Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
Alleen al het feit dat er een Eagan Matrix in zit, maakt het wachten de moeite waard. Maar ik heb sowieso geen enkele last van ongeduld.. wel fijn eigenlijk dat het een paar jaar duurt voordat producten helemaal af zijn.
 
Ik heb al wel op het punt gestaan om voor de tussentijd een Coninuumini te kopen. Gelukkig niet gedaan, want de eurorack module heeft 2x zoveel stemmen. Ik zou het toch gebruiken met een Linnstrument of Sensel morph.

Eerst ging het me vooral om de Eaganmatrix, maar ondertussen kijk ik er naar uit om MPE VSTs zoals Pigments en Falcon ermee te bespelen.

Linnstrument is te gek, maar niet lekker om op te hameren, omdat het oppervlakte zacht is.

Hopelijk draagt het ook bij aan het normaal worden van MPE en gaat bij Arturia het in de hele lijn doorvoeren.
 
Laatst gewijzigd:
Of dat de Chinezen ook spatsies krijgen
Net bericht gehad van expressive e: vanwege de nieuwe covid golf moest de fabriek op 28 maart sluiten en is nog altijd dicht. De fabriek is in de buurt van Shanghai.
Een nieuwe tijd van onzekerheid breekt aan waarbij één ding zeker is : het wordt later dan juni 2022 voordat de eerste bestellingen (waar de mijne onder valt) uitgeleverd zullen worden.

Meer info hier
Wel leuk is de (geloof ik) nieuwe screenshot van de interface, die laat zien dat er heel wat fun aan het aanpassen van eaganmatrix parameters is toegevoegd. Ik ben benieuwd of ze nog iets nuttigs kunnen doen met deze extra tijd, maar ze hebben al vrij veel gedaan en op een gegeven moment heb je echt customer feedback nodig.

E7BBDC39-3F13-4172-A858-A10F6CA56642.png
 
Laatst gewijzigd:
Net bericht gehad van expressive e: vanwege de nieuwe covid golf moest de fabriek op 28 maart sluiten en is nog altijd dicht. De fabriek is in de buurt van Shanghai.
Een nieuwe tijd van onzekerheid breekt aan waarbij één ding zeker is : het wordt later dan juni 2022 voordat de eerste bestellingen (waar de mijne onder valt) uitgeleverd zullen worden.
Dat is niet zo mooi :(
 
Het was te verwachten. Ik heb meer medelijden met de Shanghainezen dan met ons.
 
Is er nog ergens een te bestellen? Of een vergelijkbaar instrument? Ik zoek al een tijd naar zoiets. Mijn Yamaha VL-1 destijds
kwam goed in de buurt (ik ben gek op breathcontrollers...) maar uiteindelijk te gelimiteerd.
 
De ingebouwde synth is van Haken Audio die kan je nu ook als module kopen.
Het MPE keyboard deel is uniek, een Roli Seaboard is misschien vergelijkbaar, maar lijkt me heel anders aanvoelen.

Er zijn ook andere MPE controllers zoals Linnstrument. en Erea Tocuh, maar die hebben geen piano layout.
 
Het MPE keyboard deel is uniek, een Roli Seaboard is misschien vergelijkbaar, maar lijkt me heel anders aanvoelen.
Het unieke van de haken spullen, is dat een veel grotere bandbreedte dan midi gebruikt wordt. Het is veel directer en expressiever. Een continuumini is daarvoor de voordeligste instap, want met de module haal je die directheid niet in huis. En al helemaal niet met de knakworsten van meermalig failliet gaande knars-apparatenbakkers.

Probeer anders eens iets met de expressive e Touché en evt wat van hun sound libraries. Of een polybrute.
Nog heel anders gedacht: holonist app en diverse gyroscopen.
 
Good news everyone! De fabriek is na twee maanden weer open. Dus dat zou kunnen betekenen dat het ipv juni augustus of september wordt. Not great, not terrible. Wel fijn om te weten dat er weer beweging in komt!
 
Beetje raar, dat nu een eind versie is en in productie gaat.Er totaal geen demo's(van het eindproduct),ze zelfs niet waren op Superbooth of op de Namm.Toch plaatsen waar je uitgebreid reclame kan voeren voor je product,niet?
 
Ik speculeer, maar misschen hadden ze die publiciteit en de daarvoor benodigde investering niet nodig omdat ze genoeg exemplaren hebben verkocht in de voorverkoop.
 
Ik speculeer, maar misschen hadden ze die publiciteit en de daarvoor benodigde investering niet nodig omdat ze genoeg exemplaren hebben verkocht in de voorverkoop.
Ja,waarschijnlijk zal de doelgroep bereikt zijn.
 
Back
Top