Welke computer gebruiken jullie?

Thunderbolt 4 is toch compatible met USB c, of zeg ik nu iets doms?
Veel van m'n hardware heeft geen usb c aansluiting en dan kan je wel met verloopjes werken maar toch, waarom gewoon niet één universele aansluiting die backwards compatible is?
 
Dan worden ze te heet en schakelt de CPU naar beneden in snelheid.
Dus wordt het drukker/voller en dus trager...

De PC heeft dus stuiptrekkingen! Bij bepaalde breaks met volle invallen en veel sporen
vooral met audio gaat Windows in conflict met de PC.
Dat zal met de nieuwe Mac niet zo gauw gebeuren omdat de integratie van software en hardware
veel beter is.
én de Max is letterlijk de helft dan de Ultra, op alle punten.
Zó te bestellen van de site.
Hooo... daar komen mijn koop neigingen weer aan...:verkoght:
 
Veel van m'n hardware heeft geen usb c aansluiting en dan kan je wel met verloopjes werken maar toch, waarom gewoon niet één universele aansluiting die backwards compatible is?
Tja. Ik moet zeggen dat ik blij ben met m'n twee USB C hubs die me voorzien van genoeg 'oude' USB poorten. Een laptop (of desktop) met genoeg poorten voor een beetje studio gaat hem toch niet worden.
 
Dus wordt het drukker/voller en dus trager...

De PC heeft dus stuiptrekkingen! Bij bepaalde breaks met volle invallen en veel sporen
vooral met audio gaat Windows in conflict met de PC.
Dat zal met de nieuwe Mac niet zo gauw gebeuren omdat de integratie van software en hardware
veel beter is.
én de Max is letterlijk de helft dan de Ultra, op alle punten.
Zó te bestellen van de site.
Hooo... daar komen mijn koop neigingen weer aan...:verkoght:
Hahahahahaha.
Het is dat ze zo duur zijn...
Anders had ik er al 1.

Maar eerlijk gezegd zijn de degelijke Windows machines net zo duur (zo niet duurder).
Ik kon het me iig niet veroorloven om een 'dikke' laptop te kopen en heb weer gewoon een 'normale' aan laten rukken.
Gelukkig heb je dat bij muziekproductie ook niet zo snel nodig.
Tenzij je met xx sporen Analog Lab ofzo werkt.
Maar in mijn manier van werken, loop ik zelfs met mijn 10 jaar oude laptop zelden tegen die limieten aan.
 
Wacht wel op een iMac Pro M1 ultra.Al een uitstekend scherm uitgespaard.
 
Al een uitstekend scherm uitgespaard.
Ja, die beeldschermpjes van apple zijn ook niet bepaald goedkoop. Van min 1700 naar 2500 en duurder...
Ik hoop wel dat ik een normale (prijs) monitor er op kan aansluiten...
Je hoeft geen extreem duur en scherp beeld te hebben voor alleen Cubase...
Fotoschop daarintegen...:okdan::eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Ja, die beeldschermpjes van apple zijn ook niet bepaald goedkoop. Van min 1700 naar 2500 en duurder...
Ik hoop wel dat ik een normale (prijs) monitor er op kan aansluiten...
Je hoeft geen extreem duur en scherp beeld te hebben voor alleen Cubase...
Fotoschop daarintegen...:okdan::eureka:
Klopt want een 40 inch (gewone 16/9 geen wide) 4K scherm van IIyama, kost minder dan de helft van zo'n Apple display.
En werkt prima op mijn Mini.
 
Die m1 ultra cpuś zijn 2 gecascadeerde m1 max cpus daarom is ie 2 x zo duur o.a.


mooie prijsjes ook, mijn macpro was 4x zo duur :)

Als je geen pciś en andere hypevideo kaarten nodig hebt, is dit nieuwe spul echt wel een mooi systeem. Ik wacht wel tot de nieuwe pro versie, want om na 1,5 jaar alweer over te stappen is ook al weer zoiets, als zou ik kwa inruilprijs etc wss niet eens iets bij hoeven te leggen ook voor het nieuwe topmodel. Als je echt pro video wilt doen is een PCI slot enabled tower wel beter. En daarin voorziet die nieuwe niet echt.
 
