Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door cloudman
Bij techno denk ik meteen aan de machine-drum...

Ja veel mensen doen dat.....is ook iets wat speelt bij mij....maar de reacties staan open.......
Eerst luisteren dan pas beslissen.

Nog iemand suggesties voor iest wat weg zou moeten uit mijn setup?
 
wat ik me afvraag: overlapt de sh32 niet met de virus?
en zou de ER niet overlappen met de machinedrum?

ik weet wel niet wat je in de plaats zou kunnen kopen dat:
1-even gebruiksvriendelijk is
2-een rijke toevoeging aan je setup betekend.

die virus C is natuurlijk al een monster op zich, ook qua synthese en zo.

Ik ga eens douchen en er verder over filosoferen :D
 
Origineel geplaatst door cloudman
wat ik me afvraag: overlapt de sh32 niet met de virus?
en zou de ER niet overlappen met de machinedrum?

ik weet wel niet wat je in de plaats zou kunnen kopen dat:
1-even gebruiksvriendelijk is
2-een rijke toevoeging aan je setup betekend.

die virus C is natuurlijk al een monster op zich, ook qua synthese en zo.

Ik ga eens douchen en er verder over filosoferen :D

Hmmm.,...ik moet eerlijk bekennen dat ik de SH-32 nauwelijks gebruik. Waarom? Omdat de midi timing vand at ding echt flink in de war is. ALs ik hem met midi sync en gaat het echt helemaal mis. Ook als ik hem gewoon sequence met mij Rs7000 moet ik de midi data naar voren schuiven om het gelijk te laten lopen. En dan werkt de virus gewoon beter.

Een ER-1 kan duidelijk dingen waar de Machinedrum moeite mee heeft. Daarintegen kan de MD nog veel meer dingen die de ER-1 niet eens kan bedenken.

Even iets waar ik wel eens mee zit: De sampling kwaliteit van de Rs7000. Als ik iets sample met deze bak lijkt het wel of een gedeelte van het hoog gewoon wordt weggegooid. Ik lees hier meer klachten over en het is iets waar ik best vaak problemen mee heb. Ik heb dat hoog gewoon nodig.

Heb ook wel eens gedacht om mijn Rs7000 weg te doen en weer gewoon mijn Rm1x te gaan gebruiken die ik nog op de plank heb staan. Voor dat geld kun je wel een andere sampling oplossing vinden die nog een stuk completer is.
Ook een MC909 is nog wel eens door mijn hoofd geschoten maar dat is weer een apparaat waar ik minder vertrouwen in heb. Zelfs een Electribe ESX is nog wel eens aan de orde geweest.

De Rs7000 lijkt me momenteel niet echt verder te helpen. Ook al is de sequencer perfect! De interne sampler doet het hem gewoon net niet helemaal en heeft teleurstellende geluidskwaliteit.
 
Origineel geplaatst door r.5
Inderdaad de CS1x asap omruilen voor een AN1x.
De FB01 omwisselen voor een Roland JV moduletje.
Een degelijk 16 sporen mixertje van bvb Soundcraft met
min 4 aux en een budget compressor, reverb, multi-FX
(bvb Samson S-Com/Lexicon MPX-100/Zoom FX).
Als er nog geld over zou zijn een SB upgraden naar die nieuwe Emu...

ik snap niet waarom mensen mij aanraden een an1x te kopen, want dan verkoop ik mijn cs1x voor 150 en moet ik nog 150-200 bijleggen voor een an1x.. ..Dan koop ik toch gewoon een an200??

Een jv module ipv fb01.. ik weet t niet tgaat mij meer om de fm sound.

