Gitaar pedaaltjes

Als je een buizen distortion koop, koop dan een EHX hot tubes. Dat is naar mijn mening de enige die de moeite waard is. Hij kan mooi klinken maar ook heel extreem. En als je dan ook nog de sonicanihiilator van death bij audio koopt heb je een dodelijk duo. Zowiezo zijn de pedalen van death by audio ongehoord extreem(metasonix eat your haert out)
 
wie kan mij helpen aan wat links van webshops/adressen voor doit soort pedaaltjes?
ik zoek iets voor dikke Hardcore synths en kicks beetje Dione stijl:maffia:

ik kan zelf alleen veel behringer producten vinden maar daar heb ik nog weinig over gehoord..
 
wie kan mij helpen aan wat links van webshops/adressen voor doit soort pedaaltjes?
ik zoek iets voor dikke Hardcore synths en kicks beetje Dione stijl:maffia:

ik kan zelf alleen veel behringer producten vinden maar daar heb ik nog weinig over gehoord..

Houden zo!

Ik zou wat onrust nv zegt iets van electro harmonix kopen. Ik heb zelf een big muff en die is erg goed voor hardcorekicks en erg goedkoop.

De metal muff is weer minder geschikt (volgens een vriend) te scherp vind hij.

Ook de ibanez metal charger (2de hands) is leuk voor bassdrums.
 
Houden zo!

Ik zou wat onrust nv zegt iets van electro harmonix kopen. Ik heb zelf een big muff en die is erg goed voor hardcorekicks en erg goedkoop.

De metal muff is weer minder geschikt (volgens een vriend) te scherp vind hij.

Ook de ibanez metal charger (2de hands) is leuk voor bassdrums.


goedkoop is 69 euro? of zit ik bij een verkeerde webshop te neuzen? en het gaat toch via sustain ingang aan de achterkant van mn synth?
er zit ook nog een dynamic uitgang ..
ik ben nog aardig noob op dit gebied maar ik wil meer weten van dit soort spul als synthfreak
bedankt iig dan zal ik geen behringer ratten halen
 
Je moet dan wel de zwarte russiese Big muff nemen die is heftiger dan de amerikaanse. En probeer ook FF www.analoguehaven.com daar kan je ook FF luisteren of de pedaal extreem genoeg is.
 
@ onrust nv

ik kan hem niet vinden daar
en luisteren ook niet?
zie ik wat over het hoofd?
en ik kan tot nu toe nog geen site vinden
alleen amerikaanse maarja daar ga ik niet aan beginnen! uw levertijd bedraagd 4 maanden:o Bwv
iemand suggesties?
 
Gewoon de site die ik opgeschreven heb aanklikken en dan onder new gear zoeken bij de pedalFX, niet alle merken en types hebben samples erbij. ze hebben ook maar een paar electro harmonix effecten. Dus geen muffs. Maar wel hele leuke andere FX. Ik heb deze ook alleen maar laten zien zodat je wat dingen kan vergelijken. En sommige Fx zijn alleen via zo'n site tekoop. Maar dan heb je wel iets wat weinig mensen hebben.
 
Misschien niet geheel on topic, maar als "digigitarist" ook even de andere kant benoemen
Kijk ook eens naar:
- Waves gtr3 (emulaties van allerlei versterkers en eigen interpretatie van pedaaltjes)
- Native instruments guitar rig 3 (emulaties van allerlei versterkers & pedaaltjes)
- IK multimedia Amplitube (emulaties van allerlei versterkers & pedaaltjes)

Het zijn dan wel geen fysieke pedaaltjes, maar wel as such te gebruiken en heel erg goed (maar helaas in sommige gevallen wel een aanslag op je processing power)
 
Misschien niet geheel on topic, maar als "digigitarist" ook even de andere kant benoemen
Kijk ook eens naar:
- Waves gtr3 (emulaties van allerlei versterkers en eigen interpretatie van pedaaltjes)
- Native instruments guitar rig 3 (emulaties van allerlei versterkers & pedaaltjes)
- IK multimedia Amplitube (emulaties van allerlei versterkers & pedaaltjes)

Het zijn dan wel geen fysieke pedaaltjes, maar wel as such te gebruiken en heel erg goed (maar helaas in sommige gevallen wel een aanslag op je processing power)

:( dat zijn toch geen pedalen man ???

