Roland kondigt nieuwe Fantom aan

Attachments

  • features.jpg
    features.jpg
    63 KB · Bekeken: 1.603
Het lijkt me logisch dat als de ACB engine op de Phantom draait dat het niet heel moeilijk moet zijn om de rest ook over te zetten. Wel een beetje krenterig als je er bovenop deze update nog extra voor zou moeten betalen om ze in de Fantom te kunnen laden terwijl je als Roland Cloud Ultimate gebruiker al die ACB models al hebt en naar hartelust in je DAW of System-1/1m/8 kunt laden zonder extra betalen.
 
Nou, ik zou er geen vergif op innemen.
De JD-800 had ik al voor de Jupiter-X, maar tja.....niet gratis voor de Fantom.
 
Overigens komt Roland met een korting voor mensen die n/zyme al in bezit hebben.
De EX upgrade gaat dan $ 99,- kosten.
De n/zyme bezitters die de upgrade al voor het volle pond hebben aangeschaft krijgen een bedrag teruggestort als het goed is.

Al met al klinkt de release als een niet al te goed doordachte haastklus, maar lossen ze het naar het zich laat aanzien netjes op.
 
Benieuwd wat voor ACB's er nog komen.
En wat wordt verwacht in de update van de Fantom-0 serie?
 
Daar ik tot nu geen mail had ontvangen heb ik Roland support maar een bericht gestuurd met de vraag of de korting ook op mij van toepassing was.
Binnen vijf minuten reactie van Roland en nog geen minuut later van Paypal dat het geld onderweg was.
 
Heb een demo gezien van Josh Blair en wat hij laat zien met de shimmer reverb verbaasde me a lot wel eigenlijk.
Nu is shimmer reverb wel een basis ingredient om ambient muziek te maken.
En dit effect kan veel bieden op piano geluiden.Vooral op gitaar sound klinkt ie erg goed,ook eigenlijk een gitaar effect.Ja met wat experimenteren kan dit soort effecten veel opleveren.
Ik weet niet of er eigenlijk goede software shimmer reverb plugins zijn?
 
Dit is mijn favoriet, momenteel in de sale ook: ShimmerVerb
beetje offtopic (en daar ben de afgelopen maand al 2x voor op mn vingers getikt), maar ik heb wel een vraagje hierover (als je een antwoord hebt je mag ook PM sturen als je denkt dat het topic ontspoort).
Ik speel af en toe ook met shimmer reverb de laatste tijd. met intern effect van OpSix en met Ableton Hybrid Reverb in shimmer mode.
Mn vingertje heeft al eens trillend boven de koop-knop gehangen op Valhalla Shimmer... Maar weerhield mezelf ervan.

Ik vind het een heel leuk effect, maar mis een klein beetje gevoel bij wat een plugin zou toevoegen in vergelijking met de Shimmer in HybridReverb van ableton.
(bij een plugin zou ik naar valhalla neigen omdat ik daar al van heb; heb je daar toevallig ook ervaring mee?)

eigenlijk 2 concrete vragen dus:

1) Ableton Hybrid in shimmer mode vergeleken met 3rd party plugin, worth it (is al met al best wel feature heavy heb ik het idee)?
2) Valhalla vs Eventide of andere Shimmer verb, ervaringen?

Voel je vrij (iederen) om me te PM-en als je daar iets over te vertellen hebt
 
'Worth it' moet je zelf bepalen, volgens mij kun je alles van Eventide 30 dagen gratis demo'en dus probeer het zou ik zeggen. Ik vind van wel, maar ik ben ook een Eventide slet.

Ik ben zelf geen fan van Valhalla, ik vind hun reverbs vaak 'te dik' (ze mixen teveel origineel signaal mee zelfs in 100% wet naar mijn smaak). Maar er zijn ook vele trouwe fans die erbij zweren. Dus ook hier zou ik kijken of je ze kunt demo'en en vergelijken.
 
Heb een demo gezien van Josh Blair en wat hij laat zien met de shimmer reverb verbaasde me a lot wel eigenlijk.
Nu is shimmer reverb wel een basis ingredient om ambient muziek te maken.
En dit effect kan veel bieden op piano geluiden.Vooral op gitaar sound klinkt ie erg goed,ook eigenlijk een gitaar effect.Ja met wat experimenteren kan dit soort effecten veel opleveren.
Ik weet niet of er eigenlijk goede software shimmer reverb plugins zijn?
Ja hoor. Die in Guitar Rig is goed. En je hebt er van Valhalla volgens mij ook één.
 
Er zou een nieuwe Fantom(EX) aankomen(zelfde kleedje)met een verbeterde ACB Engine.
 
Laatst gewijzigd:
De Roland Fantom wordt voortaan verkocht als Fantom EX.
De hardware blijft hetzelfde, maar met de EX upgrade voorgeïnstalleerd.
Nieuw is daarbij een ACB versie van de JX-3P.


fantom_6_ex_top_gal.jpg
 
Toch een serieus wapen aan het worden, daar kun je wel tegen wat andere synth aanvallen beantwoorden.
 
Back
Top