teKno probeerseltje..

Origineel geplaatst door Catalunya
Weet je dat ik niets van de term "Tekno" afwist. Komt dat uit Duitsland of zo? Is het een soort anti-techno?
Kun je mij niet kort uitleggen wat de grondslag van deze stijl inhoudt (waar het bijv. een afgeleide van is), want ik vermoed dat wel meer mensen nog nooit van deze stijl gehoord hebben. Het komt op mij over als "minimal music" gezien het minimaal aantal veranderingen in je snapshot trekkie

Groet @Cat

Dan moet ik je heel eerlijk vertellen dat ik me niet zo heel erg heb verdiept in de herkomst van deze stroming.. Het is muziek die je veelal op feesten in kraakpanden hoort.. Underground.. Free music for free people is het motto.. Ik geloof dat er in die thread over het verschil tussen techno en tekno ook over wordt gepraat wat het inhoudt..

Groeten, Ivo..
 
Origineel geplaatst door teknoudontknow
Dan moet ik je heel eerlijk vertellen dat ik me niet zo heel erg heb verdiept in de herkomst van deze stroming.. Het is muziek die je veelal op feesten in kraakpanden hoort.. Underground.. Free music for free people is het motto.. Ik geloof dat er in die thread over het verschil tussen techno en tekno ook over wordt gepraat wat het inhoudt..

Groeten, Ivo..
... tekno... techno... techmo...schmechmno...smegmfukutnoumaar...ik wil meer...plant die traxx nou maar ff...ik wil meer horen...... :biertje:
 
Hee heb net lekker op m'n werk met m'n koptelefoon je 25 minuten mix gehoord. En vind het ook erg lekker klinken!
Is dit met alleen de EA en ER gedaan?
 
:peukie: high,
ik heb ff je mixje geluisterd. errug vet...goeie sounds, niet allemaal maar de meeste gelukkig wel. 't zweeft he?
ik zat te wachten op een break waarna je ff snoeihard erin zou knallen....maar die kwam maar niet....hmmm.
maar toch.... ik vind 't vet...beetje de source direct maar dan niet drum'n'bass
wat is je artiestennaam als je live gaat? (teknoudon'tknow?) je moet een demootje naar zodiak commune of djax sturen..
oka mzzl
 
Klinkt wel loik en is zekerz tekno :) Lekker gestaag doorkabbelend kickje (misschien nog een extra 808 kickje zacht eronder zetten om 'm een beetje meer punch te geven), maar ik zou wel wat meer variatie erin brengen.
Als je strax je ES1 (van Oozi?) hebt gooi je d'r gewoon nog wat fx sounds doorheen en je speestektrek is klaar :)

Ben benieuwd hoe de reconstruction gaat klinken.

Ik ben nu ook je livesetje aan 't luisteren maar die is 'n stuk minimalistischer (of gaat ie nog los?)
 
Lekker stukje muziek hoor. Ik hoop dat je er nog een keer een versie van een minuut of 5 à 6 van weet te maken.

:okdan:
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
:peukie: high,
ik heb ff je mixje geluisterd. errug vet...goeie sounds, niet allemaal maar de meeste gelukkig wel. 't zweeft he?
ik zat te wachten op een break waarna je ff snoeihard erin zou knallen....maar die kwam maar niet....hmmm.
maar toch.... ik vind 't vet...beetje de source direct maar dan niet drum'n'bass
wat is je artiestennaam als je live gaat? (teknoudon'tknow?) je moet een demootje naar zodiak commune of djax sturen..
oka mzzl

Heej.. ;)

dank je wel weer voor je mening erover.. :) Ik vind dat zwevende wel cool.. maar af en toe vind ik em echt te vrolijk.. :) Source Direct.. Ken de naam wel maar kan me ff geen nummer voor de geest halen.. Ik zal es wat van ze luisteren.. :)
Ik speel nog niet live hoor! Ik heb ook nog niet echt een artiestennaam dus.. :)
djax en zodiak zijn meer echte techno labels toch? Of heb ik dat mis? Ik wil sowieso nog wel even wachten met dingen opsturen.. Ik moet voor mezelf eerst een goed gevoel hebben van: het gaat lekker zo.. :)

Later!
 