Iig, mijn favo's zijn op dit moment.

Boss HM-2 (blk.lbl.JAPAN)
Maxon AD-900
 
:( dat zijn toch geen pedalen man ???

Iig, mijn favo's zijn op dit moment.

Boss HM-2 (blk.lbl.JAPAN)
Maxon AD-900


Suggereer ik iets anders dan??
Voor de duidelijkheid: het zijn pedaal emulaties (die je ook zonder de versterkeremulaties kunt gebruiken en die geheel vrij te combineren zijn). Als je er mee hebt gestoeid kun je ook pas beoordelen of het wel of niet wat voor je is.

Een VA synth is dan zeker ook geen synth in jouw beleving :duivels:
 
Een VA synth is dan zeker ook geen synth in jouw beleving :duivels:

idd, jij snapt het ;) VA's zijn niet meer dan 1tjes en 0tjes
Ik snap zowiezo niet dat mensen geld uitgeven aan software
aangezien je waarschijnelijk die software toch niet meer kan draaien over een paar jaar.
Zonde van je geld.

Iemand die nog leuke echte pedaaltjes weet :P
 
Ik snap zowiezo niet dat mensen geld uitgeven aan software
aangezien je waarschijnelijk die software toch niet meer kan draaien over een paar jaar.


Totaal off topic en iemand gaat me dit niet in dank afnemen, maar schijt.... Je zegt wel over een paar jaar kan je ze toch niet meer draaien, ik denk dat jij zelf ook wel weet wat een levendige scene er is in games van vroeger en emulaties, waarom zou dit niet met softsynths kunnen gebeuren? Ik zie al een scene onstaan van mensen die alleen maar softsynths van voor 2005 willen gebruiken.... 'want die klinken toch net iets beter' 8D
 
De klank van een softsynth word bepaalt door de geluidskaart in combinatie met computer.
Dus ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren.
En al dat geld wat je aan games hebt uitgegeven is blijklbaar ook weg gegooid geld
aangezien er nu toch overal gratis emulaties van zijn te vinden, tzijn ook alleen maar 1tjes en 0tjes natuurlijk :P
 
De klank van een softsynth word bepaalt door de geluidskaart in combinatie met computer.
Dus ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren.
En al dat geld wat je aan games hebt uitgegeven is blijklbaar ook weg gegooid geld
aangezien er nu toch overal gratis emulaties van zijn te vinden, tzijn ook alleen maar 1tjes en 0tjes natuurlijk :P


Eikel :D Ik sleur jou nog wel eens uit 1980 naar 2009 :P
 
Laatst gewijzigd:
VST vind ik geen intrumenten of effecten, maar rekenmachines. Nix meer en nix minder.

Reken mij de wortel van 399605 eens uit dan op absynth?


Oh ja, on topic: Ik zweer bij guitar rig 3 , wat je er ook van vindt, ik heb mischien niet de hardware ( die 4 garages in beslag zou nemen) maar wel zo goed als alle sounds die eruit zouden kunnen komen.
wat betreft hardware vind ik de cry baby nog altijd te gek, en natuurlijk de moogerfoogers.
 
Misschien niet geheel on topic, maar als "digigitarist" ook even de andere kant benoemen
Kijk ook eens naar:
- Waves gtr3 (emulaties van allerlei versterkers en eigen interpretatie van pedaaltjes)
- Native instruments guitar rig 3 (emulaties van allerlei versterkers & pedaaltjes)
- IK multimedia Amplitube (emulaties van allerlei versterkers & pedaaltjes)

Het zijn dan wel geen fysieke pedaaltjes, maar wel as such te gebruiken en heel erg goed (maar helaas in sommige gevallen wel een aanslag op je processing power)
Helemaal mee eens. Ook al heb ik een grote hoeveelheid pedalen en versterkers, tegenwoordig neem ik mijn laptop mee naar de oefenruimte. Deed ik al als toetsenist, maar als gitarist is het net zo makkelijk. Heb verschillende geluiden in de afdeling Amplitube afgesteld, verschillende in de afdeling Guitar Rig... aansluiten van gitaar op de Tascam interface en spelen maar over dezelfde installatie als de toetsen. Makkelijk, simpel, en het scheelt weer 10 kilo aan troep meeslepen!
 
Back
Top