Afgehandeld The Dutch Synth Forum?

Dat logo is weg, valt me nu op. Ach, het is toch best een vermakelijk draadje geworden. ;)
 
logo zn. ‘beeldmerk’
Nnl. de invoering van het nieuwe logo [1982; Reinsma 1984].
Ontleend aan Engels logo ‘beeldmerk’ [1937; OED], verkorting van logotype ‘samengesteld beeld van twee of meer letters’ [voor 1816; OED] of van logogram ‘id.’ [1840; OED]. Beide zijn gevormd uit Grieks lĂłgos ‘woord’, zie → -logie, met als tweede lid resp. tĂșpos ‘beeld, symbool’, zie → type, en grĂĄmma ‘wat geschreven is, letter’, van het werkwoord grĂĄphein ‘schrijven, tekenen’, zie → -grafie.

(bron etymologiebank.nl; bron voor vermaak, voor mij dan..)

komt deze nog uit de oude doos?
 
Zie dat er nu weer een nieuw logo is, deze doet me een beetje denken aan een plaatsnaambord. :P

bord.jpg
 
Dit doet me denken aan shape/rec round --> fill/gradient --> effect/bezel --> text. :)

Als ik 20 jaar geleden in VB6 een fancy knopje nodig had maakte ik ze ook zo in Paint Shop Pro. Lekker vintage!
 
Volgens mij gaan we een nieuw super logo krijgen, alle oude logo's komen nog 1x voorbij met als uiteindelijk hoogtepunt, een nieuw logo!

Ik wil bij deze alvast even zeggen dat de eerste versie het dikste is.
 
Welke die retro omlijnde?
Volgens mij gaan we een nieuw super logo krijgen, alle oude logo's komen nog 1x voorbij met als uiteindelijk hoogtepunt, een nieuw logo!

Ik wil bij deze alvast even zeggen dat de eerste versie het dikste is.
 
Het huidige oude logo had ik uit mijn herinnering gebannen. Hoewel, die oproep voor een logo in Comic Sans met Wordart opvulling en schaduw was misschien mijn onderbewustzijn...:D
 
Kunnen we gewoon bij het oude logo blijven wat op die blauwe knop lijkt of iemand aannemen die er verstand van heeft want wat er nu op staat in dat comic sans font is wel heel erg buurthuis anno 1998 stylo. Afgelopen week wel 3 nieuwe versies voorbij zien komen die allemaal niet door een vormgever gemaakt zijn hoop ik 😅
 

Attachments

  • 737A84BB-046D-4F5D-9013-7313DE12ABF5.jpeg
    737A84BB-046D-4F5D-9013-7313DE12ABF5.jpeg
    48,8 KB · Bekeken: 166
Dat zijn allemaal oude logo's van Synthforum die in het verleden gebruikt zijn. Ze komen nu voor een aantal dagen langs ter ere van het jubileum.
 
Ja ik vind het ook wel grappig...! Ben benieuwd wat er met het jubileum gaat gebeuren. Is daar iets over aangekondigd?
 
Howdie,

Dat is lang geleden dat ik weer eens op het synthforum zit en even rondkijk :D
Kreeg net het bericht dat het vernieuwd was... mooi!
En er was een prive bericht dat ik nu dus eindelijk eens kon lezen, omdat inloggen niet werkte een tijdje geleden.

Helaas weinig tijd om op forums te kijken. Komt dan ook nog eens 'social' media bij, met Twitter, Facebook, Instagram, en dan nog een TICH andere... :peukie:
En natuurlijk moet ik vooral in de keuken bezig zijn met gerechten! :koffie:

Efin, groetjes uit Limburg, en succes met het mooi nw forum 8):okdan:
 
Zo. Tijd om even te reageren :). De eerste drie logo's die jullie voorbij hebben zien komen, waren inderdaad de oude logo's. Het vierde logo, tja, daar moeten we niet teveel woorden aan vuilmaken denk ik. Het plaatsen van de logo's was zowel een eerbetoon aan het forum in het kader van het 20-jarig bestaan op 4 juli, als een teaser voor de zojuist gecommuniceerde logo contest. Dus, mannen met de grootste mond in dit draadje, kom maar op met uwen ontwerpen :D.

 
“Behringer Bashing Forum met een klein beetje offtopic” lijkt mij wel die de lading dekt.
 
logo synthforum.JPG


Tadaa.....De balken zijn uiteraard toetsen, die hier de letter "S vormen. De stippen zijn van i/o's waar je naar hartelust kabeltjes in kan steken. Maar ja, ik ben gitarist, dat zijn simpele zielen. Ik vind dat lettertype wat nu gebruikt wordt eigenlijk wel leuk.
 
Zolang de "O" in synthforum maar zo'n lekkere ouderwetse Moog draaiknop is
 
Back
Top