Aan welke plug-in beleef je de meeste lol?

U-he Diva is eigenlijk een permanent orgasme. Verder Pendulate op de random stand.
 
U-he Diva is eigenlijk een permanent orgasme.
Ik heb hem vorig jaar gekocht met 50% korting en het werd meteen mijn go-to-synth. Damn, wat klinkt die lekker! 😛

XO van XLN Audio is ook een favoriet. Ik heb drumloops grotendeels afgezworen en met XO maak je ze makkelijk zelf. Mooie functie is dat je met een druk op de knop alle drumsamples kunt vervangen met soortgelijke geluiden. Dit kun je ook per sample library doen. Zo maak je van een housebeat in een handomdraai een techno- of synthwavebeat. Of je vervangt alles door geluiden uit een specifieke drumcomputer. Echt inspirerend als je even wat anders wilt.

Elk geluid kun je vervolgens tot na de komma finetunen. En op de master kun je goede crunchy effecten zetten, om je beat meer karakter te geven. Het dwingt je harder te werken voor je beats, maar dan zijn ze wel 100% van jezelf.
 
Dan verschillen we daarin. Ik kan serieus genieten van een mooi ontworpen plug-in. Het spul van Fabfilter, Izotope Neutron met allerlei slimmigheidjes, Arturia Pigments etc. Andersom trouwens ook. Ik kan me ook ergeren aan plugins met een vervelende interface. De dingen van Rob Papen bijvoorbeeld. Ze klinken vast goed, maar ze nodigen me totaal niet uit om te gebruiken. Of om mee te experimenteren.
Ja ik ben hetzelfde daarin. Ik heb met weinig andere synths zoveel werkplezier als met Vital. Dat zit em voornamelijk in de goede UX design. Het is gewoon snel on patches na patches te maken. En het is naar mijn mening niet de oppervest klinkende synth en zeker niet de meest CPU friendly (hoewel stukken beter dan Phaseplant). Als Matt die 2 dingen kan verbeteren heb je een killer.
 
De afgelopen dagen ben ik MixBox aan het uitproberen. Leuke, uitgebreide verzameling van effecten met inspirerende presets. 'Less is more' is van toepassing op veel van deze effecten, aangezien je niet zoveel parameters hebt om in te stellen, maar het klinkt over het algemeen wel goed en het werkt snel. :okdan:
Ja, deze heb ik vorige week op de kop getikt voor slechts €28 een mooie aanvulling op mijn andere favo fx rack: Guitar Rig 6. Ander klank kleurtje. Guitar rig is meer “hi-fi”.
 
Valhalla Supermassive vind ik heel erg cool. niet altijd even bruikbaar, maar mooie grote reverb met veel karakter die ik vaak loslaat op een geluid omdat ik benieuwd ben hoe dat zou klinken.
mn favoriete gratis plug-in.

Andere favorietjes:

Xfer Serum: m'n eerste synth en de reden dat ik ontspoort en enthousiast ben geraakt. Ik heb inmiddels meer soft (en hardware) synths, maar in principe kom je denk ik al een heel eind met alleen Serum.
Goede, intuitieve UI. Wavetable, subtractive & FM. goede FX en makkelijk te begrijpen en in te stellen modulatie mogelijkheden en imho heel goed klinkende unison mogelijkheden... een hele complete synth.

Kick2: ik moet het nog wel wat beter onder de knie krijgen, maar behalve het detail waarin je een kick vorm kan geven en kan vormen naar je track is onwijs gaaf. nu alleen nog een beetje goed in worden :dubbel:

Reference2 - voor iets wat zo vaak genoemd word in mix en master artikelen, is het referencen van tracks en versies van tracks in ableton helemaal niet zo simpel.
Reference2 veranderd dit in een non-issue. gewoon je reference track of versie in die plugin knallen en een knop voor het switchen van track toewijzen aan een shortcut (een knopje op de arturia minilab in mijn geval) en je kan references met 1 druk of draai op de knop. level matsching? track mirroring om versies te vergelijken? easy!

Chipsounds - alles van plogue is de bom. chipsounds en chip SFC voorop. klinkt al heel gaaf van zichzelf, maar ik gebruik het echt heel vaak om een laagje toe te voegen aan synth sounds waarvan ik het gevoel heb dat ze iets spannends missen. de lo-fi sample sound van de super nintendo (chipsynth SFC) geeft net wat leuks mee vind ik... zeker na wat verder processen met delay en reverb. Chipsounds is een musthave voor liefhebbers van 8bit sounds. ook lollig om je eigen samples in SFC te mikken als je denkt "hoe zou het klinken op de snes"? en met chipsounds en chipsynthSFC is het ook mogelijk om je favoriete amiga track of snes track in het originele formaat te importeren en vervolgens de gebuikte instrumenten in chipsounds te bespelen... klinkt heel authentiek vind ik zelf. echt heel gaaf speelgoed.

Verder beleef ik op dit moment veel lol aan U-He diva, maar dat is vooral omdat ik die nog niet goed ken.
Ben hem aan het ontdekken met de manual ernaast, en dat vind ik altijd een hele leuke en insprirerend bezigheid.
deze synth voelt best flink anders dan ik gewend ben van andere synths die ik inmiddels wel een beetje ken, en ik krijg er nog niet zoveel uit. maar dat motiveert mij altijd erg om er dieper in te duiken.
 
Laatst gewijzigd:
Beleef toch wel het meeste plezier aan m'n softsynts, Phase Plant, Pigments, Vital en Zebra2.

En TAL-Drums is ook een favoriet.
 
Q10 Mono van Waves Gold.

Ik mix vrijwel niks - een vriend van me doet dat, maar die gebruik ik wel standaard op m'n drums na het tracken.
 
Synths:

Spire
ANA
Osiris (Virus C rom)
Hive
Repro
Dune 3
Serum

Perc:

Kick 2
Drumrack (Ableton)

FX:

Valhalla
 
Bidule + kontakt
 
Sinds ik dit jaar wat hardware synths heb is plug-in gebruik stuk minder, maar keyscape met Uad lexicon 480 + echoboy jr klinkt toch erg mooi.
 
Audiogridder
SSL 360 (CS2 / BC2)
TAL DRUM
TAL J-8
TAL U-NO-LX
VSDS-X
Pulsar MU
Pulsar 8200
 
jajaja ik vind mijn tweeling het liefste.

Lol beleven aan een plugin... uhhh nou ik gebruik mijn Ssl E4000 channel strip het meest maar moeilijk omdat lol te noemen.

 
Het meeste "lol" is natuurlijk niet te meten.
Maar de JP6K van Adem Szabo zit wel in 95% van mijn tracks, op een of andere manier.
Dus wel een van de goedkoopste die ik heb, een die zeker z'n geld wel heeft opgebracht! :D
 
Als ik er één moet kiezen nu.Absynth.Blijft een oude glorie en kan geweldig klinken in combinatie met een pad sound.
 
Back
Top