Ik zie scores voorbij komen van 1700 SC en 24000 MC in GB5
Mijn bak heeft 1100 SC 14500 MC score. Inruil bij apple zelf krijg ik 4860 terug nieuwe kost 4680 lol
 
De nieuwe MAC STUDIO.
als je je hobby serieus wilt aanpakken.😉
Hij lijkt op de Mac mini maar is een klein beetje krachtiger.
Aan de voorkant van de Mac Studio een SDXC kaartslot en twee USB-C ingangen. Dat is dus al fijn. Aan de achterkant heb je de voeding en een 10Gbit/s-ethernet poort. Verder vind je daar vier Thunderbolt-poorten. Verder zijn er nog twee USB-A poorten en een HDMI-uitgang. Om het geheel af te maken, maakt hij ook nog gebruik van een audio ingang. Kortom, je kunt alles er op aansluiten.


De Mac Studio moet daarnaast ook een krachtig apparaat worden volgens Apple. Je hebt bij aankoop de mogelijkheid om te kiezen voor een M1 Max of M1 Ultra chip. Verder kun je een hardeschijf van 8TB er in gooien, zodat je alles kunt opslaan. Ook kan hij 18 streams met 8K ProRes 422 video aan. Kortom, het is een apparaat dat er voor moet zorgen dat het creatieve werk een stuk makkelijker gemaakt moet worden.
Prijs vanaf 2329 euro.
O ja,er is ook een nieuwe apple 27 inch studio display.Prijs 1779 euro.Als je één nodig mocht hebben.
Voor alleen muziek maken is dit echt overkill. dit is natuurlijk voor de grafische wereld erg interessant vanwege aantal GPU’s erin zitten. Voor muziek heb je een M1 meer dan genoeg aan
 
Dat doen die nieuwe M1's bijna niet
Ik heb enkel maar de ventilator op mijn imac m1 weten aan schieten wanneer ik met studIO ( lego build programma) die keer dat ik drie builds in een keer gerenderd heb.
Dan pas is de ventilator hoorbaar geworden
En dat is niets eens throttlen.
Vr de rest hoor je die niet die imac

Heb het nog niet op gezocht maar die m1 max zal wel warmer worden dan de m1 want ik vermoed dat de tdp van die m1 max wel wat hoger ligt.
 
Thunderbolt 4 is toch compatible met USB c, of zeg ik nu iets doms
vanaf thunderbolt 3 is dit via een usb c poort

Welke protocollen die poort (usbc) heeft zie je aan het symbool
Een usb c poort met thunderbolt protocol daar staat zo een bliksem achtig iets bij
Heb het nog niet tegengekomen dat een usb c poort met thunderbolt protocol geen usb( meestal dan ook usb3.1 bla bla bla )protocol heeft.
 
Als ik het goed begrijp dan is de Mac Studio de vervanger voor de 27-inch iMac, die ik dus heb. De iMac is 5 jaar oud en ik overwoog al een tijdje om 'm te vervangen. Voor mij komt (dus) de Mac Studio als geroepen, maar de iMac verpats ik niet, want ik sluit het 4K-scherm aan op die Mac Studio! Bovendien kan ik dan ook nog altijd terugvallen op die iMac, als bepaalde software het onverhoopt (nog) niet doet.
 
Ook voor twee monitoren?:)
één monitor hdmi en de ander usb?:?

Gaat dat niet via een thunderbolt dock ??
Ik vind minstens twee schermen ook een must, slechts één hdmi zag ik al direct als een min punt

Mij doet apple niet veel meer, maar merci voor de goeie specs vd Mac Mini v2012 i7, anders wist ik het ook ni meer
 
4 thunderbolt Pro Display XDR en een gewone....
Nou...Ktjinggg!!!:bekdicht::)

Mits je er ook gewone monitors op een van die 4 gaten kunt aansluiten.
 
Back
Top