De mixer ben ik met je eens maar zat aan digitaal te denken dus kga snel langs bij dj_conflict om eens met zn ddx3216 te spelen, neem k mn mpc mee word lache:D. dan heb ik meteen budget fx

daarbij koop ik een rme kaart en 2xadat= 16 kanalen in ..... das mooi :D

dan heb ik als ik alleen de mixer, rme en adat heb gekocht nog ongeveer 1200 over daar kan ik nog leuke dingen meedoen

zoals goeie fx/compressor (denk aan mpx1, SF1of2, hoop dat de ddx3216 compressor acceptabel genoeg is)
wil nog wel een lekker werkpaard synth..
 
mijn mening:

De MD moet je er iig. bij hebben
Voor de sequencing + Sampling zou ik zeggen Akai MPC...loopt ALTIJD strak !
En die G2 is een goed streven (heb m zelf ook)

Verder alle voor jou 'overbodige' apparaten gewoon verkopen....(dat doe je nl uiteindelijk toch wel)
dus beter nu...dan heb je gelijk weer geld voor apparaten die beter bij jouw muziek passen.
 
Origineel geplaatst door Ed Beukers
mijn mening:

De MD moet je er iig. bij hebben
Voor de sequencing + Sampling zou ik zeggen Akai MPC...loopt ALTIJD strak !
En die G2 is een goed streven (heb m zelf ook)

Verder alle voor jou 'overbodige' apparaten gewoon verkopen....(dat doe je nl uiteindelijk toch wel)
dus beter nu...dan heb je gelijk weer geld voor apparaten die beter bij jouw muziek passen.

Hmmm...de MPC loopt niet starkker dan de Rs7000 (helaas) op zijn best net zo strak doordat de midi timing van yamaha erg goed is. De G2 is een optie ja.....dan wel de rack versie die ik met een ander apparaat aanstuur.

Een MPC kan een optie zijn maar dan wel als vervanger van de Rs7000 want ik heb geen eindeloze ruimte.

Maar dit kan: Rs7000 eruit, Rm1x als sequencer (heb ik nog) vervangende sampler aanschaffen + machinedrum.

Rs7000 blijft, machinedrum ernaast zetten, Rm1x verkopen (en misschien ook SH-32 maar die levert toch niet veel op).

Andere opties zijn ook welkom....suggesties? G2 kan maar nu nog even niet denk ik....of het moet de nieuwe bak worden voor drumsounds.
 
Mensen,

ik had mijn virus C in de aanbieding gegooid en nu heb ik daadwerkelijk een koper...

maar nu twijfel ik.....

ik ga voor de nu al gehypte virus Ti.....

ik krijg mijn vraagprijs en deze is sterk (1100) pleuro....

Zal ik het doen? ik denk het wel eigenlijk... maar wat is jullie idee?

Mijn plan is nu verkopen want straks is komt ie niet meer boven de 1000 euro's denk ik....
omdat een 2e hands Ti dan weer te dicht in de buurt komt!

[edit] ik post dit hier omdat ik eerder in deze draad al gemeld had dat ik graag een Ti wou en dus mijn set up wijzigd [/edit]
 
Ik zou het doen Alex...
Je kan er idd bijna zeker van zijn dat wanneer de TI even uit is dat de 2dehandsprijzen van de C's omlaag zullen gaan denk ik
 
iemand een voorstelletje voor mijn mini-setup die ik ergens hierboven beschreef?
 
Origineel geplaatst door MSDOS
Ik ben benieuwd wat jullie aan mijn set-up zouden veranderen of toevoegen?

Elektron Machinedrum
Elektron Monomachine
SSC Capybara 320 8 DSP's
CM Labs Motormix
Apple G4 350 MHz
Lexicon DC1 pre-amp
v Medevoort MA220 power-amp
v Medevoort PA110 power-amp
Driade 44 monitors
Driade 103 monitors

Set-up gebruik: studio, live en bij andere muzikanten voor jam-sessies
Genre: Electro, Experimentele Sounds en Industrial
Budjet: € 3600,- per jaar

Ik sta nu voor een moeilijke keuze, ik heb een leuk bedrag te besteden. Maar het is nu meer zoiets van zal ik één groot iets gaan kopen of een aantal kleine dingen?

Tot nu toe deze keuzes:


Grote aankoop:

optie 1: Continuum Fingerboard Full Size en een 12" Powerbook.

optie 2: Soundfield ST250 en een 17" Powerbook.


