[house] Nieuwe track - hopelijk geleerd van jullie suggesties

terroroehoe

http://dj-controller.nl
Lid sinds
21 oktober 2015
Berichten
33
Hallo allemaal,

Twee weken geleden heb ik deze track gemaakt: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=191910
Ik dank jullie zeer voor alle leerzame en leuke reacties.

Nu heb ik een nieuwe track gemaakt. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk rekening te houden met de tips die ik kreeg. Bijvoorbeeld: ik heb geprobeerd de overgangen niet te abrupt te maken, in de mix goed rekening te houden met de lage tonen, het niet te cheesy te maken (moeilijk in het genre van het huidige nummer dat ik gemaakt heb).

Ook heb ik geprobeerd wat meer te blijven bij de stijl waar ik graag in wil produceren: wat meer uptempo/energieke house/dance. Vaak ga ik gaandeweg een productie de kant op van een ondefinieerbare stijl. Wel leuk, maar ik moet ook de discipline krijgen om ongeveer te maken wat ik van plan was.

Hier de track:

 
lekker mono citar melodietje op 1'00 en de side chain kan ik ook wel goed hebben op 1'45!

zeker een stap voorwaarts!
 
Weinig op aan ge merken, vind t wel n chille track
Sound is ook wel lekker, heb m op mn studiomonitors en op mn acoustat electrostaten geluisterd *daar hoor je echt al het detail wat je op speakers niet hoort* maar mijn complimenten :)

Benieuwd naar je volgende track
 
Er is niks mis met discipline en daarvan pluk je zeker de vruchten
Daartegen vind ik je bassdrum totaal niet in de juiste toon
kan aan mij liggen maar die deed het geheel geen goed
jammer want verder zat ik wel er in
 
Ik snap de bedoeling en die is zeker goed... Dat gezegd zijnde, mix klinkt vals goed. Ik hoor elk instrument en weinig compressie. Heel mooie gated vocals.

De EQ in mijn oren althans zit heel fout. Ik hoor een krachtig idee maar de sound krijg zijn recht niet. Experimenteren.

Mijn tip is: alles meer pannen voor een breder spectrum. Kick klinkt heel goed maar interfeert en maakt me lui aan de oren. House of "dance" is een soort eindeloos ritmisch geheel, waardoor je geen interesse verliest.

Buiten dat, de creativiteit is er zeker.
 
Bedankt allemaal! Helpt me weer een stuk verder.

Alterkraft, ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met dat de EQ heel fout zit. ik heb geprobeerd het hele spectrum te bespelen, dus van lage tot hoge tonen. heb ik dat niet goed gedaan? Of bedoel je dat niet?

Dat pannen is iets dat ik steeds meer probeer te doen, en heb ik in deze track ook wel gedaan, maar misschien te subtiel en te weinig.

Tragmadat, bedoel je de bassdrum die je al in het begin van het nummer hoort? Dus dat lage instrument dat je naast de kick hoort? Of bedoel je de kick?

Chemicalxposure, thnx dat je het op twee soorten boxen hebt willen luisteren, stel ik zeer op prijs!
 
Back
Top