Mijn gear/setup - wat veranderen?

91cda25d9edc8740e6c35a239106b890.jpg


:D
 
FireWire wordt niet meer ondersteund in EL Capitan, dus OSX zou ik voor FireWire mijden. Het werkt wel, althans, nu nog, maar ze doen er niks meer mee. Apogee(lees Apple) ondersteund bv de FireWire kaarten niet meer, en zo zullen e meer volgen. Stabiliteit is absoluut niet te garanderen.
 
M'n hardware synths zijn er zo goed als allemaal uit en ik gebruik nu nog Cubase 5 (laatste update). Momenteel heb ik nog wat pedaaltjes/fx-rack en een Motu 1296 geluidskaart (met pci 424 kaart) en 24-kanaals mengtafel (2 aux). Nu wil ik dus op synth plugins over (goedkoper voor hoeveel ik er mee doe), maar ik kan niet echt een goede keuze maken qua andere spullen.

Ik houd na de verkoop over:

- Cubase 5
- Motu 1296
- Krk RP5
- Presonus Centralstation
- pedaaltjes/fx rack
- Mic (Sennheiser)

Ik wil graag:

- midi controller (76 toetsen en/of semi gewogen)
- Plugin's
- mogelijkheid tot externe audio via pedaaltjes
- evt andere daw
- evt andere monitor's
- input voor mic (al dan niet via pre-amp)

Ik maakte vooral dance/harder en wil graag daarmee verder, ik denk iig aan bv Redominator/Sylenth1 (heb ik al)/Serum

Ik gebruik nu m'n Motu via een zelfbouw uitbreiding van xlr naar jack-contra, maar waren goedkope jack-contra's en die beginnen nu te storen. Ik kan voor een xlr-jack multikabel gaan via een patchbay of een andere geluidskaart (Motu/Rme evt met adat) om m'n pedaaltjes/fx rack aan te sluiten. Het kan best zijn dat ik de hardware fx er ook uit ga doen, maar wil nu nog wel de mogelijkheid houden om het te gebruiken.

Heb nu dus nog Cubase wat ik redelijk ken, maar misschien is Ableton ook wel wat of zelfs FruityLoops.

Ik heb wat geld over met de verkoop van de hardware, maar ik wil het graag wel in een keer goed besteden.

Graag hoor ik op of aanmerkingen op dit idee.
 
M'n hardware synths zijn er zo goed als allemaal uit en ik gebruik nu nog Cubase 5 (laatste update). Momenteel heb ik nog wat pedaaltjes/fx-rack en een Motu 1296 geluidskaart (met pci 424 kaart) en 24-kanaals mengtafel (2 aux). Nu wil ik dus op synth plugins over (goedkoper voor hoeveel ik er mee doe), maar ik kan niet echt een goede keuze maken qua andere spullen.

Ik houd na de verkoop over:

- Cubase 5
- Motu 1296
- Krk RP5
- Presonus Centralstation
- pedaaltjes/fx rack
- Mic (Sennheiser)

Graag hoor ik op of aanmerkingen op dit idee.

Mijn mening...

DAW: Probeer Ableton eens uit en kies dan tussen Cubase of Ableton. Upgrade desnoods naar de laatste versie van Cubase. Een eventuele switch naar FL snap ik niet...

Master keyboard: hou gewoon een van je synths met een degelijk klavier, tenzij je een piano virtuoos bent natuurlijk. Ik zie dat je een AN1x hebt. Niets mis mee... Hou ook je BCR2000 om je plug-ins mee te bedienen.

Synths/plug-ins: hou minstens een hardware synth en kies een handvol goede maar complementaire plug-ins die je door en door leert kennen ipv 100den slechte plug-ins.

Pedaaltjes/FX: die digitale FX zou ik dan ook door plug-ins vervangen. De analoge meuk (compressors/distortion) zou je eventueel nog kunnen behouden voor de kleuring maar echt high-end spul zit er eerlijk gezegd precies niet echt tussen... Ik zou de beste bewaren en voor de rest ook plug-ins gebruiken...

Audio interface: al gekeken naar een AU Apollo Twin USB? Daar kan je zelfs DSP plug-ins op gebruiken ipv je pedaaltjes/outboards/FX en zelf virtuele pre-amps. Later kan je dan nog altijd upgraden naar één of meerdere analoge outboard pre-amps/compressors...

Audio routing: kleinere, goede analoge mengerd met minder kanalen maar meer bussen/auxen. Iets van Mackie, Allen&Heath, Midas ofzo? En eventueel een patchbay om het juiste FX/outboard in te pluggen?

Monitors: Ben zelf geen fan van KRK en 5" monitors. Maar het is vooral belangrijk wat je zelf gewend bent en hoe de akoestiek van je ruimte is...
 
Ik zou , als je ableton overweegt in ieder geval Bitwig eerst proberen.
Met sylenth kom je een eind, ik ben zelf erg fan van U-he Ace, Bazille, en DIVA ( als pc Diva aan kan tenminste,.) Ook presswerk ff checken ! ( compressie etc) \

Een controller is tof, bv novation remote is redelijk okee, maar het keybed is toch van je smaak afhankelijk wat je er van vindt. je zou ook een hardwaresynth daarvoor kunnen gebruiken. Voor de rest wat r.5 zegt:)
 
Tjah, pedaaltjes zijn niet "je van het" idd, smallstone misschien nog wel leuk, maar verder idd weinig. Plugin's hebben iig geen ruis/brom :P Zal Bitwig en Ableton eens checken.

Qua geluidskaart ziet die Apollo er wel goed uit, dan kan ik m'n Central-Station ook evt weg doen. Ik wilde vooral de meerdere in/uitgangen houden voor de pedaaltjes/extere fx, maar als het grote deel daarvan weg gaat hoeft dat ook niet meer. Met het oog op (toekomstige) outboard zou bv een Steinberg UR824 ook een goede keus zijn? Heeft ook DSP en qua audiokwaliteit zal ik het niet veel merken denk ik (Wel weel 19" natuurlijk).

Qua controller zit ik meer te denken aan een goede midi-controller zoal Studiologic of m-audio Oxygen 88 ook ivm zelf leren pianospelen.
 
Ik ga iig van de week naar Bax om voor een goed midi-keyboard te kijken. Ik ga dan toch voor 61 ipv 88 toetsen, neemt minder ruimte in. Ik heb Cubase 5 verkocht en heb nu Cubase Pro, heb Ableton wel geprobeerd, maar vond het lastig bedienen (is ook nieuw voor mij).

Ik baal wel dat m'n Motu 1296 niet werkt op m'n nieuwe computer omdat de pci-424 niet wordt herkend op het nieuwe moederboard. Nu moet ik dus kijken of de pci-e versie wel werkt en die kopen (heb ik nog steeds veel in/uitgangen voor de prijs van een gemiddelde geluidskaart) of een andere geluidskaart zoeken, maar daar zie ik door de bomen het niet meer omdat er zo veel verschillende merken/modellen zijn.
 
FireWire wordt niet meer ondersteund in EL Capitan, dus OSX zou ik voor FireWire mijden. Het werkt wel, althans, nu nog, maar ze doen er niks meer mee. Apogee(lees Apple) ondersteund bv de FireWire kaarten niet meer, en zo zullen e meer volgen. Stabiliteit is absoluut niet te garanderen.

Niet waar. FireWire werkt prima in El Capitan.
 
Back
Top