FL Studio + een hardware compressor.

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
nee randy ik laat hem niet in mijn versterker lopen. Dat is het probleem niet ik heb volgens mij alles goed gerout.

out 1 & 2 ==> Monitors
out 3 & 4 ==> Compressor Ins
in 3 & 4 ==> Compressor Outs

vervolgens heb ik bij fruity mijn master out kanaal op out 3&4 en heb ik bij de control panel van mijn geluidskaart wave1&2 out naar 3&4 in gerout. Vervolgens krijg ik het signaal wel, maar neemt ie niet op als ik of met Fruity een disk record sessie doe, of met cool edit opneem.

je master IN kanaal moet dan ook op 3&4 staan als ik het goed heb begrepen. Je stuurt het signaal wel naar buiten, maar uit je verhaal maak ik niet op wat je er fl studio mee laat doen als het naar binnen gaat.
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
als ik dit doe krijg ik een raar soort echo? kan dat?

Je master-in kanaal, je master-uit kanaal en je compressor vormen een feedback loop. Ik zou een ander kanaal pakken dat je nooit gebruikt, en daar al je apparaten heen sturen. Stuur dit kanaal naar de compressor, en laat het signaal van de compressor in je master-kanaal gaan. Zet dan de OUT van het masterkanaal naar je speakers. Dus zo:

dingen in FL Studio -> kanaal -> compressor -> masterkanaal -> speakers

Masterkanaal IN: In 3&4, OUT: 1&2
Kanaal van daarnet: OUT: 3&4
Hang compressor tussen In 3&4 en Out 3&4

Of zet gewoon de compressor tussen de speakers en het masterkanaal.

P.S.: Vergeet niet alle Sends naar het kanaal met de compressor laten gaan als je de hele mix door je compressor wil laten gaan.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
je master IN kanaal moet dan ook op 3&4 staan als ik het goed heb begrepen. Je stuurt het signaal wel naar buiten, maar uit je verhaal maak ik niet op wat je er fl studio mee laat doen als het naar binnen gaat.

Het signaal gaat zo:

FL Studio -> soundcard -> compressor -> soundcard -> speakers

Er is dus geen sprake van dat het compressed signaal terug naar FL Studio gaat.
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Je master-in kanaal, je master-uit kanaal en je compressor vormen een feedback loop. Ik zou een ander kanaal pakken dat je nooit gebruikt, en daar al je apparaten heen sturen. Stuur dit kanaal naar de compressor, en laat het signaal van de compressor in je master-kanaal gaan. Zet dan de OUT van het masterkanaal naar je speakers. Dus zo:

dingen in FL Studio -> kanaal -> compressor -> masterkanaal -> speakers

Masterkanaal IN: In 3&4, OUT: 1&2
Kanaal van daarnet: OUT: 3&4
Hang compressor tussen In 3&4 en Out 3&4

Of zet gewoon de compressor tussen de speakers en het masterkanaal.

P.S.: Vergeet niet alle Sends naar het kanaal met de compressor laten gaan als je de hele mix door je compressor wil laten gaan.

oké de echo is weg op deze manier idd.. Alleen als ik ga disk recorden met fruity en ik ga met de output knop kloten, van -10 naar 10 etc. hoor ik het duidelijk als ik em aan het spelen ben, maar als ik even later de wav terug luister hoor ik er hélémáál niets van terug....
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
oké de echo is weg op deze manier idd.. Alleen als ik ga disk recorden met fruity en ik ga met de output knop kloten, van -10 naar 10 etc. hoor ik het duidelijk als ik em aan het spelen ben, maar als ik even later de wav terug luister hoor ik er hélémáál niets van terug....

Disk record jij het masterkanaal?

Dus duw jij op deze knop in het masterkanaal?
Want als ik mijn KS5 opneem werkt het perfect.
 

Attachments

  • record.jpg
    record.jpg
    19,6 KB · Bekeken: 58
Plaatje van de kanalen:

Het kanaal helemaal links is de master. (Nr. 7)
 

Attachments

  • kanalen.jpg
    kanalen.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 56
Origineel geplaatst door Rubenes
Disk record jij het masterkanaal?

Dus duw jij op deze knop in het masterkanaal?
Want als ik mijn KS5 opneem werkt het perfect.

Origineel geplaatst door Rubenes
Plaatje van de kanalen:

Het kanaal helemaal links is de master. (Nr. 7)

ja nee dude :) ik ben alleen een newbie op het gebied van hardware/routen :) fruity kan ik ongeveer dromen... ik neem het idd op vanaf het master kanaal... en het veranderd nog steeds niet...
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
ja nee dude :) ik ben alleen een newbie op het gebied van hardware/routen :) fruity kan ik ongeveer dromen... ik neem het idd op vanaf het master kanaal... en het veranderd nog steeds niet...

Duw eerst op die REC knop in het masterkanaal.
Duw daarna op de RECORD knop (naast de PLAY en de STOP knop)
Druk op PLAY.
Druk op STOP als je klaar bent.

Bron:
http://www.flstudio.com/help/html/effects_trackswindow_diskrecording.htm

P.S.: Voor verdere vragen, kijk in de FL Studio Help
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Duw eerst op die REC knop in het masterkanaal.
Duw daarna op de RECORD knop (naast de PLAY en de STOP knop)
Druk op PLAY.
Druk op STOP als je klaar bent.

Bron:
http://www.flstudio.com/help/html/effects_trackswindow_diskrecording.htm

P.S.: Voor verdere vragen, kijk in de FL Studio Help

ik wist hoe ik moest opnemen.. Mijn excuses als ik dat niet goed duidelijk had gemaakt. Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Maar het probleem is dat ik het als ik het realtime speel wel hoor (mijn compressor) en als ik het opneem realtime (zoals hierboven dus) pakt hij het signaal niet mee..
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
ik wist hoe ik moest opnemen.. Mijn excuses als ik dat niet goed duidelijk had gemaakt. Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Maar het probleem is dat ik het als ik het realtime speel wel hoor (mijn compressor) en als ik het opneem realtime (zoals hierboven dus) pakt hij het signaal niet mee..

Hoor je het signaal vanuit FL Studio? Anders weet ik het ook niet meer.
 
Back
Top