The Behringer MonoPoly.

safe_imagae.php.jpeg


 
Ik vind keys toch vrij belangrijk om daar goeie van te hebben. Vraag 50 euro meer en zet er goeie keys op, wat is het probleem.

Maarja, ik moet geen synths met slechte keys in ieder geval. :-)
 
Vervangen voor betere of het origineel kopen ;)
maarre ik wist nie da jij net als Jules de Corte zo'n toetsenvirtuoos bent.... :P
 
Ik vind keys toch vrij belangrijk om daar goeie van te hebben. Vraag 50 euro meer en zet er goeie keys op, wat is het probleem.
Dat is voor Behringer juist het probleem, ze zijn erg gericht op de prijs die de eindgebruiker moet betalen, dan is 50 euro een behoorlijk bedrag. Aan de andere kant, wat een interessante vraag is, waarom lukt het Behringer niet om voor een laag bedrag toch goede keys te leveren? Kijk naar Yamaha, kennelijk behoorlijk goede keys op hun Reface-serie, en dezelfde keys worden ook gebruikt op een serie keyboardjes waarvan het goedkoopste model ongeveer zes tientjes kost.
 
Het nadeel van dit argument is, als je het maar ver genoeg oprekt, dat zelfs de slechtst klinkende synth een goede synth is, als de prijs maar laag genoeg is.

Ik bedoelde helemaal niet dat het niet zo'n goede synth is, maar door de prijs wel. Ik snap ook niet zo goed waarom je dit als een goedkope synth zou zien. Als er nou presets op zaten en alles midi, maar dan kom je toch gelijk in een ander prijs segment.
 
Dat is voor Behringer juist het probleem, ze zijn erg gericht op de prijs die de eindgebruiker moet betalen, dan is 50 euro een behoorlijk bedrag. Aan de andere kant, wat een interessante vraag is, waarom lukt het Behringer niet om voor een laag bedrag toch goede keys te leveren? Kijk naar Yamaha, kennelijk behoorlijk goede keys op hun Reface-serie, en dezelfde keys worden ook gebruikt op een serie keyboardjes waarvan het goedkoopste model ongeveer zes tientjes kost.
True, ik vind Yamaha niet zo'n blits merk maar ze hebben wel al 50 jaar een ondergrens qua kwaliteit in al hun spul, al is het maar een keyboard voor kinderen.
 
Ik ga hem skippen dan. Ik heb niet dat gevoel bij andere clones van ze. Model D klinkt als de Moog Model D remake, TB-3 klinkt als een 303. Als ik meteen hoor dat er iets niet klopt zonder dat er een A/B test gedaan wordt is het niet goed.
TB-3 klinkt niet als een TB-303 of je heb een gare 303. Uli D video's heb ik nog niet zitten kijken. Heeft toch geen nut..
 
Ik vind keys toch vrij belangrijk om daar goeie van te hebben. Vraag 50 euro meer en zet er goeie keys op, wat is het probleem.
Lijkt mij ook, bij sommige andere synths van Uli heb je ook dat klakkerige keyboard maar all in all hebben ze wel gewoon een goed produkt neergezet en niemand anders anders doet het, daar moeten we ook blij mee zijn lijkt me.


Aangezien ook de parafonische model D en ook de Polykobol hetzelfde fomaat worden en waarschijnlijk nog meer synths had het handig geweest als ze een soort van klep hadden gemaakt die je er overheen kan doen zodat je 'm lockt en makkelijk meeneemt als je vaak op gigs moet, kan me voorstellen dat daar wel behoefte aan is.
 
Jaa.. ik heb een originele Mono/Poly, dus vond het eigenlijk niet zo nodig. Maar de MS-20 is wel erg tof samen met de K-2, dus ik ga het toch maar doen.. of beter: het is al gebeurd.. :P
 
Ik ben vooral benieuwd naar dingen als noisefloor, vca bleed, ik had daar een en ander over gelezen.
 
Nee, op gearslutz, moet je even het Behringer monopoly topic op zoeken en de laatste ca 10 paginas even doorlezen.
 
Ik heb het origineel en de kloon nog niet goed met elkaar vergeleken. Ik ga dat nog doen. Kebu heeft dat wel gedaan: hier.
 
Los van de vraag of dat het een goede replica van het origineel is (dat zal mij persoonlijk een worst wezen), vind ik het een ontzettend inspirerende bak. Deze gaat hier niet meer weg.
Het 'poly' bespelen van de vier oscs met verschillende octaaf en golfvorm settings is heerlijk en geeft je onverwachte omkeringen van je akkoorden. Evenals het extern triggeren van de arpeggiator waarbij hij stapsgewijs door de oscillators heen gaat. Ik ken maar weinig synths die dat kunnen. En dan nog die heerlijke filter..
 
Los van de vraag of dat het een goede replica van het origineel is ..

Het origineel van Korg heeft zich wat mij betreft al lang en breed bewezen de afgelopen 40 jaar. Als de kloon er maar enisgzins in de buurt komt, zit het wel snor.. En er lijkt inderdaad meer dan genoeg juice overgebracht te zijn door het B-team.
 
Back
Top