Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door Ensemble
Maarrrrrrre wat voor analoge filterbank in een verder volledig digitale setup zou jij mij adviseren?

De Sherman QMF

gal_qmf2.jpg


Maar laat wel eerst effe weten als je er een te koop weet staan ;)
 
tjemig!

tjemig!

Ja dat zal wel wijs zijn ja!

Maarre kan het natuurlijk zelf niet beoordelen maar neem het direct van je aan.

Wat heeft zoiets eigenlijk gekost?

Wow ik zie net dat er een exemplaar is gestolen bij de nog zeer recente eigenaar, man wat een depressie!

Wat een asshole:(

Heeft Radiohead er ook zo een dan?

Veel vragen he;)
 
Ik heb eigenlijk alleen nog maar met de klassieke Sherman Filterbank gewerkt. :o:
 
mixertje

mixertje

..Nog even verder met deze thread hoor.

Zou een analoog mixertje iets toevoegen aan mijn setup?

Graag meningen.

Dank


Hieronder nog even mijn setup.







Allereerst mijn set-up.

PC : Apple G5 dual 2ghz

Secuencing : Logic Pro 6

Mixing : Mackie Control Universal

Monitoring : KRK 6000 met Samsom versterker van 550 watt

Synths : Nordlead 2X
Arturia Minimoog V

Sampler : EXS 24 (Logic)

Geluidskaart : Motu 828 Mk2

Midi-interface : MT4

Genre muziek : Ik probeer alle muziek waaronder klassiek, jazz, electronische muziek a la Underworld en Radiohead te smeden tot een eigen stijl.

Budget :€ 2.500,- per jaar.

:doei:
 
Re: mixertje

Re: mixertje

Origineel geplaatst door Ensemble
Zou een analoog mixertje iets toevoegen aan mijn setup?

Nee, en nu verder muziek maken :smeris:
Waar zou je die analoge mixer wel voor gebruiken?
Als het niet zonder lukt, zal het ook niet met lukken...
 
..

..

ok.

ik ben al ah knallen!

Ik koop voorlopig niets.

Binnenkort laat ik even wat horen hier.

Ciao:maffia:
 
:okdan:
 
had er al iemand gezegd dat een goede delay welkom zou zijn voor de dub??
bv space echo of een tc d-two, zoiets...

en ik zou een moogerfooger filter kopen (hé! die heb ik toevallig te koop1)
 
Ik ben benieuwd wat jullie aan mijn set-up zouden veranderen of toevoegen?

Elektron Machinedrum
Elektron Monomachine
SSC Capybara 320 8 DSP's
CM Labs Motormix
Apple G4 350 MHz
Lexicon DC1 pre-amp
v Medevoort MA220 power-amp
v Medevoort PA110 power-amp
Driade 44 monitors
Driade 103 monitors

Set-up gebruik: studio, live en bij andere muzikanten voor jam-sessies
Genre: Electro, Experimentele Sounds en Industrial
Budjet: € 3600,- per jaar
 
Origineel geplaatst door MSDOS
Ik ben benieuwd wat jullie aan mijn set-up zouden veranderen of toevoegen?

Elektron Machinedrum
Elektron Monomachine
SSC Capybara 320 8 DSP's
CM Labs Motormix
Apple G4 350 MHz
Lexicon DC1 pre-amp
v Medevoort MA220 power-amp
v Medevoort PA110 power-amp
Driade 44 monitors
Driade 103 monitors

Set-up gebruik: studio, live en bij andere muzikanten voor jam-sessies
Genre: Electro, Experimentele Sounds en Industrial
Budjet: € 3600,- per jaar

EMU E5000 Ultra sampler (of hoger) met ZoeOS editor.
Ideaal om verder te borduren op je Kyma sounds en
om deze live te brengen zonder PC.

Lijkt me echt iets voor jou en is ook "experimenteler"
dan de Akai samplers dankzij de "chords".

