The Breadwinner's Fate [Tech House]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
484
Locatie
Amsterdam
Dag allen,

Alweer een nieuwe creatie (de laatste paar weken ben ik erg productief). Main geluidje dat de track draagt komt uit de minifreak, mijn nieuwste aanwinst. De track is een soort glossy tech house geworden, abstract maar zeker niet dark. En met de recente filosofie van @Fifth Bot in gedachten, heb ik het deze keer kort gehouden. Heb ook voor de eerste keer alles in-the-box gemixt, waar ik voorheen steeds hybride werkte. Ik denk wel dat dat mijn noise-issues wel beter heeft gemaakt. Zoals altijd benieuwd naar jullie commentaar.



(Pour le petite histoire: de track titel is een tongue-in-cheeck verwijzing dat ik niet meer kan gaan dansen op de uren waarop dit soort muziek gedraaid werd in the Fuse in de jaren '90).
 
Leuke jazzy house track Kobboi. Ligt lekker in het gehoor.:)
Helemaal mee eens! Leuk gedaan.
Ik heb het idee dat de drums en vooral de claps een tikkie harder mogen. De kick uitgezonderd.
Ook het laag van de paar bastonen mag ietsje harder, maar dat ligt misschien aan mijn koptelefoon.

Ik moet me toch eens gaan verdiepen in (oudere) tech house, denk ik. Ik ken die benaming alleen voor die drek die je wel eens in strandtentjes of spijkerbroekenwinkels hoort, maar dit is gewoon heel fijne muziek!
 
Dank allebei voor het luisterend oor!

Wat betreft de drums: die stonden aanvankelijk wat luider, maar als de synth in de hogere tonen ging dan werd het allemaal wat te druk. Ik zal eens kijken of ik iets kan doen met trackspacer.

En de kick, ja, die krijg ik niet geglued in het geheel. Er zit nochtans een waves ssl compressor op de gehele mix, maar de kick blijft er steeds een beetje uit steken. Hebben jullie misschien nog tips hoe dit op te lossen?
 
En wat de term tech house betreft - ik refereer naar de stijl van techno die minder abstract en soulful is dan Detroit, en dikwijls net iets glossier geproducet was dan de wat grittier techno. Artiesten als Funk D'void, sommige Stacey Pullen, Carl Cox ook. Maar goed, genres zijn binnen de electronische muziek sowieso heel fluide. Een vriend wees me erop dat de track ook wel een beetje klinkt als Japanse techno, en dat zie ik ook wel.
 
Wel wat leuke stukken, niet helemaal mijn ding maar wel blij te horen dat je de hihats genoeg aandacht geeft en ze interessant houd. Dat mis ik in de meeste tracks,
 
Lekkere vibe, en die titel snap ik wel, hoewel ik het soms toch blijf proberen 🤣

Wat mij betreft mogen de drums ook wat uitgesprokener zijn trouwens, wat meer ballen; maar misschien past dit wel beter bij de vibe…lastig.
 
Dank Stoter. Het ontbreken van een afterbeat was geheel onopzettelijk. Ik vond de snare die erin zat al genoeg, denk ik ;-)
 
Back
Top