Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door Nowald
MicroKONTROL kost iets van 300 ofzo. Misschien een MicroKorg wat voor je?

microKORG is niet hetzelfde als microKONTROL!
De eerste is een synth, de 2de niet... :stupid
 
Zeg ik van wel dan? :confused: Ik noem ze beide omdat ze allebei binnen ze budget vallen en de microkorg ook wel leuke drum & bass achtige sounds voort brengt :)
 
Laatst gewijzigd:
hallo kan iemand mij effe helpen?

Ik heb nu staan

Soundtrac Topaz mixer
Ensoniq DP4 fx (heel blij mee)
Roland A90
dx200
Oberheim Matrix 1000

Kwa synth wil ik nog wat meer. Ik zit te denken aan een bread and butter rompler en een mooie
bass synth.
Ik kom dan op de volgende combinaties
Combinatie 1-----------Waldorf Pulse en een XV3080/xv5050
Combinatie 2-----------Waldorf Pulse en een Korg Karma


Bij combinatie 1 heb ik goeie accoestische gelduiden en meer, maar niet echt een lekkere hands on bak met apparte pads.
Bij combinatie 2 heb ik weer meer hands on controle lekkere apparte pads en synth sounds maar minder accoestische geluiden.

Weet iemand mischien een andere goeie oplossing waarbij ik zo goed mogelijk verschillende klankbronnen krijg die zo weinig mogelijk overlappen???

Budget= rond de 1200 euro
thanx


(ik maak nu jazz, deephouse, detroit achtige techno)
 
Alesis micron niets voor je Boba? 400 kwijt nog 800 te gaan....

Of moet het perse analoog zijn voor bassen?
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Alesis micron niets voor je Boba? 400 kwijt nog 800 te gaan....

Of moet het perse analoog zijn voor bassen?

triton rack misschien?
 
Boba, wat wil je zelf qua toetsen? Gezien de ruimte die je tot je beschikking hebt?
Zo'n Karma kan je alleen kopen als keys versie, dus da's dan misschien onhandig.
Evt. kan je ook een Triton Rack doen, en dan de speciale Karma Triton software er los bij nemen.
Moet je wel de PC erbij gebruiken.

Persoonlijk zou ik, gezien je masterkeyboard, proberen een handige rackunit te vinden.
En dan netjes een goeie rack case, met je DP4 en Matrix1000 erbij.
Wellicht de DX-200 erbij houden, maar misschien ook gewoon inruilen voor iets als een FS1r.
Dan heb je een superrrr FM bak, en enorm veel synthmogelijkheden. FS1r klinkt ook gewoon fantastisch.
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Alesis micron niets voor je Boba? 400 kwijt nog 800 te gaan....

Of moet het perse analoog zijn voor bassen?

Ik wil geen VA meer, ik heb nog nooit een analoge bak gehad en ben min of meer opgegroeid met de virus. Sinds ik de Oberheim naast mn virus heb gehoord wil ik NOOOOOOIT meer een VA bak. Waldorf Pulse is wel een goeie bak toch?
 
Origineel geplaatst door Hanz
Boba, wat wil je zelf qua toetsen? Gezien de ruimte die je tot je beschikking hebt?
Zo'n Karma kan je alleen kopen als keys versie, dus da's dan misschien onhandig.
Evt. kan je ook een Triton Rack doen, en dan de speciale Karma Triton software er los bij nemen.
Moet je wel de PC erbij gebruiken.

Persoonlijk zou ik, gezien je masterkeyboard, proberen een handige rackunit te vinden.
En dan netjes een goeie rack case, met je DP4 en Matrix1000 erbij.
Wellicht de DX-200 erbij houden, maar misschien ook gewoon inruilen voor iets als een FS1r.
Dan heb je een superrrr FM bak, en enorm veel synthmogelijkheden. FS1r klinkt ook gewoon fantastisch.

Goeie tips,

Ik vind alleen wel die interface van de korg karma lekkerder dan die triton, en ook dat met die GE's is echt perfect voor mij.