Voor de rest nog een degelijk mixertje zoals bvb de Allen-&-Heath Mixwizard
en een paar aktieve monitors voor in de studio, maar daarover vind je
voldoende info op deze site.

Tenslotte zouden een paar FX units & analoge compressors niet misstaan
want die ingebouwde FX van Elektron zijn echt om van te ;{
 
Origineel geplaatst door r.5
EMU E5000 Ultra sampler (of hoger) met ZoeOS editor.
Ideaal om verder te borduren op je Kyma sounds en
om deze live te brengen zonder PC.

Lijkt me echt iets voor jou en is ook "experimenteler"
dan de Akai samplers dankzij de "chords".

Voor de rest nog een degelijk mixertje zoals bvb de Allen-&-Heath Mixwizard
en een paar aktieve monitors voor in de studio, maar daarover vind je
voldoende info op deze site.

Tenslotte zouden een paar FX units & analoge compressors niet misstaan
want die ingebouwde FX van Elektron zijn echt om van te ;{

Een EMU sampler zou ideaal zijn, maar ik ben daar wat terughoudend in. Dit komt doordat men bij Kyma bezig is met ASIO/Core Audio drivers. Ik zit vanuit dat oogpunt te denken aan Kontakt van NI.

Qua mixertje moet het zo compact mogelijk zijn en van goede kwaliteit dus voor live. Op zich ken ik A&H niet en ik had in gedachte een Mackie 1202-VLZ Pro. Voor de studio is het de bedoeling dat Kyma het front end wordt. Betreft monitors weet ik al precies wat ik wil en dat wordt dan wel hard doorsparen. Deze zijn van Avalon Pro dit gaat dan een 5.1 set worden.

Het FX gebeuren doe ik met Kyma, die kan je wel vergelijken met een dure Lexicon, TC Electronic of Eventide en ik schep hierover niet op! Dus dat wordt DSP kaarten kopen. Waar ik dus niet uit kom zijn de analoge compressors en EQ's.

Wat ik hier beschrijf zal wel een aantal jaar duren
 
Origineel geplaatst door MSDOS
Een EMU sampler zou ideaal zijn, maar ik ben daar wat terughoudend in. Dit komt doordat men bij Kyma bezig is met ASIO/Core Audio drivers. Ik zit vanuit dat oogpunt te denken aan Kontakt van NI.

Qua mixertje moet het zo compact mogelijk zijn en van goede kwaliteit dus voor live. Op zich ken ik A&H niet en ik had in gedachte een Mackie 1202-VLZ Pro. Voor de studio is het de bedoeling dat Kyma het front end wordt. Betreft monitors weet ik al precies wat ik wil en dat wordt dan wel hard doorsparen. Deze zijn van Avalon Pro dit gaat dan een 5.1 set worden.

Het FX gebeuren doe ik met Kyma, die kan je wel vergelijken met een dure Lexicon, TC Electronic of Eventide en ik schep hierover niet op! Dus dat wordt DSP kaarten kopen. Waar ik dus niet uit kom zijn de analoge compressors en EQ's.

Wat ik hier beschrijf zal wel een aantal jaar duren

Ik zou Kyma/PC/DSPs niet mee op podium nemen. Is nogal wat gezeul, stabiliteit is ook niet
wat het moet zijn owv de hitte/vochtigheid/stroomfluctuaties en vooral het Is geen zicht!
Sample je Kyma creaties, zorg dat je er live nog wat mee kan spelen (EMU heeft bvb
geweldige filters en zie ook eens naar de "chords") Let wel dat je een EMU Ultra koopt.

Ivm een mixertje kan ik je toch aanraden wat "op de groei" te kopen. Er komen soms
sneller kanalen bij dan je denkt en dan moet je niet zo snel upgraden. Ik zou toch voor
een 16-kanaals gaan. Die Elektrons hebben toch al ieder 6 uitgangen?

