Erica Synths PĒRKONS HD-01

Erica-Synths-Perkons-HD-OI.jpeg


Erica Synths PĒRKONS HD-01 gelekt​


Dit lijkt veel op een nieuwe drummachine. Analoog, digitaal of misschien hybride, geen idee. Op de interface kunnen we zien dat er 5 secties zijn die waarschijnlijk de verschillende drumgeluiden genereren. Elke voice-sectie heeft 8 speciale pots die verschillende instellingen bieden. Een daarvan is in ieder geval het volume.

Verder is er een visuele sequencer met 4 maten met klassieke TR-stijl knoppen en een potentiomenter aan elk uiteinde. Interessant is de rechterkant. Hier heb je een joystick, die we al kennen van het SYNTRX en Dada Noise System. Je kunt hier waarschijnlijk parameters aan toewijzen, ze on-the-fly maken of marco's opnemen.

Een drummachine met opneembare joystick klinkt als een waanzinnige combo. We wachten het af.

bron:

Update 14 september​


PERKONS HD-01 is instrument voor live-optredens en geluidsontwerp dat de grenzen tussen drummachine, synthesizer en drone-instrument wil doorbreken.

Functies:

- 4 hybride voices (digitale sound engine en analoge multimode filter met overdrive)
- 8 controls per voice
- Aanslaggevoelige trigger-ingangen voor drumpads
- Individuele voice-uitgangen
- Individuele sends en returns
- 64 kit en 64 pattern-geheugen + extra geheugen op de SD-kaart
- Ingebouwde analoge bucket brigade delay en optische compressor
- Modulatie LFO met morphing-golfvormen, faseverschuiving en 8 destinations
- 4 sporensequencer, 4 time divisions and 4 time multiplications per spoor
- Per-step ratchets en probilities
- 4 shuffle-algoritmen
- MIDI IN en MIDI OUT

Adviesprijs: 1650 EUR (excl. btw)
Releasedatum: in 2021

fabrikant:

video:

 
Laatst gewijzigd:
Echt een bruut geluid komt er uit deze unit. Ver boven mijn prijs range... :(
Mensen een suggestie hoe deze sound te verkrijgen is vanuit een sampler als bijvoorbeeld een Digitakt?
Op dit moment niet. Maar je kunt er zeker van zijn dat ik een extensive sample pack ga uitbrengen die gemaakt is met enkel de perkons :) ik hoop m uiterlijk augustus binnen te krijgen en dan met kerst een sample pack te hebben ofzo.
 
Ello, hier is een m'n eerste echt lange video met Perkons. Ik ga in vaart door de mogelijkheden heen op het begin om vervolgens vooral te laten zien waarom dit instrument zo enorm leuk is om mee te spelen.


Niet blij met deze video, krijg er GAS van 😉

Klinkt geweldig, goede video en duidelijk uitgelegd 💪
 
Vette demo man, dat ding gaat nog veel dieper dan ik dacht. Bijna blij dat ie zo duur is veel geld kost, anders had ik hier vrij snel nog een drum/groove doos staan :)
 
Erg mooi. Maar zit natuurlijk wel nog andere dure processing op.
op 20:30 echt mooi.

Ik zou dit wel in een band setting willen horen.
Waar de Perkons de drummer is of zelfs icm met drummer.
 
Erg mooi. Maar zit natuurlijk wel nog andere dure processing op.
op 20:30 echt mooi.

Ik zou dit wel in een band setting willen horen.
Waar de Perkons de drummer is of zelfs icm met drummer.
Thanks !

Ja, true. Met externe effecten brief je sound echt mooi uit. In een band zou het zeker passen ja. Tof idee :)
 
Back
Top