Alleen de Korg sound staat me weleens tegen, een beetje te crisp hoog ofzo, maar die sound ken ik ook alleen maar van de demo's

Die fs1r ipv de dx200 is opzich een goed idee
 
En een bere-gave analoge mono synth met veel freaky dingen: de Dave Smith Instruments EVOLVER.
Lijkt me veel leuker dan een Pulse.
Heck, ik wil er zèlf ééntje (tegen méér zou ik trouwens ook geen bezwaar maken)! :D
 
Origineel geplaatst door bobaphat
hallo kan iemand mij effe helpen?

Ik heb nu staan

Soundtrac Topaz mixer
Ensoniq DP4 fx (heel blij mee)
Roland A90
dx200
Oberheim Matrix 1000

Kwa synth wil ik nog wat meer. Ik zit te denken aan een bread and butter rompler en een mooie
bass synth.
Ik kom dan op de volgende combinaties
Combinatie 1-----------Waldorf Pulse en een XV3080/xv5050
Combinatie 2-----------Waldorf Pulse en een Korg Karma


Bij combinatie 1 heb ik goeie accoestische gelduiden en meer, maar niet echt een lekkere hands on bak met apparte pads.
Bij combinatie 2 heb ik weer meer hands on controle lekkere apparte pads en synth sounds maar minder accoestische geluiden.

Weet iemand mischien een andere goeie oplossing waarbij ik zo goed mogelijk verschillende klankbronnen krijg die zo weinig mogelijk overlappen???

Budget= rond de 1200 euro
thanx


(ik maak nu jazz, deephouse, detroit achtige techno)

Ik zie dat je nog geen sampler en sequencer hebt.
Misschien is een sampler met een goede library wel iets voor je.
Voor 600€ vind je al heel mooi uitgeruste Emu Ultras of Akai S5000s.

Als sequencer/rompler kan je dan misschien zoiets als een MC-505, een RM1x of
een Emu Commandstation (of hoe noemt dit ook alweer). Voor 400€ moet dat wel lukken.

Eventueel kan je zelfs een alles-in-een oplossing kiezen en voor een MPC of RS7000 gaan.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik wil geen VA meer, ik heb nog nooit een analoge bak gehad en ben min of meer opgegroeid met de virus. Sinds ik de Oberheim naast mn virus heb gehoord wil ik NOOOOOOIT meer een VA bak. Waldorf Pulse is wel een goeie bak toch?

Je doet de Virus nu wel een beetje te kort hoor. De Virus kan wel meer dan standaard VA dingetjes....

De DSI Evolver is overigens niet 100% analoog natuurlijk. 2 analoge oscillatoren en 2 digitale. Maar wel errug leuk!
 
Hee mensen, heb weer eens wat advies nodig. Ik ga binnenkort verhuizen naar het buitenland en heb mijn setup al (een beetje) uitgedund, maar ik zou graag willen horen of ik nog iets enorm over het hoofd zie.

Ik heb nu:

Prophet 600 als veelzijdige analoge bak (pads, strings, leads, bassen)
Korg MS10 voor acute aanvallen van patchdrift, leads en bassen
Nord Modular voornamelijk voor de vocoder
verzameling basgitaren (ik gebruik vooral mijn basgitaren als ik een baspartij opneem)
el cheapo Squier Bullet gitaar
BR1600CD harddiskrecorder, ook voor drums en effecten
Mac PowerBook G4 met ProTools 6.8 beta voor sequencing en GarageBand voor de software-instrumenten

Ik maak voornamelijk gitaarmuziek met een synth-sausje of synthmuziek met een gitaar-sausje, beetje afhankelijk van mijn stemming. Ik ben nu redelijk tevreden, maar zoals ik zei: wellicht zie ik iets enorm over het hoofd. Ik ben voornamelijk op zoek naar ruimtebesparing.
 
da kan ook wel hoor, is gewoon een kwestie van oefenen.

Maarja, aangezien het lastig in geschreven taal de klemtoon op het juiste te woord te leggen, ik bedoelde natuurlijk: als ik een baslijn op wil nemen, pak ik eerder een basgitaar ipv een synth.