Kijk buiten de Mackies (waarvan de oude VLZ serie aan dumpprijzen verkocht worden,
nu de nieuwe Onyx er is) ook eens naar Soundcraft Spirit (bvb M-serie of SX) en
de Yamaha MG-serie. Die A&H zijn echt wel gebouwd als een tank en klinken als een dijk,
er staat trouwens een review van ze in de laatste Soundonsound.

Die compressor hangt af van waarvoor hij moet dienen. Als hij lekker mag kleuren,
kijk dan eens naar de DBX-en, Focusrite Compounder, Alesis 3630...
 
Origineel geplaatst door r.5
Ik zou Kyma/PC/DSPs niet mee op podium nemen. Is nogal wat gezeul, stabiliteit is ook niet
wat het moet zijn owv de hitte/vochtigheid/stroomfluctuaties en vooral het Is geen zicht!
Sample je Kyma creaties, zorg dat je er live nog wat mee kan spelen (EMU heeft bvb
geweldige filters en zie ook eens naar de "chords") Let wel dat je een EMU Ultra koopt.

Ivm een mixertje kan ik je toch aanraden wat "op de groei" te kopen. Er komen soms
sneller kanalen bij dan je denkt en dan moet je niet zo snel upgraden. Ik zou toch voor
een 16-kanaals gaan. Die Elektrons hebben toch al ieder 6 uitgangen?

Kijk buiten de Mackies (waarvan de oude VLZ serie aan dumpprijzen verkocht worden,
nu de nieuwe Onyx er is) ook eens naar Soundcraft Spirit (bvb M-serie of SX) en
de Yamaha MG-serie. Die A&H zijn echt wel gebouwd als een tank en klinken als een dijk,
er staat trouwens een review van ze in de laatste Soundonsound.

Die compressor hangt af van waarvoor hij moet dienen. Als hij lekker mag kleuren,
kijk dan eens naar de DBX-en, Focusrite Compounder, Alesis 3630...

Het is belangrijk om te weten dat Kyma uiterst geschikt is voor live. Gebruik van Kyma met Motormix als controller komt wel overeen met de interface van Clavia G2. Volgens mij is de kast van een EMU sampler even groot als de Capy 320, dus qua gezeul is het niet veel extra (laptop, Flame, externe harddisc en Motormix). Ik zou zelf geen hardware sampler kopen omdat ik dat geld liever besteed aan DSP kaarten, en ik wil mijn set-up minimaal houden. Maar een hardware sampler erbij is zeker geen overbodige luxe. Dat houd mij dan ook aan het denken.

Mixertje blijft een moeilijke questie MD & MM 12 uitgangen Kyma 8 in/uitgangen nou 20 kanalen dus. Daar ben ik nog lang niet over uit wat de een goeie daarvoor is. Ik zie het mixertje ook maar voor tijdelijk.

Compressor mag best kleuren om er wat analoge dirt in te gooien. Hiervoor ga ik nog op onderzoek.

Later
 
Origineel geplaatst door MSDOS
Het is belangrijk om te weten dat Kyma uiterst geschikt is voor live. Gebruik van Kyma met Motormix als controller komt wel overeen met de interface van Clavia G2. Volgens mij is de kast van een EMU sampler even groot als de Capy 320, dus qua gezeul is het niet veel extra (laptop, Flame, externe harddisc en Motormix). Ik zou zelf geen hardware sampler kopen omdat ik dat geld liever besteed aan DSP kaarten, en ik wil mijn set-up minimaal houden. Maar een hardware sampler erbij is zeker geen overbodige luxe. Dat houd mij dan ook aan het denken.

Mixertje blijft een moeilijke questie MD & MM 12 uitgangen Kyma 8 in/uitgangen nou 20 kanalen dus. Daar ben ik nog lang niet over uit wat de een goeie daarvoor is. Ik zie het mixertje ook maar voor tijdelijk.

Compressor mag best kleuren om er wat analoge dirt in te gooien. Hiervoor ga ik nog op onderzoek.

