Lowieken - Tijuana

lowieken

Stamgast
Lid sinds
21 januari 2004
Berichten
279
Locatie
Leuven
Dit jaar geen luttele seconden maar luttele uren voor het verstrijken der deadline ingediend. Ik ben nog nooit in Tijuana geweest maar ik zou er wel graag eens iets gaan drinken. In afwachting is er dit popliedje.

 
Ik weet niet wat er in de tekst allemaal passeert :D maar qua compisitie en soundwise is het allemaal weer erg lekker :okdan:
 
De teksten passen wellicht niet helemaal bij de blije poppie sfeer, maar daardoor misschien wel een mooie knipoog ;)

Niet waar ik doorgaands naar zou luisteren, maar alles aan de sound en compositie klopt wel echt gewoon.
 
Al zijn er details waar je over zou kunnen discuteren, toch meteen een luide JA !
Ja omdat het voor het genre staat als een huis. Mix is wat 'raar' te noemen en moet echt worden herbekeken, maar dat is hier niet van tel . You have my vote sir.
 
Mooie compositie zeg, goede bridge ook, hier is echt wel aandacht aan besteed dat hoor je meteen.
Alles klopt maar ik heb ook een beetje moeite met de tekst, ik had hier een beetje meer een feel good tekst bedacht.
Maar dat is dan ook het enigst puntje van kritiek, verder een topsong!
 
Ik wil die tekst wel eens lezen... kan ik er mss een EBM track van maken ;-)
Je hebt de perfecte stem voor dit genre, erg pop-achtig!
Dat is ook mijn 'probleem' met deze track, het is niet echt modern te noemen. (op 3:30 moest ik aan t'pau denken - man, zoveel '80 invloeden hier op SF)
De structuren, de geluiden, ik heb dit precies allemaal al eens gehoord. Het is kei goed gedaan (mss op sKeLeTvM terechte opmerking dat de mix wat beter kan na) en klopt, en is mooi om te horen, maar mist zo net dat extra ding om er boven uit te springen.
Just my 0,02€ and I'm a punk, so who cares!
 
ah tof weer iets totaal anders. Je hebt echt een complete track neergezet chapeau. Ik voel de "times like this fuck you up inside your head"ook wel. Staat haaks op het vrolijke karakter van de beat maar dat geef een gevoel van...ga maar gewoon door met je leven. Ik snap het refrein niet echt maar het klinkt funky. Kwa productie denk ik dat je vooral nog veel winst kan halen in de vocals. Misschien eens bij iemand anders opnemen met een goede vocal booth en mic. Ondanks dat de mix wat rommelig is vind ik dit een van de meest complete inzendingen. Muzikaal gezien een goede pop-track van begin tot eind. Je outro is ook echt klasse gedaan, perfect einde! Sowieso mijn stem
 
de akkoorden progressie waar het mee start doen me direct aan iets denken. een nummer van Air op Talkie Walkie?

zit goed in elkaar, gave breaks en overgangen. vocal past er goed bij, alhoewel deze kwalitatief een beetje achterblijft bij de rest.
Vooral heb ik het gevoel dat de timing van de zang niet past bij de timing van het nummer. mag de pret niet drukken want het is een lekker geheel
 
ff luisteren weer :D
Grappig de commentaren te lezen, ik voel bepaalde dingen toch anders.. wat zou je dan anders mixen Skelet? Vind ik wel interessant om te vernemen nog. :)

Stijl van vocals,en hoe het gemixed is vind ik juist super (had ik bij vorige inzendingen ook al trouwens.. ) subtiel gelayerd en zo ge-EQed dat ze lekker door de mix prikken.. ok.. misschien een tikkie teveel treble dan..

Heb em een aantal dagen terug ook over mijn studiomonitoren beluisterd.. (en ff met de sax op gejammed heheh..) De refreinen lijken er dan qua laag net iets teveel uit te springen.. maar verder zou ik hier qua mix niet echt heel veel meer aan veranderen denk ik..
 
Een verfrissend popnummer, net als vorig jaar. Mixen heb ik geen verstand van dus dat laat ik over aan de pro's. Zelf heb ik altijd een hekel aan mensen die zeggen dat het korter moet. Maar in dit geval was dat wel iets dat bij me opkwam.
 
Wat heerlijk verfrissend zo'n licht popdeuntje :okdan:. Mixtechnisch kan er denk ik nog wel wat winst worden gehaald. Er gebeurt best veel op de verschillende sporen, maar het is soms lastig te definiëren om dat het best wel aan elkaar gelijmd is. De vocal verdwijnt op een gegeven moment ook wat achter de pads en de piano. Maar dat is voor mij ondergeschikt aan de kwaliteit van de song. Leuke bridge en een verrassende wending naar het slot. Prima inzending :okdan:.

EDIT: Ik lees de comments van anderen meestal nadat ik de mijne heb geschreven. Zo ook nu. Ik zie dat alles wat ik schreef al gezegd was.
 
Dit is pure, goed gelukte popmuziek wat mij betreft. Je stem leent zich ook erg goed voor deze stijl. Als de productie en afwerking net een treetje hoger hadden gestaan, dan kon dit nummer zonder problemen op de radio. De 'radio edit' zou dan wel iets eerder moeten eindigen.:)
 
Back
Top