Verder iemand zinnig commentaar?
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z
Hee mensen, heb weer eens wat advies nodig. Ik ga binnenkort verhuizen naar het buitenland en heb mijn setup al (een beetje) uitgedund, maar ik zou graag willen horen of ik nog iets enorm over het hoofd zie.

Ik heb nu:

Prophet 600 als veelzijdige analoge bak (pads, strings, leads, bassen)
Korg MS10 voor acute aanvallen van patchdrift, leads en bassen
Nord Modular voornamelijk voor de vocoder
verzameling basgitaren (ik gebruik vooral mijn basgitaren als ik een baspartij opneem)
el cheapo Squier Bullet gitaar
BR1600CD harddiskrecorder, ook voor drums en effecten
Mac PowerBook G4 met ProTools 6.8 beta voor sequencing en GarageBand voor de software-instrumenten

Ik maak voornamelijk gitaarmuziek met een synth-sausje of synthmuziek met een gitaar-sausje, beetje afhankelijk van mijn stemming. Ik ben nu redelijk tevreden, maar zoals ik zei: wellicht zie ik iets enorm over het hoofd. Ik ben voornamelijk op zoek naar ruimtebesparing.

Je hebtdaar een mooi setupje denk ik. Of het nog kleiner kan? Ik weet niet... hoeveel gitaren heb je uiteindelijk?
meerdere basgitaren en dan nog die cheapo?
Ik denk op synthgebied dat je dat beter zo houdt, of dat je het je misschien zal beklagen...
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z
Hee mensen, heb weer eens wat advies nodig. Ik ga binnenkort verhuizen naar het buitenland en heb mijn setup al (een beetje) uitgedund, maar ik zou graag willen horen of ik nog iets enorm over het hoofd zie.
Ik maak voornamelijk gitaarmuziek met een synth-sausje of synthmuziek met een gitaar-sausje, beetje afhankelijk van mijn stemming. Ik ben nu redelijk tevreden, maar zoals ik zei: wellicht zie ik iets enorm over het hoofd. Ik ben voornamelijk op zoek naar ruimtebesparing.
het lijkt me al een eind wat je minimaal (1 polysynth, 1 monosynth, 1 digitaal ding)
welicht kun je je harddiskrecording doen met protools, dat scheelt nog een harddiskrecorder.
en misschien kun je je 2 favoriete basgitaren meenemen in plaats van alles, maar gitaren doe je niet zomaar weg...

dus mijn optie voor ruimtebesparing: 1 harddiskrecorder
 
Origineel geplaatst door Triphonius Z
Hee mensen, heb weer eens wat advies nodig. Ik ga binnenkort verhuizen naar het buitenland en heb mijn setup al (een beetje) uitgedund, maar ik zou graag willen horen of ik nog iets enorm over het hoofd zie.
...
Ik maak voornamelijk gitaarmuziek met een synth-sausje of synthmuziek met een gitaar-sausje, beetje afhankelijk van mijn stemming. Ik ben nu redelijk tevreden, maar zoals ik zei: wellicht zie ik iets enorm over het hoofd. Ik ben voornamelijk op zoek naar ruimtebesparing.

Harddisk recording kan probleemloos op je laptop. Je synth setup ziet er wel ok uit.
Misschien kan je een paar gitaren/bassen elimineren door met van die modelers
alla Behringer V-Amp, Line6 POD etc te werken?
 
Allerminimaalst: de Nord Modular Keys vervangen door een MicroModular.
MIDI aansturen vanaf je Prophet 600.
Dat kan alleen als je slechts de vocoder gebruikt, en niet gaat voor de polysynth mogelijkheden van de Modular.

Het levert je nog iets ruimtebesparing op, maar de financiele winst is klein.
Nord Modulars gaan weg voor 500-600 euro, een Micromod kost ongeveer de helft en biedt daartegen maar een kwart.
Persoonlijk zou ik het niet doen, maar het is een optie natuurlijk.
 
Back
Top