Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Lol, de prijs is nog weer iets verder gezakt, 501,-euro. Ik vraag me af wat voor mechanisme daar achter zit.

Nog maar ff een plaatje van mijn Poly D, lekker in t zonlicht van m'n dakraam. :W

IMG_20210716_152805.jpg
 
Iets raars trouwens, misschien is het 'beating' van mijn oscillators, als ik in Parafone mode 4 noten aansla gaat klinkt alles redelijk onstuimig, voor iedere noot die er bij komt krijg ik een soort vibratie in het totale geluid, of andere frequenties er bij. Bij 4 noten is het best flink, zo erg dat het bedoelde akkoord flink wat extra harmonischen krijgt.

Als ik monofoon speel met 4 oscillators anders getuned kan ik ook chords spelen maar dat klinkt veel rustiger.

Is dit normaal?
 
^,Wel het is Behringer he!,je weet exact hoe weinig je maar betaalt maar weet niet wat je krijgt ;)

Is het iedere keer exact hetzelfde resultaat als je hem aan zet?
 
Ik zal morgen een voorbeeldje posten, t kan best dat het zo hoort of dat t aan mijn patch instelling ligt, ik kon alleen niks bijzonders ontdekken er aan. Bij distortion is het gebruikelijk dat je meer harmonischen krijgt als je meerdere noten tegelijk speelt, maar die stond dus uit.. maar t was wel zo'n soort effect als dat.
 
lol, ik kan het genoemde effect niet meer reroduceren op een of andere manier. Zal t toch aan mijn patch hebben gelegen. Parafone werkt gewoon prima nu.
 
Ik denk niet dat 't is geweest, ik heb de volumes nu ook op max staan en het klinkt gewoon goed, ik zou haast denken dat het toch de distortion is geweest, alleen weet ik vrijwel zeker dat die uit stond, ik heb alles nagelopen en geprobeerd. Zou misschien de distortion schakelaar zijn blijven hangen? Maar de level knop stond dicht, dat betekent geen output. Heel vreemd.
 
Kan toch de onderlinge tuning van oscillators zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid kan dat (in elk geval op mijn AS Leipzig) bizarre resultaten geven. :)
 
Da’s de befaamde ‘levendigheid’ en ‘warmte’ van analoog waar iedereen zo van houdt 😁
 
Kan toch de onderlinge tuning van oscillators zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid kan dat (in elk geval op mijn AS Leipzig) bizarre resultaten geven. :)
Ik denk dat dit t is geweest ja. :D
 
Heeft iemand hem ook effectief besteld op Amazon? Want daar staat natuurlijk wel 'Behringer Neutron bij'... de vraag is dan of je een heel dure Neutron koopt of een goedkope Poly-D *D
 
Ik denk dat dit t is geweest ja. :D

Ja dat denk ik ook. dan zijn er momenten dat de osc even in sync staan en dan is het effectieve volume hoger wat evt de vca/mixer kan oversturen.
Wil je zuivere akkoorden zou ik wel een tuner gebruiken.
 
Heeft iemand hem ook effectief besteld op Amazon? Want daar staat natuurlijk wel 'Behringer Neutron bij'... de vraag is dan of je een heel dure Neutron koopt of een goedkope Poly-D *D
Ik heb hem bij Amazon gekocht ja, via die link. Werkt prima. Levering binnen 18u, uit Duitsland geleverd. :)
 
Mooi ding die poly D versie, zou het zo willen naast mn 49 jaar oude D.
Ben van plan om een Behringer hoekje te maken in de studio, Poly D, Deepmind6 en VC340 lijkt me mooie combo.
 
Een kritisch ding kan ik er wel met zekerheid over kan zeggen nu, de audio out heeft een volume van -16dB, dit heeft te maken met de 4e osc die anders voor oversturing zou zorgen van de interne mixer. Het audio signaal is dus relatief zacht en de noisefloor relatief hoog. Ik ben er nog niet uit in hoeverre ik dit een probleem vind.
 
Een kritisch ding kan ik er wel met zekerheid over kan zeggen nu, de audio out heeft een volume van -16dB, dit heeft te maken met de 4e osc die anders voor oversturing zou zorgen van de interne mixer. Het audio signaal is dus relatief zacht en de noisefloor relatief hoog. Ik ben er nog niet uit in hoeverre ik dit een probleem vind.
Da’s toch zo opgelost voor een zacht prijsje?


E9F5671D-D84F-4222-B309-83A7C86B2A16.jpeg
 
Ik zat/(zit) zelf ook heel erg te twijfelen bij de introductie, nu met deze huidige prijs nog aantrekkelijker.

Wel zal het bij aanschaf meteen in de opslag verdwijnen vanwege een verkeerd geplande verbouwing :( Dat maakt het enigzins makkelijker om te wachten.
Ergens hoop ik ook een beetje op een mk2 met bijvoorbeeld de door demian genoemde kleine euveltjes opgelost en een redelijke midi cc implementatie.

Maar wat een leuke bakje zeg voor het geld, en bereikbaar voor mij. Buiten de gebruikelijke vsts om heb ik nooit een moog in handen gehad.
 
Zou leuk zijn als er een mk2 versie komt, dan mogen ze de distortion en chorus er af laten wat mij betreft, gaat toch alleen maar ruisen en kan ook makkelijk extern gedaan worden Als het moet blijven, dan graag een dry / wet knop er bij doen. Evt een analoge bbd delay/ flanger inbouwen. Jummie.

Die 4e osc mag wel blijven, maar dan graag een input attenuator voor de mixer er op zetten zodat je het signaal harder het filter in kan sturen als je minder dan 4 oscillators gebruikt. Dan graag ring modulatie en cross- en pwm modulatie en een 2e aparte lfo die de vca / pwm moduleert.

Hoe dan ook er valt nog genoeg te verzinnen voor een MK2 versie, het zou heel cool zijn als ze verder borduren op deze synth.
 
Back
Top