The Behringer MonoPoly.

safe_imagae.php.jpeg


 
Dat zijn ook synths waar ik naar uitkijk, ik hoop tevens ook op een Oscar clone met keyboard, Octave Cat Keys en jawel een Pro One Keys.
 
Had ooit een jaartje de OG Mono/Poly in huis; nooit vrienden mee gemaakt. Vond 'em overkill voor mono en te 'koud' voor poly.
Ook hier wel heel blij dat Uli de hobby betaalbaar maakt/houdt.
 
Dat zijn ook synths waar ik naar uitkijk, ik hoop tevens ook op een Oscar clone met keyboard, Octave Cat Keys en jawel een Pro One Keys.
Ja een pro one met keys en model d met keys lijkt me ook wel wat. Beiden klinken erg goed.
De oscar hebben ze nooit geteased toch?
 
Een poly d heb ik gehad maar was helaas niet wat het moest zijn, de 4e oscillator zorgt voor een mixer die overstuurd raakt en om dat effect te verminderen is het output signaal omlaag gebracht met als gevolgd meer ruis. Een keyboard versie van model D zou van mij zeker nog mogen, maar ik bedoelde zelf eigenlijk een keyboard versie van de Octave CAT wat echt een wereldbak is, maar ik vind de module te klein.
 
Nou, alles werkt prima, geen last van vca bleed. (Tot nu toe)

Hij klinkt trouwens fantastisch.. en helemaal space door een reverb. Zo meteen even een chorus er tussen gooien, eens kijken wat dat doet.. :WBekijk bijlage 3828270

Moet t toch vragen, waarom 3?
 
3 ultranova's heb ik staan. Omdat deze niet multitimbraal is en ik gek ben van de sound van ASM. Ik wil gewoon meerdere / veel sporen kunnen opnemen tegelijkertijd.

Maar inmiddels heb ik dus 2x de Nova Desktop en een Supernova, dus ik denk dat 2 Ultranova's misschien wel weg kunnen weer. Nog even zien hoe het allemaal precies klinkt en werkt. Ik heb geen mininova's, die gaan er ook niet komen.
 
Is een model d met Keys niet de poly d?aar dan met wat extraatjes (extra osc, chorus)
Ik heb het alleen van horen zeggen, maar wat demian zegt; de extra's wat de poly D biedt gaat ten koste van het geluid van de model D.

Dat zegt niet dat het slecht is, maar van mij hoeft het poly gedeelte en de extra osc niet.
Een sequencer en goed werkende arp zou ik geen probleem vinden.

Maar goed, ik heb de model d en genoeg keys om m aan te sturen, dus ik heb weinig klagen.
Ben wel aan het kijken om een houten behuizing te maken waar een klein keyboard en de pro one of model d + zoom ms-50g in kan.
 
Ik heb geen mininova's, die gaan er ook niet komen.
Oops.. was niet meer helder denk ik.. :)

Maar geen Mininova door het verschil in controls?? Of ook in sound?? Ik las dat de Circuit wel verschilt.. maar vind ik ook wel lekker klinken.. toch 'n compact bi-timbral (2x6 voices) synthje met sequencer.. alleen dat patches editen via een webbrowser.. pfff
 
Ja idd, de controls zijn echt te beperkt, de ultranova is opzich wel te doen, maar de originele Nova's en Supernova's zijn eigenlijk toch wel meer hands on. Het schijnt wel dat de dacs van de Ultranova iets beter zijn dan de vroegere synths met ASM dus dat wilde ik nog even goed testen.


Check ook deze soundset voor de ultanova eens, klinkt toch echt super en niet zo standaard als de meeste gangbare sounds.

 
Ja idd, de controls zijn echt te beperkt, de ultranova is opzich wel te doen, maar de originele Nova's en Supernova's zijn eigenlijk toch wel meer hands on. Het schijnt wel dat de dacs van de Ultranova iets beter zijn dan de vroegere synths met ASM dus dat wilde ik nog even goed testen.


Check ook deze soundset voor de ultanova eens, klinkt toch echt super en niet zo standaard als de meeste gangbare sounds.


Mooi ja!! De aanwezige LFO's worden duidelijk benut. Ik was vroeger helemaal waus van digtale pads.. ooit twee FS1R's gekocht.. K5000s en weet ik niet allemaal meer.. Ook een Novation KS rack en die plug-in op 'n Powercorekaart. Die klonk echt 10x beter dan de Native VST versie. Duidelijk dat de gebruikte DSP's flink invloed op de sound hadden..

Wat ik jammer vond van de Novations (die ik gebruikt heb) was dat je het filter niet kunt opsplitsen naar links en rechts.. Bij Acces(Virus) bv kan dit wel.. dan kun je, zonder gebruik van ping-pong delay's of andere widener fx echt super ruimtelijke patches maken.
 
Die supernova 2 met multitimbraliteit is echt een mooie bak, kwam pas geleden nog een lekkere clip tegen van iemand, klinkt super (nova 2) toch?


Ja precies, deze gast haalt precies die sound er uit die ik ook zoek. Beetje gebaseerd op de Ozric Tentacles ook.
 
Back
Top