EMU 1616m review

Origineel geplaatst door Theofiel
Is het mogelijk met die 1820m om bijv. een comp. als send te gebruiken op die 2 mic preamps?
Zodat het net lijkt alsof je een mic preamp met ingebouwde compressor hebt.

lijkt me wel toch?
Tja, als de aansluitingen passen zou het moeten kunnen denk ik. Ik zelf ga liever na het opnemen eventueel het een en ander compressen, inplaats van gelijktijdig. Maar ik ben nog een novice hoor op dit gebied, dus misschien zeg ik wel iets doms. *D
 
dat deed ik tot voor kort ook, alleen heb ik best vaak last van clipping tijdens het opnemen, dan kan je wel de gain wat zachter zette maar dan word het geheel ook zachter, logisch natuurlijk.
Vandaar dat ik eigenlijkdacht aan een compressor als insert...enkel voor de pieken.
 
Origineel geplaatst door Theofiel
dat deed ik tot voor kort ook, alleen heb ik best vaak last van clipping tijdens het opnemen, dan kan je wel de gain wat zachter zette maar dan word het geheel ook zachter, logisch natuurlijk.
Vandaar dat ik eigenlijkdacht aan een compressor als insert...enkel voor de pieken.
Daarom heb ik de softlimiter van mijn EMU 1616 wel aanstaan. Werkt keurig, zolang je het maar niet overdrijft, het is geen wondermiddel. :)
 
waarschuwing!

waarschuwing!

FF een waarschuwing: het lijkt erop dat er wat issues zijn met (sommige?) microdock units. Bij sommige mensen (als ik het zo moet inschatten adhv internet postings zo'n 6 mensen tot nu toe) gaat de microdock unit ineens vanzelf kapot. Kapot betekent: het volume van de minijack-outputs gaat ineens 20dB omlaag, dat van de main-outs ineens 10dB. Verder onstaat er distortion op de outputs als je de headphone output omhoog draait.

EMU support gaat er heel schappelijk mee om, je kunt je microdock naar Eindhoven opsturen, en je krijgt gelijk een nieuwe terug opgestuurd. No questions asked.

Maar: het lijkt mij een productie-fout of een QC-probleem, omdat de problemen elke keer precies hetzelfde zijn. Helaas is dit het standpunt van EMU support:

"There is no general production fault with the E-MU 1616m. It seems you
have been really unlucky, but you should not have any problems with the
replacement unit."

Het lijkt er dus op dat ze er niet echt mee bezig zijn, maar gewoon een nieuwe opsturen, god zegene de greep.
Ik houd jullie verder op de hoogte, voor nu zal ik overal waar de 1616m besproken wordt ff deze waarschuwing posten, es kijken of dat EMU kan triggeren.

Olaf
 
Even een noob vraag. Ik hoop dat iemand em hier wilt beantwoorden.

Ik heb zojuist de 1616m mogen ontvangen.

Echter zit ik met een, misschien hele domme, maar vraag het toch, vraag ;)

Mijn 2 Behringer Truth speakers hebben 1 gezamelijke kabel die eindigt in 1 jack plug, die ik met een verloopstuk naar minijack in mn oude creative card inplugde destijds.

Echter, de audio output van de emu 1616m hebben hebben 2x een jack , tw links en rechts. Maar ik heb er maar 1!

Zou ik em dan op de headphone uitgang aansluiten, of moet ik andere bekabeling kopen voor beide speakers zodat ik 2x jack beschikbaar heb?

Bedankt alvast voor jullie hulp!
 
1 kabel die uit je speaker komt...... hoe is je 2e speaker dan aangesloten? Zit die niet toevallig met een jack plug in de eerste? in dat geval probleem opgelost *D en anders weet ik het even niet :)
 
Origineel geplaatst door DizzleXia
Even een noob vraag. Ik hoop dat iemand em hier wilt beantwoorden.

Ik heb zojuist de 1616m mogen ontvangen.

Echter zit ik met een, misschien hele domme, maar vraag het toch, vraag ;)

Mijn 2 Behringer Truth speakers hebben 1 gezamelijke kabel die eindigt in 1 jack plug, die ik met een verloopstuk naar minijack in mn oude creative card inplugde destijds.

Echter, de audio output van de emu 1616m hebben hebben 2x een jack , tw links en rechts. Maar ik heb er maar 1!

Zou ik em dan op de headphone uitgang aansluiten, of moet ik andere bekabeling kopen voor beide speakers zodat ik 2x jack beschikbaar heb?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

ik neem aan dat die kabel voor je monitors een stereo jack naar 2 x mono jack is ? dan kun je 'm gewoon in de headphone output doen...
maar beter is om ff andere kabels te halen en die in de audio outputs te gooien...
 
Bedankt Dione!:okdan:

Ik denk idd dan dat het 2x mono jack naar 1x stereo jack is.

Ik prop ze tijdelijk in de headphone out. En ga bij de eerste gelegenheid op zoek naar een set nieuwe kabels.
 
Jep ook maar een 1616m gehaald en hij is gruwah!!
had al een 1212m maar de laptop moet ook goed klinken toch?

heb ik meteen 2 vraagies:

kan ik die 1616m microdock aan mijn 1212m hangen?

Hoe disable ik mijn batterij energiebeheer programma?

ik heb nu wel alle schemas aangepast (altijd aan, enz) maar toch krijg ik als ik mijn laptop niet op het stroomnet aansluit pieken in mijn cpu! niet dat het gaat kraken maar ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben met mijn cpu.(btw ik heb een amd64 mobile athlon)
ik heb dat batterij ding dus helemaal niet nodig op mijn DAW laptop, dus weg ermee graag!!!

ps: bij mij loopt ie beter met zijn eigen drivers dan met die van asio4all!!
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
je kan wel een audiodock (ala 1820) aan een 1212m hangen

Dan moet je wel de audiodock 1820M eraan hangen, anders heb je mindere ad/da convertors.
Het is idd wel mogelijk, alleen dat van die microdock kan je vergeten, die kan niet aan de
1212M.
 
