EMU 1616m review

Als ik het zo bekijk lijkt de Wamibox me toch wel minder goed dan een EMU 1616(m)
Wamibox lijkt me gewoon 16 bit zo te zien, EMU 1616(m) is volledig 24bit!

Maarja, hoe goed is zijn ASIO performance, hoe klinken zijn AD/DA convertors, hoe klinkt zijn MIC Preamp... daar kan ik helaas geen antwoord op geven. :erm:
 
Origineel geplaatst door Marando
Als ik het zo bekijk lijkt de Wamibox me toch wel minder goed dan een EMU 1616(m)
Wamibox lijkt me gewoon 16 bit zo te zien, EMU 1616(m) is volledig 24bit!

Maarja, hoe goed is zijn ASIO performance, hoe klinken zijn AD/DA convertors, hoe klinkt zijn MIC Preamp... daar kan ik helaas geen antwoord op geven. :erm:

hij is nieuw wel een stuk duurder en heeft meer in/uitgangen dan de 16 geloof ik EN ram geheugen zodat deze je proccessor niet belast met ingebouwde synth. dat lijkt me wel handig op een laptop.
 
ik meld hier maar even voorzichtig dat ik een als nieuwe emu 1616m compleet met verpakking software boekjes en kabels wegdoe, voor 325.
 
Weet er iemand of de "Emulator X2 Add-on" en "Proteus X2 Add-on" ook geen cpu power verbruiken in combinatie met deze geluidskaart?

Heeft iemand ze al getest?

Ik ben nog aant twijfelen tussen deze kaart en de RME Multiface...maar gezien ik enkele software gebruik kan ik de DSP / vst eigenschappen wel apprecieren.

Bedankt!
 
Origineel geplaatst door etaoin
Emulator/Proteus X2 zijn gewoon VSTi's. Die draaien niet op de E-MU hardware.

=( =( damn ik was al blij

Kan er iemand mij vertellen of de DSP / VST(i) functies op deze kaart beetje deugen?
Want ik zou de RME multiface laten vallen voor dees speciaal voor die funcites; maar is miss niet de moeite.

Greets!
 
Origineel geplaatst door Dr.Drane
=( =( damn ik was al blij

Kan er iemand mij vertellen of de DSP / VST(i) functies op deze kaart beetje deugen?
Want ik zou de RME multiface laten vallen voor dees speciaal voor die funcites; maar is miss niet de moeite.

Greets!

Ik heb de EMU 1820 (dezelfde DSP effecten) en ik gebruik ze dus echt nooit! Toen ik tot de aanschaf over ging was ik het wel van plan ze te gebruiken, maar de kwaliteit is gewoon slechter dan vrijwel alles wat er gratis (shareware/freeware) te krijgen is, dus laat staan dat het kan meten met URS/Waves :D
 
Origineel geplaatst door Marando
Ik heb de EMU 1820 (dezelfde DSP effecten) en ik gebruik ze dus echt nooit! Toen ik tot de aanschaf over ging was ik het wel van plan ze te gebruiken, maar de kwaliteit is gewoon slechter dan vrijwel alles wat er gratis (shareware/freeware) te krijgen is, dus laat staan dat het kan meten met URS/Waves :D

Ah gelukkig! :-)
Dan kan ik miss beter voor de Motu Ultralite of de RME Multiface II gaan?

Eventueel in combinatie daarna met een powercore device ter vervanging van die dsp effecten die ik dan mis.

Thx en groeten!
 
Back
Top