De gedachte achter je setup...

dat is wat je langzaam aan ook meer en meer in de top40 hoort. Artiesten als wolfgang garnter e.d. zijn daar een aantal jaren geleden mee begonnen, zeg maar de crossover tussen dubstep en electro
met veel microsamplen. Maar al dat geknip is mijn ding niet. Subgroover is er wel goed in :D
 
Toch heeft waarschijnlijk ook iedereen wel een tijd gehad dat de gedachte achter zijn setup "OEH LAMPJES!" was? Of ben ik de enige?
 
LED'jes, hoop ik? Altijd vet. Maar weer geen in de maat meeknipperende logo's.
 
gelukkig heb ik nooit last gehad van dat ik zoveel mogelijk lampjes/ledjes wilde hebben. knopjes wel maar alleen om het geluid te veranderen. dus sliyders is ook oke.
 
nou voornamelijk dat er geluid uit komt
het hangt er alleen helemaal vanaf welk project we doen
en voornamelijk analoog ook de opname apparatuur
 
De S4 heb ik verkocht, ik heb 2 CDJ850's en een DJM850 een x1 en een f1.
Vond de onboard soundcard lastig v/d S4 deze unit doet niks meer zonder PC, na een paar vastlopers in een live set ben je blij als je PC loos ff door kan. De f1 is grappig met de remix deck loops aanzetten en lekker meelaten lopen, in TRAKTOR is het sowieso onmogelijk om uit sync unquantized te spelen, echt DJ'ing for dummies, maar wel leuk. Tegenwoordig als je tot 16 kan tellen kan je DJ spelen. De transport sectie vd x1 is voor mij voldoende naast de CDJs
 
Ik heb onlangs de Roland RS-50 en de Alesis Nanopiano verkocht en een Yamaha S30 gekocht.
Met de S30 kan ik uitgebreide performances programmeren, in tegenstelling tot de RS-50 en hoef ik niet meer de synths en module apart te bedienen. Het kiezen van klanken op de RS-50 en de Nanopiano kostte live teveel tijd.
Het mooie bij de S30 is dat je maar liefst 17 parts kunt programmeren, inclusief de keyboardzones en de midikanalen. Daarbij kan de Roland JX-1 mooi als controller dienen. Alle klanken die ik aan kanaal 2 toewijs, zijn dan vanaf de JX-1 te bespelen.
Wat klank betreft: de RS-50 klinkt modern en heeft een paar heel mooie klanken, maar vanwege het gebrek aan dynamiek valt het geluid weg in een live bandmix. De JX-1 heeft een paar indrukwekkende klanken die heel goed door een bandmix prikken. De S30 klinkt een stuk neutraler dan de RS-50; de klanken zijn minder aangekleed. Maar ze klinken een heel stuk duidelijker en door de programmeerbaarheid van de S30 kun je de klanken alsnog aankleden.
 
Back
Top