Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Duh, ze vergelijken met de hedendaagse MiniMoog *Re-Issue* en laat dat nu de PCB zijn die ze gekopieerd hebben voor hun model D.
 
Ik bedoelde het puur technisch, ze hebben een hedendaagse print gekopieerd dus als je daar geen gekke dingen mee doet zal je klankmatig er niet ver van eindigen. In die zin zat ik niet echt met spanning op deze vergelijking te wachten. :)
 
Nicolas 2000 : Ja, in die zin is het niet zo'n verrassing. Maar het economische aspect zal voor veel mensen natuurlijk belangrijk zijn. Voor weinig krijg je best veel. Waarschijnlijk zal B. componenten gebruiken die goedkoper zijn, dat maakt dus kennelijk niet veel uit. Voor nu tenminste, afwachten hoe het klinkt over 5 of 10 jaar en is zo'n vergelijking dan misschien wat spannender... ;)
 
Vanaf 8.32 klinkt deze combi van apparaten zeer leuk, vanaf 9.25 heel lekker. Aangezien we daar over wel heel ingrijpende effecten spreken, denk ik dat de conclusie is dat ik graag de E520 zou hebben. :) Maar de Poly D lijkt in deze context zeker een mooie partner in crime.
Idem. Uiteraard had het nooit gekund voor de prijs die de Poly D nu heeft, maar voor mij 2 grote gebreken : geen CC messages en geen geheugens. Bah !
 
Pffff dat wordt toch wel interessant! Alleen heb ik toevallig net een Odyssey aangeschaft en ben al voorzien qua Moog sound.

Eigenlijk had ik persoonlijk het liefste gewoon gehad dat we een 100 procent Model D kloon hadden voor dit bedrag, zonder effecten, 4e osc en sequencer. Natuurlijk zie ik de meerwaarde van alle extra’s, maar de eenvoud en “grotere user interface” van ‘t origineel blijft perfect IMO.
 
Ik zit onwijs te twijfelen om hem te bestellen sinds gisterenavond al, ik vind eigenlijk dat ik het moet doen, ook al heb ik al een Boog. Vooral van wege de 4e osc, en de parafonie. Oja, en het gelikte uiterlijk.. 8~
 
Gelukkig is de prijs weer omhoog gegaan ;) het werd me te verleidelijk.

Blijft een raar gezicht, een Minimoog met 4 oscillatoren. Doet me een beetje denken aan:

1626250283100.png
= Minimoog



1626250380344.png
= Poly D :)
 
Nou, hij is binnen, super mooie bak zeg. Ik snap niet dat ze dit voor 500,- euro kunnen leveren. Wat een deal zeg! :W
 
Had hetzelfde gevoel met mijn Behringer Odyssey voor 350 euro. Niet alleen betaalbaar en fantastisch qua sound, maar na vele synths rond dit prijspunt die modules, minisynths, etc. waren, is het toch vet om zo’n full size metalen bak zonder compromissen te hebben voor dit bedrag.
 
Dat is ook echt geen geld idd. Als die nog eens aan die prijs voorbij komt dan overweeg ik die ook. Ik ben gek op full scale 3 octave mono synths. :D

Ik hoop stiekum nog dat er een keys versie van de cat uitkomt, ik vind die module uitvoering net te klein, idem voor model d.

Btw, ik vind de build quality van de Poly D behoorlijk meevallen, het is geen moog kwaliteit maar de keys zijn bijv stukken beter dan wat op de MS101 zit, de rest van de knoppen zijn toch ook vrij aardig solide. Geluid is erg dik met die 4e osc, chorus en distortion erbij, morgen ga ik eens keihard grooven met de RD8 en de Poly D. :W
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Back
Top