin tot eind live geperformed, en dus ook live opgenomen op twee sporen. Werkelijk de enige nabewerking die ik gedaan heb is de stilte aan het begin en eind van de opname verwijderd…

Dat vind ik wel een terecht punt. Je ziet altijd dat zeer verzorgde producties in de top 10 staan. Logisch wel, want die klinken ook het beste. Maar het zegt niet altijd iets over creativiteit en mensen met minder ervaring kunnen daar (meestal) niet aan tippen. Idem voor experimentele tracks, die scoren toch vaak minder, terwijl ze inhoudelijk interessanter kunnen zijn.

Sowieso ben ik geen fan van het idee van een wedstrijd, want muziek gaat voor mij niet om winnen. Maar ik snap wel dat een spelelement erbij hoort, anders bloedt de 'competitie' dood.
 
Ja, de xls file was perfect om eea bij te houden. Enige minieme minpuntje was dat de link bij contestants met een korte gebruikersnaam nauwelijks clickable was

Bedoel je de link in de Excel-file?
 
Bedoel je de link in de Excel-file?
Die inderdaad. Was eenvoudig op te lossen door wat extra karakters achter de naam te zetten; op de één of andere manier kwam er bij een korte naam geen mousepointer
 
je schrijft gewoon de inzenders die je goed vind op een lijstje en vult aan het einde die in

Ben je bekend met de xls sheet die jaarlijks wordt meegeleverd? De namen van de deelnemers staan erin, met een link naar hun tracks, en velden om aan te geven of je erop wilt stemmen of niet.

 
Back
Top