Geluidskaart met Breakout box

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Wat is de beste geluidskaart met breakout box voor rond de 300 euro of lager?
Mijn pc maakt nogal wat herrie door de 8 of 9 coolers die erin zitten.
Dus ik denk dat een breakout box dan betere opnames moet garanderen.
Waar ik vooral in geintresseerd ben is kristal heldere audio opname rechstreeks van mn mixer.
Ik zit zelf aan de nieuwe Emu of Terratec kaarten te denken.. Maar weet nog niet of dit wel de juiste keuze is.
De emu kaarten hebben trouwens ook geen breakout box bij modellen onder de 300 euro geloof ik dus, moet ik emu maar van de lijst schrappen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Een vriend van me heeft net in Amerika een Gina 24/96 besteld voor 299 dollar :

http://floridamusicco.com/soundcards.htm

Tis een hele goeie kaart, 2 in / 8 uit analoog gebalanceerd, optisch in/uit...
We hebben er 2 in de studio-PC zitten en die dingen klinken geweldig.
Hopelijk heb je d'r wat aan :)
 
Persoonlijk kan ik je de Terratec EWS 88-mt aanbevelen, zelf werk ik hier al geruime tijd mee en de opname/afspeelkwaliteit is zeer goed. Hij is alleen wel ietsjes duurder dan de 300 euro die je ervoor uit wilt geven.
 

Attachments

  • terratecews88mtm.jpg
    terratecews88mtm.jpg
    23,8 KB · Bekeken: 49
Die Terratec heeft geen gebalanceerde in/outs neem ik aan ? (RCA connectoren)
 
Laatst gewijzigd:
hij heeft 8 analoge in/uit en dit wel met de tulpstekkertjes (RCA) maar op zich is dat geen probleem (althans niet voor mij)het is echt een semi-professionele kaart kost nu denk ik rond de 400 euro.
 
Re: Geluidskaart met Breakout box

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
...
Mijn pc maakt nogal wat herrie door de 8 of 9 coolers die erin zitten.
Dus ik denk dat een breakout box dan betere opnames moet garanderen.
...

Heb je geen microfoon met een langere snoer dan ? ;)
 
Re: Re: Geluidskaart met Breakout box

Re: Re: Geluidskaart met Breakout box

Origineel geplaatst door cyble
Heb je geen microfoon met een langere snoer dan ? ;)

en dan? :)

En ik ga liever geen geluidskaarten of andere hardware uit de states halen als er iets mis gaat ergens ben je goed de bok

Die Terratec voor rond de 400 lijkt me wel wat. Is er niet een model met dezelfde kwaliteit alleen iets minder features?
En hopelijk ook 100 euro goedkoper ofzo? Ik kan de ews 88 trouwens niet vinden bij thomann.
Wel de phase 88 http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-162364.html
Is dit iets? de box lijkt bijna t zelfde

M-audio Delta 66 ziet er ook goed uit en zeer betaalbaar
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-140532.html#fpix

Wat is het verschil tussen de delta 44 en 66? de homepage van m-audio werkt niet goed. anders had ik t zelf wel ff opgezocht. Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen waarom er zo'n 80 euro verschil tussen beide zit
 
Laatst gewijzigd:
kijk op de site van presonus heel mooie converters die absoluut in dezelfde klasse zitten als motu en rme maar een een zeer vriendelijk prijsje hebben ten opzichte van de boven genoemde 2
sofware van ze schijnt ook een stuk vriendelijker te zijn voor de gebruiker maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen
 
Re: Re: Re: Geluidskaart met Breakout box

Re: Re: Re: Geluidskaart met Breakout box

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
en dan? :) [...]
Wat is het verschil tussen de delta 44 en 66? de homepage van m-audio werkt niet goed. anders had ik t zelf wel ff opgezocht. Dus ik hoop dat iemand me kan vertellen waarom er zo'n 80 euro verschil tussen beide zit

de een heeft 4 in en 4 uit en de ander 6 in en 6 uit... das 40 euro per i/o
 
Spaar wat langer door zou ik zeggen en koop dan ineens wat je wilt....
Ikzelf heb een Aardvark Direct Pro 24/96 met Phantom Power en Neutrik plugs.
Kaart zit niet in de PC maar maakt contact d.m.v. een Host (wat wel een PCI is) maar deze is geheel afgeschermd.
 
