Lowieken - Tijuana

Klinkt helemaal prima. Tekst zou ik iets anders doen nog denk ik.. 'Fuck you up inside your head' klinkt wat geforceerd, denk dat het leuker is als je je drama impliceert, inplaats van het in straattaal voor te kouwen. Maar aan de andere kant is het een popsong.. dus why the ell not he. Verder erg lekker nummer!
 
Ok, de tijd van dit soort pop-liedjes is voor mij persoonlijk wel voorbij. Muzikaal en technisch is deze track wat mij betreft dik in orde, maar ondanks de fuck-you veel te zoetsappig for my taste. Hoor veel thema's van allerlei 80-ties/begin 90-ties tracks voorbij komen van Michael Jackson tot Ten Sharp en Toto, maar zoals The Big Ear al aangeeft zonder die moderne sound erover en daardoor is het mij te glad. Maar dat is allemaal smaak, je hebt hier duidelijk veel werk ingestoken en qua productie is het echt wel goed gedaan.
 
Gave track, van begin tot eind genoten. Lekker anders wat mij betreft maar zeer compleet. You’ve got my vote!
 
dit nummer concurreert wat mij betreft met de inzending van macgyvergear. en hier ook: heel knap dat je dit in je eentje bakt. het is ietsjes meer in mijn straatje. ik wou dat ik zo kon zingen, dan werd mijn productie waarschijnlijk een stuk hoger! complimenten en ik hoor niks vreemds aan de mix, maar dat vind ik eigenlijk het probleem van alle "kritiek" op de mixen: je kan dat pas beoordelen als je alternatieve mixen hebt gehoord. zonder dat is het meestal gewoon een kwestie van smaak!
 
Het nummer is erg goed, muzikaal gezien, maar van de zang kan ik niet warm worden.
Het is niet overal helemaal zuiver en ook het geluid vind ik wat zwak in de mix en teveel 'mid'.
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou score in mijn lijst: 8,5 + +
Lekkkkker! Zit weer even helemaal in mijn 'Blow Monkeys / Curiousity Killed The Cat / en weet niet meer wat nog meer' tijd. En wat een 'pakkende' ;) tekst. Top.
 
Back
Top