Synthforum heeft Bits

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Ja, Synthforum heeft nu Bits. "Bits?" hoor ik u vragen? Jazeker, Bits.

Bits zijn kleine stukjes informatie.

Synthforum is eigenlijk altijd puur een discussie forum geweest. De focus heeft altijd op de discussie gelegen. Dat is ook niet zo vreemd, want zo zijn forums vanuit de historie gemaakt en gegroeid. Er worden met een zekere regelmaat echter ook stukjes gepost die meer gericht zijn op informeren dan op discussie eromheen. Die stukjes informatie werden tot nu toe gewoon als discussie gepost. Maar nu is er dus Bits.

Wat is Bits?

Bits is een onderdeel van Synthforum waarbij de focus van de content die daar gepost wordt meer ligt bij het informeren dan bij de discussie. Het is een manier om op gestructureerde wijze informatie aan te bieden. We willen Bits gaan vullen met bijvoorbeeld blogs, vlogs en podcasts van leden. Hiervoor was tot nu toe niet echt een goede mogelijkheid, terwijl er voldoende leden zijn die voor ons bijzondere, leuke en interessante zaken hebben te melden. Denk aan een verslag van de bouw van een nieuwe studio of een of meerdere video's met productietips. Bits kan ook ruimte bieden aan interviews met bekende of minder bekende Nederlanders of Vlamingen die hun sporen in de elektronische muziek hebben verdiend. Wellicht kunnen we tutorials posten over bijvoorbeeld het gebruik van verschillende DAWs. Maar je kunt ook denken aan een categorie waarbij we tips & tricks geven over het gebruik van het forum zelf.

Maar Bits is ook heel geschikt voor een korte presentatie van buitenschoolse activiteiten van forumleden. Er zijn forumleden die naast het forum ook nog tijd hebben voor het runnen van een business die 100% in lijn ligt met onze grootste hobby. Sommige van die leden doneren ook nog eens ruim aan het forum. We willen die leden bedanken met een naar eigen inzicht in te richten pagina waarin ze deze business kunnen presenteren. Het spits in deze categorie wordt afgebeten door @Iwanw die op maat gemaakte stands en hoezen produceert. Deze groep hebben we Vrienden van Synthforum genoemd en ze zijn terug te vinden op de voorpagina onder het kopje Vrienden van Synthforum.

Behalve in de categorie van de bedrijfspresentaties, kan er over elke Bit gediscussieerd worden. Nieuw aangemaakt Bits of reacties daarop zullen ook gewoon verschijnen onder Nieuwe Berichten. Voor nu is het plaatsen van nieuwe Bits echter voorbehouden aan geselecteerde leden. Host je ergens een blog, een vlog, een fotoverslag, een podcast of heb je ideeën over onderwerpen voor tips & tricks of andere initiatieven die mogelijk geschikt zijn voor Bits, laat het ons weten. Je kunt elke moderator hiervoor per PB benaderen.

Bits is te vinden in het navigatiemenu, rechts naast de Forum tab. Bits wordt leuk en interessant en is volgens ons een uitstekende aanvulling op het huidige forum.
 
SF is goed bezig sinds de forumupdate. Ik had het al een beetje afgeschreven de laatste paar jaar en was al een beetje naar Gearslutz verhuist. Maar het leeft hier weer een beetje.
Ik zit hier al heel wat jaartjes (toen het nog dsf was dutch synthforum en nog met twin-x) en het doet me deugd dat er weer een beetje prik inzit hier.
 
Schitterend plan heren. Ik stel een 8 bit logo / avatar voor 👾
 
Zodra ik inlog, dan zie ik geen 'Bits', maar 'Resources' (tussen 'Forums' en 'New posts').
 
Dat heeft te maken met je taalkeuze voor het forum. Via je gebruikersprofiel -> Voorkeuren (of preferences) kun je de taal wijzigen naar Nederlands (tweede optie).
Haha, dat was niet eens bewust tot me doorgedrongen dat het niet op Nederlands stond. :D Nu wel, nu zie ik idd 'Bits'. :)
 
Leuke toevoeging, maar de locatie naast de forumlist (op desktop) is niet echt optimaal. Is er een mogelijkheid het te verplaatsen of iets dergelijks? Bij mobile staat hij onderaan de forumlijst.
 
Leuke toevoeging, maar de locatie naast de forumlist (op desktop) is niet echt optimaal. Is er een mogelijkheid het te verplaatsen of iets dergelijks? Bij mobile staat hij onderaan de forumlijst.
Wat je onder het forumoverzicht op mobile ziet, is een widget met een overzichtje van de nieuwste Bits. Op desktop zie je die widget rechts naast het forumoverzicht.

De navigatie voor Bits vind je op mobile gewoon tussen de Forum tab en de Nieuwe Berichten tab, net als op desktop. Omdat beide tabs een specifiek deel van het forum vertegenwoordigen, vinden we dit een goede plek. Maar als er argumenten zijn om de tab te verplaatsen, kunnen we daar zeker over nadenken.
 
Mijn argument is in elk geval dat mijn OCD hier helemaal niet zo lekker op gaat:
Screenshot 2021-03-05 at 10.36.55.png
 
Mijn argument is in elk geval dat mijn OCD hier helemaal niet zo lekker op gaat
Je weet dat ik absoluut niet ongevoelig ben voor OCD-gerelateerde argumentatie. Zelf vond ik die widget ook minder geschikt op die plek. Ik zal hem verwijderen.

Overigens is het forum in het Nederlands veel leuker hoor.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Nou, ik heb hem op NL gezet hoor! Maar als ik nu een mindere user experience heb, weet ik je te vinden Van Lansberg!
 
Back
Top