Terremoto (Acid)

l-rs

Stamgast
Lid sinds
23 januari 2003
Berichten
263
Locatie
Utrecht
Acid, wellicht niet ieders kop thee. Met de vrij haunting Mexicaanse burgerbeschermingsirenes die me in eerste instantie inspireerden. :) De 'blaffende synth' is m'n 101 op een laaaaaange modulaire wandeling.

 
Lekkere track, echt heel goed. Ik zou het kopen.

Ik vind de punch op de kick en snare echt heel goed, kun je me vertellen waar die uit komen en wat je daar precies mee gedaan hebt? Het is ook gewoon een interessante track om te luisteren, heb geen moment geskipt ondanks dat hij niet super variërend is. Wat dat betreft is het een beetje zoals Flow Coma, waar je ronddwaalt in allerlei lagen in de muziek die continue muteren.

--- edit ---

ben net ff door je soundcloud heen gegaan, zitten leuke dingen tussen!
 
Hey, grazie! Leuk dat ie (en ander werk) bevalt! Ik zal even in Ableton kijken wat ik heb uitgespookt. De zware kick weet ik wel, die heb ik ontworpen in Kick 2 van Sonic Sounds, meestal altijd mijn go-to vst voor wat fundament. Daarna heb ik een hoop gelayered maar kom ik op terug zodra ik achter de studio-machine ben gekropen. :okdan:
 
Kick 2 ziet er leuk uit. Heb echt een boel gedaan met de Waldorf Attack, deze klinkt veel beter nog.
 
Kick 2 ziet er leuk uit. Heb echt een boel gedaan met de Waldorf Attack, deze klinkt veel beter nog.

Het is zo'n voorbeeld van "ik doe maar één ding, maar wel goed". Heb wel een Yocto en natuurlijk een berg samples, maar ik begin daar meestal (hij zit ook in m'n default set in Ableton) - alles lift mee. Nog niet in m'n studio geweest, maar laat het weten. Heb een paar tried-and-tested compressors + settings e.d. (Bij wie de euro in z'n broekzak brandt, hij staat ook op m'n Bandcamp. ;)
 
Back
Top