Origineel geplaatst door Bas
Klinkt wel loik en is zekerz tekno :) Lekker gestaag doorkabbelend kickje (misschien nog een extra 808 kickje zacht eronder zetten om 'm een beetje meer punch te geven), maar ik zou wel wat meer variatie erin brengen.
Als je strax je ES1 (van Oozi?) hebt gooi je d'r gewoon nog wat fx sounds doorheen en je speestektrek is klaar :)

Ben benieuwd hoe de reconstruction gaat klinken.

Ik ben nu ook je livesetje aan 't luisteren maar die is 'n stuk minimalistischer (of gaat ie nog los?)

Dank je! Ik heb morgen m'n mixer terug en een distortionpedaaltje.. Dan kan ik er weer mee aan het werk!
Ik ga de ES-1 van Oozi kopen ja! Ben benieuwd wat ik daar allemaal mee kan.. :D Maar dat komt vast goed!

Als ik er weer wat verder mee ben post ik hem weer hier.. :okdan:
 
Origineel geplaatst door Solid_Snake
Lekker stukje muziek hoor. Ik hoop dat je er nog een keer een versie van een minuut of 5 à 6 van weet te maken.

:okdan:

tnx! De langere verder uitgewerkte versie komt er zo snel mogelijk aan.. :)

:biertje:
 
wel kort hé ;) voor m'n gevoel begint 't net op gang te komen als 't alweer afgelopen is. geluiden zijn leuk, veel verschillende geluiden en ze werken mooi samen. persoonlijk vind ik de mix niet zo geweldig; de kick mag wat nadrukkelijker, dus niet persé harder maar wat steviger, de hihats zitten ergens ver in de achtergrond (ik hou nogal van hihats :D) en dat 303-achtige geluidje mag wel wat scheller of feller ofzoiets...maar als ik 't goed begrepen heb je dit zonder je eigen mixer opgenomen? dat zal zowiezo wel schelen denk ik. eerder had Boost303 de tip gegeven om wat geluiden 'n beetje te oversturen en daar kan ik mee instemmen. 'n klein beetje distortion haalt 'n geluid vaak net 'n stukje naar boven zonder 't geluid echt te vervormen. over 't geheel genomen denk ik dat 't een goeie basis is om verder op te bouwen, maar in 'n 'echte track' lust ik wel wat meer variatie. verder uitwerken dus. :)
 
Origineel geplaatst door teknoudontknow
Dank je! Ik heb morgen m'n mixer terug en een distortionpedaaltje.. Dan kan ik er weer mee aan het werk!
Ik ga de ES-1 van Oozi kopen ja!

Dus we gaan de 30ste ff lekker jammen?8~
 
Origineel geplaatst door oozi
wel kort hé ;) voor m'n gevoel begint 't net op gang te komen als 't alweer afgelopen is. geluiden zijn leuk, veel verschillende geluiden en ze werken mooi samen. persoonlijk vind ik de mix niet zo geweldig; de kick mag wat nadrukkelijker, dus niet persé harder maar wat steviger, de hihats zitten ergens ver in de achtergrond (ik hou nogal van hihats :D) en dat 303-achtige geluidje mag wel wat scheller of feller ofzoiets...maar als ik 't goed begrepen heb je dit zonder je eigen mixer opgenomen? dat zal zowiezo wel schelen denk ik. eerder had Boost303 de tip gegeven om wat geluiden 'n beetje te oversturen en daar kan ik mee instemmen. 'n klein beetje distortion haalt 'n geluid vaak net 'n stukje naar boven zonder 't geluid echt te vervormen. over 't geheel genomen denk ik dat 't een goeie basis is om verder op te bouwen, maar in 'n 'echte track' lust ik wel wat meer variatie. verder uitwerken dus. :)

Hij duurt inderdaad wel kort ja.. :) Ik neem vaker ff snel iets op als ik er tevreden over ben.. Dan is het ook bedoeld om misschien later nog iets mee te doen.. In dit geval geldt dat dus.. :)
Ik heb hem met m'n eigen mixer opgenomen toen ik hem nog niet weg had gebracht ter reparatie.. Ik ga straks alles anders neerzetten op een nieuw (groot genoeg) bureau en het is dan de bedoeling dat de speakers ook wat gunstiger komen te staan.. Misschien dat dat scheelt ivm de mix.. :)
Bedankt voor je tips!
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Dus we gaan de 30ste ff lekker jammen?8~

Haha, dat is een ding dat zeker is! Ik hoop dan m'n bureau ook af te hebben.. Begin binnenkort met het verbouwen van m'n kamer.. :)
 
Back
Top