Schade black Friday weekend

Ik doelde ook niet op jou 😀 Ik ken een filmcomponist die soundtracks maakt met sample libraries. Dat klinkt gewoon prima. Collega's schakelen / schakelden vaak Oost-Europese orkesten in. Dat maakte het wat goedkoper, maar in verhouding nog steeds erg duur. En je hebt minder grip op het eindresultaat.
Platinum is meer synth gerelateerd.Maar ik begrijp wat je wilt zeggen.
 
- reFX Vanguard 2 softsynth
- Arturia Minifreak
- Een paar preset packs van Co5ma voor de Korg Wavestate en Modor NF-1
 
Collega's schakelen / schakelden vaak Oost-Europese orkesten in. Dat maakte het wat goedkoper, maar in verhouding nog steeds erg duur. En je hebt minder grip op het eindresultaat.
Je moet ook speciale Microphones hebben die juist goed off axis klinken. Goedkope mics klinken on axis heel goed. Maar maakt instrumenten als individuen klinken. Dan kan je net zo goed 8 strijkers apart opnemen.
 
Ik doelde ook niet op jou 😀 Ik ken een filmcomponist die soundtracks maakt met sample libraries. Dat klinkt gewoon prima. Collega's schakelen / schakelden vaak Oost-Europese orkesten in. Dat maakte het wat goedkoper, maar in verhouding nog steeds erg duur. En je hebt minder grip op het eindresultaat.
Ik heb ooit in een eerdere Black Friday sale eens een jaarabootje op Eastwest Composer Cloud gehad met al die orchestrale libraties, maar dat is echt wel tof. Met keyswitches kun je vaak behoorlijk complexe passages opbouwen en vaak zijn ze ook op keyboard gewoon goed speelbaar en klinkt het overtuigend. Vaak ook leuke cheapo opties, zoals aanbiedingen bij bijvoorbeeld 8dio.
 
Schade: 80 euro voor een jaarabonnement op FlowKey. Ik kan niet pianospelen en wil me daar toch een beetje in gaan verdiepen. Nu nog de cursus gaan doen.
 
Back
Top