Nieuwe jazzy funktrack met synthetische blazers gemaakt.

purplehaw

Producer
Lid sinds
30 september 2020
Berichten
65
Locatie
Boven-Hardinxveld
Deze track gisteren en vandaag gemaakt. Net even vlug gemasterd voor vertoon op het forum.

Graag jullie mening! Kan nog alle kanten op. Ik ga nog bezig met een echt einde zonder fade-out.

Groetjes, Milan

1750_Master.mp3
 

Attachments

  • 1750_Master.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 86
Last edited by a moderator:
Leuk, maar de blazers blijven een beetje in de achtergrond hangen, springen nog niet echt uit mijn speakers.
 
In het 'refrein' spelen bas/toetsen/blazers nagenoeg hetzelfde, iets meer (harmonische) afwisseling zou daar mooi zijn. Basje misschien iets speelser/funkier. Blazersound vinnik ook niet helemaal top. Rhodes wat hard gemixt. Maar dat klinkt mss wat negatiever dan ik het bedoel, want op zich echt super gedaan. Zeker om dat je het volgens mij heel rap gemaakt hebt. Drums best goed ook, hoe heb je dat opgenomen ?
 
Update van vandaag... Rhodes vervangen door piano, blazers afgewisseld met piano + orgel.

Op naar het volgende stadium. Ik ben nog niet klaar heb ik al gemerkt.
chilistein Ik ga eens kijken wat ik met je tips kan doen. De drums zijn Superior Drummer 3 van Toontrack. Voor meer info daarover en hoe te verkrijgen graag PB.

Groetjes allemaal!

Bekijk bijlage 1750_Master_1.mp3
 
AdDM Zo beter de blazers? Heb ze op meerdere punten weggelaten op aanraden van PsychoBob vind het zelf ook beter nu. Heb de stukken opgevuld met een Hammond B3 en luidere piano ipv de wollige rhodes.
 
Zeker al beter. Nu mis ik alleen (bus)compressie om de blazerpartij wat compacter te laten klinken (nu lijkt het alsof de blazers over de drums liggen en de drums een beetje naar de achtergrond worden gedrukt) en beter te laten mengen met de drumpartij.

Is allemaal ontzettend mixtechisch gemierenneuk (vind ik altijd leuk, maar moet je van houden), je zit al heel dicht tegen de sweet spot aan. :okdan:
 
Zeer mooi, zeer professioneel, maar ik zou tegen het einde een andere sax introduceren, die een tegenmelodie aanbiedt. Ook muggenzifterij, maar dat zou'm nog leuker maken. Goed gedaan gast!

Gloomy :)
 
De eerste 40 seconden klinken super nu :biertje:

Met de pianosound daarna kan ik nog wel leven maar de Hammond vind ik erg ieltjes klinken, die mag een stuk warmer (meer ballen zoals een echte hammond! ofwel iets van eq boost op de mid-lo en compressie) *D

Dat gezegd, de muzikaliteit spat er bij jou wel echt vanaf. Toffe compositie en leuk hoe je de feedback zo makkelijk oppikt en verwerkt :okdan:
 
Back
Top