Das dan duidelijk.

en bedankt!

ik had ook al naar emu gemailt en het kan dus niet
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Theofiel
ok cool, dat scheelt.
zijn die FX een beetje de moeite waard trouwens, en hoeveel kan je er tegeiljk draaien, is daar iets over bekend?

die 1820 is nu trouwens maar 299,- bij thomann
16 stuks
bij 44.1 en 48khz
hoger zijn er geen FX mogelijk
 
Ik las het volgende in de review:

"Wat ook een minpunt is: de koptelefoon-uitgang is niet als aparte audio-stream voor host-software beschikbaar, omdat deze altijd een kopie is van een "normale" outputs. Het zou een hoop flexibiliteit opleveren als deze koptelefoon-uitgang wel gewoon vanuit software apart aan te spreken was."

Ik gebruik mn geluidskaart ook met traktor dj en heb dus via de koptelefoon een kanaal nodig om voor te luisteren.. betekend dit nou dat dit met deze kaart niet kan?!?

mvg Han
 
nee het kan wel gewoon, alleen kost het je een analoge output....
 
Zo de 1616 is BINNEN!! (met krk rp5's)

jeetje! wat een sound! :D
Heb de patchmix dsp al een beetje door.. MAARRRR
ik krijg het toch niet voor elkaar om in traktor dj voor te kunnen luisteren met mijn koptelefoon.

Ik heb 2 asio outputs in de patchmix aangemaakt (1/2 + 3/4)
In traktor dj wordt dit ook zo aangegegen als ik de emu asio selecteer.

master left : Asio out 1/2
master right : Asio out 1/2

headphones left : Asio out 3/4
headphones right: Asio out 3/4

maar nu kan ik niet voorluisteren.. over de boxen wel ja (als ik que op het kanaal van traktor waar ik voor wil luisteren speelt hij dus het geluid over de boxen)

Hulp!
 
Origineel geplaatst door pfoffer
Zo de 1616 is BINNEN!! (met krk rp5's)

jeetje! wat een sound! :D
Heb de patchmix dsp al een beetje door.. MAARRRR
ik krijg het toch niet voor elkaar om in traktor dj voor te kunnen luisteren met mijn koptelefoon.

Ik heb 2 asio outputs in de patchmix aangemaakt (1/2 + 3/4)
In traktor dj wordt dit ook zo aangegegen als ik de emu asio selecteer.

master left : Asio out 1/2
master right : Asio out 1/2

headphones left : Asio out 3/4
headphones right: Asio out 3/4

maar nu kan ik niet voorluisteren.. over de boxen wel ja (als ik que op het kanaal van traktor waar ik voor wil luisteren speelt hij dus het geluid over de boxen)

Hulp!

KICK! niemand?!
 
Is de Wamibox een btje een goede tegenhanger van de 1616m?


Sample-Raten: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz
Maximale Auflösung für Aufnahme/Wiedergabe: 16 Bit
98 dB Dynamikumfang
108 dB Geräuschspannungsabstand
Frequenzgang 20 Hz - 20 kHz
2 analoge Eingänge, Cinchstecker, unsymmetrisch, + 4 dBu Pegel
4 analoge Ausgänge, Cinchstecker, unsymmetrisch, + 4 dBu Pegel
S/PDIF optisch In/Out bis zu 20Bit
S/PDIF koaxial In/Out bis zu 20Bit
20 Bit AD/DA Wandler
Mikrofoneingang (Klinke) inkl. Vorverstärker mit Effekten
Kopfhöreranschluß
LED-Display mit 9 großen Indikatoren für Betriebszustände
Unterstützt Microsoft DirectX
Erweitertes Vollduplex für Aufnahme von 2 Audio-Kanälen bei gleichzeitiger Wiedergabe von 4 Audio-Kanälen
Verwendet Standard-PCMCIA-Schnittstelle Typ II, kein freier DMA-Kanal notwendig
Hochleistungs-Audio-DSP für internen Digitalmixer
professionelle Multieffekte für Audio und MIDI
Multiband-EQ
Incl. Effekten wie Stereo-Hall/Delay/Chorus/Echo usw.
Bis zu 64-stimmiger, 16-fach multitimbraler professioneller Sampler/Synthesizer, voll programmierbar, ausbaubar mit einem GM/GS/XG-Synthesizer
Bereits ausgestattet mit 16 MB RAM für Synthesizer und Sampler
32 verfügbare MIDI-Kanäle: 16 für internen Sampler/Synthesizer, weitere 16 Kanäle für externe MIDI-Geräte
MPU 401-kompatibles MIDI-Interface
4-Kanal-Surround-Sound mit 3D-Positionierung
Firmware lädt sich beim Anschalten der WaMi Box automatisch, Software-Updates der Firmware möglich
Software ist upgradefähig, der DSP-Chip ist frei programmierbar und für andere Anbieter zugänglich
Kompatibel zu allen verbreiteten Musik-Anwendungen, z.B. Cubase, Logic, Quartz, Cakewalk, DOP, Saw Pro, Wavelab, Sound Forge, Acid, Rebirth, Probe usw.

wamibox.jpg


voordeel is zowiezo al, dat de pcmcia card geen uitstekende aansluitingen heeft :D
 
Back
Top