'Kleine' aankopen:

optie 1: Continuum Fingerboard Half Size, 17" Powerbook en twee expansion cards voor de Capy 320.

optie 2: Lexicon MC4, 17" Powerbook, twee expansion cards Capy 320 en 4 channel audio I/O upgrade Capy 320.


Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Wat zouden jullie doen?
 
Hierbij mijn setup:

E-MU Esi 4000 Turbo, 16 MB RAM + zip-disk
Access Virus B
Alesis Midiverb 4
Behringer MX2442
Alesis M1 MK2 actieve monitors
AKG 240 Studio koptelefoon
Quickshot MIDI Composer Masterkeyboard
Midisport 4x4
M-Audio Audiophile 2496
Pentium 533

In de planning staan een Jomox Airbase99 en een Sherman Filterbank 2

Set-up gebruik: studio
Genre: Hardcore, industrieel, experimenteel
Budget: € 1000,- per jaar

Wat denken jullie van m'n geplande aankopen? Goede toevoeging? Wat mis ik nog meer :)
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
Hierbij mijn setup:

E-MU Esi 4000 Turbo, 16 MB RAM + zip-disk
Access Virus B
Alesis Midiverb 4
Behringer MX2442
Alesis M1 MK2 actieve monitors
AKG 240 Studio koptelefoon
Quickshot MIDI Composer Masterkeyboard
Midisport 4x4
M-Audio Audiophile 2496
Pentium 533

In de planning staan een Jomox Airbase99 en een Sherman Filterbank 2

Set-up gebruik: studio
Genre: Hardcore, industrieel, experimenteel
Budget: € 1000,- per jaar

Wat denken jullie van m'n geplande aankopen? Goede toevoeging? Wat mis ik nog meer :)

Zou de Behringer MX2442 en dat masterkeyboard eruit doen. Masterkeyboard overigens alleen als je een echte toetsenist bent. Als je goed uit de voeten kunt met de zwart/witte balkjes is een goed klavier van onschatbare waarde (Oberheim heeft hele mooie midi keyboards).

Heb je overigens al die 24 kanalen van die behringer nodig? Als ik inputs tel van je gear kom ik never aan de 24 hoor, misschien als je EMU volledig expanded is. ANyways....er is veel beter spul dan die behringer en je mixer is toch de plek waar het allemaal samenkomt.

Sherman FB II is met jou muziekstijl zeker geen slechte koop. Vindt hem zelf iets te daarom heb ik hem pas geleden toch maar niet gekocht. Maar ja...ik maak ook andere muziek dan jij.

De Jomox is ook weer voor jouw muziekstijl een prima bak......als je een 909 achtige bak wilt is dat zeker een goede optie. Een distortion pedaal zou ook niet misstaan denk ik. *D
 
2x Gemini PT 2100's turntables
1x Ecler HAK 320 battle mixer
1x TC Electronics M300 FX
1x Akai S2800 sampler (SCSI HD)
1x Boss DR 202
1x Midikeyboard
1x Gemini Mixertje
1x PC

Zat zelf de denken aan monitortjes (alesis MK II active of Behringer Truth Active) ,basgitaar, percussie.

Maar misschien heeft iemand hier nog briljante ideeën.

Word gebruikt live in triphop/funk band als DJ/Gearjay, en thuis om te produceren (triphop/hiphop/funk/etc)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
eb je overigens al die 24 kanalen van die behringer nodig? Als ik inputs tel van je gear kom ik never aan de 24 hoor, misschien als je EMU volledig expanded is. ANyways....er is veel beter spul dan die behringer en je mixer is toch de plek waar het allemaal samenkomt

voor hardcore, industrieel en andere luidruchtige stijlen is doorlussen essentieel...
en oversturen ook. ik weet voor mezelf dat ik het minder erg vind als ik er een preamp doorblaas op mijn goedkope behringer dan op een dure mixer ;)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Zou de Behringer MX2442 en dat masterkeyboard eruit doen. Masterkeyboard overigens alleen als je een echte toetsenist bent. Als je goed uit de voeten kunt met de zwart/witte balkjes is een goed klavier van onschatbare waarde (Oberheim heeft hele mooie midi keyboards).

