Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
En zelf patches maken is zeker mogelijk.

Patches maken in de PC editor is mogelijk, maar via een externe controller? Er zitten zoveel parameters en mogelijke schakelingen in die EaganMatrix dat het me niet te doen lijkt alles met CCs of zelfs SysEx zomaar te vangen, het is bijna een visuele programmeeromgeving ipv een 'standaard' synth.
 
Ja sorry heb het even snel in een verwant citaat gegooid. Dacht wellicht toch interessant genoeg.

Ik ga vandaag weer verder met de eagan module het verschil met osmose is denk ik dat de module zowel midi als 8 cv ingangen heeft en 2 audio in
 
Patches maken in de PC editor is mogelijk, maar via een externe controller? Er zitten zoveel parameters en mogelijke schakelingen in die EaganMatrix dat het me niet te doen lijkt alles met CCs of zelfs SysEx zomaar te vangen, het is bijna een visuele programmeeromgeving ipv een 'standaard' synth.
Nou het programma is in Max, om de een of andere reden start bij mij ook de patching (progtaal van Max) op nu met de komst van RNBO als ik het goed schrijf ligt een hw controller wel binnen de mogelijkheden
 
Ja maar, als je kijkt hoe het principe werkt van patchpoint plaatsen en daar formules op zetten, hoe zou je zoiets in hardware doen? Wel kan ik me voorstellen dat je aan bepaalde parameters in die formules een knop mapt oid zodat je on the fly elementen van het geluid aan kan passen die niet in de macro's zitten.
 
Er zitten zoveel parameters en mogelijke schakelingen in die EaganMatrix dat het me niet te doen lijkt.
Nou daar heb je een goed punt want ik merk bij bepaalde patches dat ze in mijn situatie (verschilt dus per interface klankaansturing) hoe een patch klinkt. Je moet de 8 macro’s al goed afstellen om niet uit te schieten van prachtig naar vreselijk geluid. Maar er zijn simpele parameters zoals eq t/m extreme dingen. Dus de bandbreedte moet goed instelbaar zijn.

Verder heb ik er nu slecht een 8 uur inzitten dus ik ben nog lerende.
 
Dit zou interessant kunnen zijn. Met name als er hogere midi resolutie's gebruikt kunnen worden en/of NRPN.
Kortom ik moet het nog uitzoeken. Maar te weinig uren in een dag.

 
Voor mensen die vanuit hun DAW data willen sturen naar hun Osmose. Ik gebuikt alleen Ableton maar verwacht dat andere DAW's dit ook kunnen.

Voor midi kanaal 1 gebruik ik een tb303 sequencer. Mede door het typische karakter kun je ook leuke pluck en strijkers benaderen. (je kunt er ook meerdere naast elkaar plaatsen)

Screenshot 2024-01-28 at 12.22.41.png


Voor MPE gebruik ik deze serie van modules. Met name de Microtuner is fun omdat je hier leuk kunt spelen met base freq en meer..

Screenshot 2024-01-28 at 12.21.57.png
 
Nee die koop ik principieel niet, ik support Ableton al vanaf dat het een eenmanszaak was. Ze mogen hun klanten wel eens tegemoet komen. Push 3 is gewoon te duur voor mijn afweging. Ik heb deze twee met 4cv uit. Ga daar ook nog mee rommelen. Totaal 32 slot mod matrix

IMG_4305.jpeg
 
Nee, masr vam Eagan zMatrix ben ik niet bang. Ik zit lekker weg te spacen op sommige presets. Die waterdrums zijn fantastisch zeker met de polyAT
@Akikaze en andere geintreseerden er is een vrij uitgebreid template voor de Beatstep Pro en de Kenton Killamix. (die laatste heeft ook een joystick)
te downloaden van de Haken Continuum Users FB groep. Helaas heb ik een communicatie probleem met mn korg Nanokeys studio want daar wil ik een template voor maken.
 
Ja leuk dat ze samenwerken, en Phaseplant klinkt goed en werkt lekker maar dit is geen software set voor op de osmose maar gewoon op je computer als ik het goed begrijp..
 
Ja 4 Banks voor Phase Plant gemaakt om met de Osmose te bespelen. Overigens zie ik nu een prijs van 39.02 euro ipv 0 ? Ik heb wel een geslaagde aankoop gedaan voor 0, maar niks kunnen downloaden. Misschien had iemand een foutje gemaakt in de webshop.....
 
Dat was een foutje in hun shop. Ik kreeg wel een bevestiging maar geen download. Nouja nu heb ik de normale aanbieding misgelopen. Ik ga wel weer mijn eigen presets maken.
 
Toch maar de Phase Plant Expressive suite, gekocht. Zitten erg mooie presets bij. Als je een Osmose hebt EN nog geen synth zoals Phase Plant, Pigments of Falcon, dan is dit wel een mooie combi deal.
 
Als je de eurodollars hebt is een eaganmatrix module in een 4ms pod ook een aanrader. Volgens mij kun je dat koppelen en je krijgt in iedergeval 8cv inputs en 2 audio in. De FX zijn werkelijk van wereldklasse.

Screenshot 2024-04-03 at 22.20.46.png
 
Back
Top