Later

Ik hoop voor je dat die bak met DSP kaarten even stabiel is na veelvuldig transport en
met wisselende temperaturen & stroomtoevoer ;) En dan moet je dan ook nog je G4 meezeulen.

Misschien is een kleine digitale mixer (DDX3216, DM24, 01V96) wel iets voor je?
Kan je je PC bvb via ADAT aansluiten en hem nog als controller gebruiken.
 
Origineel geplaatst door r.5
Ik hoop voor je dat die bak met DSP kaarten even stabiel is na veelvuldig transport en
met wisselende temperaturen & stroomtoevoer ;) En dan moet je dan ook nog je G4 meezeulen.

Misschien is een kleine digitale mixer (DDX3216, DM24, 01V96) wel iets voor je?
Kan je je PC bvb via ADAT aansluiten en hem nog als controller gebruiken.

Er zijn wel veel Kymites die live werken, voor de Capy 320 bestaat er ook een speciale draagtas of zelfs een flightcase dus ik maak me geen zorgen. Als ik genoeg DSP power heb, dan staat de EMU Ultra wel bovenaan de lijst! De G4 zal ik zeker niet meezeulen, dat wordt dan een 12" Powerbook. Die ik in januari ga kopen.

Een digitale mixer zie ik niet zo zitten, voor een analoge mixer ga ik eerst wat luistertests doen.

Wat ik ook heel graag zou willen; een analoge polysynth. Ik ben benieuwd of Dave Smith iets nieuws zal gaan brengen? PolyEvolver 8 stemmig met veel knoppen lijkt mij reuse interessant.
 
Na bijna 2 jaar 'op drift' te zijn geweest heb ik zo'n beetje mijn ouwe setup teruggekocht.

Wat passeerde de revue de laatste 2 jaar?
-Akai S3000xl.....té beperkt qua geheugen, aantal samples in mem en aanstuurbaarheid via midi
-Korg Prophecy.....leuke synth, maar hij klinkt wat plastic. programmeren is nogal lastig (veel menu's)
-Korg Z1.... klinkt ontzettend vet, lekker klavier, mooie sounds. Helaas 12 stemmig die in multi mode afzakt naar 2. Ook lastig programmeren
-Clavia Micro modular..... lekker modulair bakje, verkocht om een nord modular rack te kopen.
-Novation A-station.... lekker bakje, ontzettend veel waar voor je geld. Met de prophecy geruild tegen een nord modular rack
-Nord modular rack..... Mega vette bak, op hikken bij patch changes na niets op aan te merken. Verkocht wegens G2 engine aanschaf
-Crumar bit one..... analoog synthje, 6 stemmig. 3 stemmig in split / dual mode en in unison monofoon. Vet helaas wel page/value systeem voor programmeren. Lekkere sound
-jomox airbase99.....vette drumbak, lekkere sounds, 10 outputs. Leeggesampled en daarna verkocht, omdat ik anders een grotere mixer moest ivm outputs = te duur
-Quasimidi polymorph..... Zeer apart 4 parts multitimbraal bakje met 3 osc synth, interne 4track sequencer en een hoop knoppen. Obscuur. Is gegaan vanwege geplande aanschaf future retro 777
-lexicon MPX-100..... klote reverb! Niet qua klank maar een ramp om te configgen. geef mij maar een lcd scherm
-korg kaoss pad 1..... lekker apparaat alleen de effecten kwamen harder dan het originele geluid door. WEG DUS!
-korg kaoss pad 2..... lekker apparaat, leuke midi specs ook. Hij is weggegaan omdat de kwaliteit van mijn eindsound er minder door werd. Met een patch in de G2 neem ik de functie over van de KP2