Ben verre van een toetsenist, is voor mijn muziekstijl ook niet echt nodig ;) Vind ik dus niet zo'n probleem

Heb je overigens al die 24 kanalen van die behringer nodig? Als ik inputs tel van je gear kom ik never aan de 24 hoor, misschien als je EMU volledig expanded is. ANyways....er is veel beter spul dan die behringer en je mixer is toch de plek waar het allemaal samenkomt.
EMU is idd expanded, 10 outputs totaal, dan nog 6 van de Virus, heb ook ooit meer gear gehad dus vandaar ook een beetje...en doorlussen idd, maar daar is deze niet zo geschikt voor, moet doorlussen via de subs en dat is niet ideaal, heb liever direct outputs...maarja om dan een MX8000 te kopen zie ik ook niet echt zitten, dan koop ik liever een Soundcraft o.i.d. als ik rijk ben :D

Sherman FB II is met jou muziekstijl zeker geen slechte koop. Vindt hem zelf iets te daarom heb ik hem pas geleden toch maar niet gekocht. Maar ja...ik maak ook andere muziek dan jij.

De Jomox is ook weer voor jouw muziekstijl een prima bak......als je een 909 achtige bak wilt is dat zeker een goede optie. Een distortion pedaal zou ook niet misstaan denk ik. *D
:)

Dank voor uw bijdrage :okdan:
 
scenario

scenario

nieuwe hypothese danwel scenario wat ik u even voor wil leggen :)

synths:
* virusje met 6 outputs
* novation bakje met 2 outputs
* drumdoosje met 10 outputs
totaal van 18 dus, met wat creatief patchen kan ik het benodigde aantal inputs reduceren tot een mooi afgerond aantal van 16.

verder :
* muziekpc met een nader uit te zoeken pakket software en een nader uit te zoeken audiointerface. audio recording en midi sequencing doe ik met de pc.
midi sequencing is meestal een schets, uiteindelijke opname en bewerking is in het audiogebied.

mijn meest voor de hand liggende opties:
1. kleine asio interface met 2i/o + mengpaneel bijkopen, en dan track voor track opnemen als audio, logic als audio/midi-oplossing
2. grote asio interface met 16 i/o, alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, ook hier logic
3. grote protools interface met 16 i/o (bv. digi002), alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, en dan protools gebruilen

veel denkplezier!
 
Re: scenario

Re: scenario

Origineel geplaatst door Roel
mijn meest voor de hand liggende opties:
1. kleine asio interface met 2i/o + mengpaneel bijkopen, en dan track voor track opnemen als audio, logic als audio/midi-oplossing
2. grote asio interface met 16 i/o, alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, ook hier logic
3. grote protools interface met 16 i/o (bv. digi002), alle sporen tegelijk opnemen en bewerken in software, en dan protools gebruilen

veel denkplezier!

waarom niet je multiface houden en een ad/da converter kopen? dan heb je 16 i/o.
de behringer ada8000's krijgen als enige behringer product buiten de v-amp bijna uitsluitend positieve commentaren en schijnen een rme-kopie te zijn... dan ben je gesteld voor 239 euro.
 
Re: Re: scenario

Re: Re: scenario

Origineel geplaatst door feindbild
waarom niet je multiface houden en een ad/da converter kopen? dan heb je 16 i/o.
de behringer ada8000's krijgen als enige behringer product buiten de v-amp bijna uitsluitend positieve commentaren en schijnen een rme-kopie te zijn... dan ben je gesteld voor 239 euro.

ada heb ik reeds, dus kan die met elke 8i/o+adat interface gebruiken
rme gaat in mijn andere pc, of gaat de verkoop in, dat weet ik nog niet, maar voor mijn daw wil ik een nieuwe audio interface.
 
Back
Top