analoge sequencer in modulaire verpakking

helemaal niks; ik begrijp er niks meer van. was gewoon een grapje, omdat het zo over klokken ging.
 
Origineel geplaatst door koediman
ik heb er nog eens een nachtje over nagedacht... wat ik nog steeds niet helemaal vat is hoe die SQ8 verschillende stappen gaat nemen bij verschillende clock inputs... hij werkt dus zeker niet volgens het principe "triggeren bij een bepaalde treshhold". het enige wat ik me voor kan stellen is dat hij andere stappen neemt bij binnenkomst van verschillende voltages (dus 5V is normale trigger, -5V is achteruit, tussenliggende waarden is wat anders)

als ik nou de clock input van de SQ8 laat triggeren met de CV output van de SQ10 zou ik in principe (als bovenstaand concept klopt) met de pots op m'n SQ10 in max stand een doorsnee sequence kunnen laten lopen. als ik echter wat ga veranderen door aan de pots op de SQ10 te draaien zou zo ongeveer moeten gaan gebeuren wat ik wil... stappen overslaan, achteruit, misschien zelfs loopen van passages...dit alles met behoud van temposync


helaas pindakaas... ik heb het bovenstaande verhaal ook bij ASo gecheckt en kreeg vandaag een mailtje binnen dat dit niet mogeliojk is.... random skippen/loopen dmv LFO's is een soort extra funktie van de SQ8 en is niet "controleerbaar"

misschien moet ik toch maar eens naar duurdere sequencers gaan kijken.... de FR revolution kan bijna precies de dingen die ik wil, maar hij lijkt me nogal dubbelop voor mij aangezien ik ook een TB303 heb... ach ja.... toch fijn om luxe problemen te hebben 8)
 
Back
Top