En ongetwijfeld nog wat spul wat ik vergeten ben

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Na bijna 2 jaar 'op drift' te zijn geweest heb ik zo'n beetje mijn ouwe setup teruggekocht... En ongetwijfeld nog wat spul wat ik vergeten ben
Toys: Akai MPC 2000XL, yamaha A4000 + outputs, Novation superbassstation, Clavia G2 Engine, Midiverb IV, Quadraverb, Mackie 1604 VLZ
Ik weet niet of je het concept echt helemaal doorhebt van deze thread. :engel:
Maar ja, je hebt nu eenmaal gepost dus :D

Die SuperBassStation & Clavia G2 engine en die Mackie zouden mogen blijven maar
die Akai MPC 2000XL, yamaha A4000 + outputs zou ik upgraden naar een MPC4000 + 8 outs.
Een van die 2 reverbs zou ik inruilen voor een Ensoniq DP/4 en dan zou ik nog
een controllertje kopen voor die G2 (iets met een 30 tal toetsjes en een 10-tal knoppen & schuiven).
Bvb de Novation Remote 25.
remote_25_1.jpg


Dit alles zou je toch zo'n 1500€ kosten...
 
hmm...C738
Zelf misschien de G2 engine switchen voor een 'gewone' G2, omdat me dat veel makkelijk lijkt werken. (ook makkelijker dan zo'n externe controller die R.5 aanraadt) Maar als je dit ook prima vindt werken is daar netuurlijk geen reden voor. Misschien een andere (kleine?) synth er bij om es een ander geluid dan alleen de G2 te hebben (behalve de novation dan he). Of een compressor of zo?
Maar verder... volgens mij moet je je zo ook wel kunnen redden toch? Ik zou me niet vervelen i.i.g. met zo'n setup :)
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
hmm...C738
Zelf misschien de G2 engine switchen voor een 'gewone' G2, omdat me dat veel makkelijk lijkt werken. Misschien een andere (kleine?) synth er bij om es een ander geluid dan alleen de G2 te hebben (behalve de novation dan he). Of een compressor of zo?
Inderdaad, nog effe vergeten... Gewoon voor de G2 keyboardversie gaan. :okdan:
 
Nou dat zijn zo'n beetje alle afwegingen die ik ook gemaakt heb.

Waarom de G2 engine en niet de G2 keys?
Wat moet ik met keys als ik al een masterklavier(CS1x) heb en een BCR2000? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van - ik krijg te weinig extra voor teveel geld.

MPC2000xl + A4000 omruilen voor een MPC4000?
De MPC is puur de sequencer, de A4000 heb ik als sampler. Ik weet niet hoe de sample engine is van de MPC4000 maar ik kan alles wat ik wil met de A4000, plus het ding is supergoed via midi te tweaken. Denk hierbij aan filtersweepen, attack / release tijden, looppunten realtime veranderen en nog veel meer van dat soort dingen.

De alesis FX bakjes wil ik mettertijd inderdaad vanaf.
Ik zat zelf te denken aan een TC electronic M-one of een MPX-550.
De ensoniq DP4 ken ik niet maar ik hoor er veel goeds over :D Het checken waard, niet? :D

Die remote 25 controller had ik heel graag willen hebben ipv de behringer. Ze waren 2ehands amper te krijgen en dus ben ik voor het goedkopere alternatief gegaan. Qua specs is de BCR erg vet trouwens.
Voordelen remote 25:
-2 midi out (geen geklooi dat je per sequence de midi in data van de BCR moet routen naar de juiste out en channel PER SEQUENCE :()
-de mogelijkheid om sysex strings te zenden naar apparaten (dus geen PG300 nodig voor de MKS50 :D)
-toetsjes!

1500 euro voor een upgrade die me niet echt verder helpt op alle gebieden vind ik wat veel :).

Ik heb nu een setup die goed werkt, dus ik zie niet echt in wat er moet veranderen (behalve de FX).
Tel hier ook nog es bij op dat ik het zo compact mogelijk wil hebben voor eventuele gigs....

Overtuig me! :D:D:D

-C-
 
Back
Top