De Aardvark Direct Pro is/was 750 € en komt nu gebundeld met een speciale versie van Cubase...ik heb hem nog met Magix Music!%@%#@ :(
 
Ik heb niet echt 750 euro voor een geluidskaart over :)
Dan is 400 voor mij toch echt de limit. Maakt het nou trouwens ook nog veel uit qua geluid of iets is opgenomen via de line in van een audigy of de line in van een profi kaart? Behalve de ruis dan, maar qua dynamiek?
Die aardvark ziet er trouwens inderdaad erg goed uit zeg http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-147814.html
 
Hm een firewire kaart... ook nog niet aan gedacht... Zeker interessant om es te gaan uitzoeken. Bedankt :okdan:
 
Je zegt wel dat je niet zoveel voor een geluidskaart over hebt maar je hebt mooie synths en dan moet de geluidskaart niet al te duur?
En dat je merkt dat een duurdere betere klinkt dat is dus echt wel zo.

Het hoeft nou ook niet metteen het beste van het beste te zijn maar iets wat bij je setup past. Want geloof me dat je dat echt wel hoort en waardeerd op de lange termijn.

Dus gewoon doorsparen en dan eens goed rondkijken wat je voor die paar centen meer kan kopen. Het segment 500 tot 1000€ moet er toch wel wat voor je bij zitten wat je aanstaat.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Maakt het nou trouwens ook nog veel uit qua geluid of iets is opgenomen via de line in van een audigy of de line in van een profi kaart? Behalve de ruis dan, maar qua dynamiek?
[/url]

Wat denk je zelf?
Als dat weinig zou uitmaken waarom zijn mensen dan bereidt om een paar duizen euro te besteden aan een paar converters......:eureka:



gr. Tom
 
Re: Pe: At: eR: Geluidskaart met Breakout box

Re: Pe: At: eR: Geluidskaart met Breakout box

Origineel geplaatst door Roel
de een heeft 4 in en 4 uit en de ander 6 in en 6 uit... das 40 euro per i/o
ehhm, ik heb een delta66 en die heeft een break-out box met 4 in en 4 uit, net als de delta44.
het enige verschil is dat de 66 nog SPDIF op de PCI kaart heeft..

ik weet niet hoeveel in en uit je nodig hebt, maar de delta bevalt me prima.
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Mijn pc maakt nogal wat herrie door de 8 of 9 coolers die erin zitten.
Dus ik denk dat een breakout box dan betere opnames moet garanderen.
de break-out box zit toch doorgaans met een (vrij kort) snoer aan een kaart in je computer vast?
het lijkt me dat je computer aan moet staan en dan nog evenveel herrie maakt.
mijn mac G4 maakt ook vrij veel gezoemmm maar als ik wat moet opnemen met de mic dan zorg ik wel dat ik in een andere kamer zit (cyble's langere snoer idee; een koptelefoon met een lang snoer is dan ook wel handig)

succes met je zoektocht.
 
Re: Re: Pe: At: eR: Geluidskaart met Breakout box

Re: Re: Pe: At: eR: Geluidskaart met Breakout box

Origineel geplaatst door BasroR
...(cyble's langere snoer idee; een koptelefoon met een lang snoer is dan ook wel handig)

....


Wat vooral m'n punt was, is dat ik de motivatie totaal niet begrijp, "een breakout box want m'n pc maakt herrie", zelfs al zouden er breakoutboxen met 10 meter kabel zijn dan kun je nog net zo goed overal langere kabels op de i/o zetten van je geluidskaart om een bepaalde afstand te overbruggen.

Koop dan iets met firewire of usb (stond pas nog 2e hands tascam voor 250 euro op synthforum marktplaats, meteen mixer d'r bij ook nog), dat je iig voordeel hebt dat je zelf de afstand tussen je i/o's en je pc bepaald.

Persoonlijk zou ik zeggen, zorg dat je een pc hebt die stil is of ruk die 9 fans er uit, verkoop ze, koop een nieuwere processor dat je die iig niet hoeft over te klokken (waar heb je anders 9 fans voor nodig) of bouw gewoon een stillere pc van wat onderdelen die je nog hebt liggen ofzo (9 fans lijkt me niet echt standaard; ergo gij zijt een knutselaar, dus hebt vast nog wel wat spul liggen :) of kan vast wel iets beters maken dan zo'n windturbine in je studio :))
 
Back
Top