Hoe groot is het internet?

IPv4 gaf te weinig adressen, daarom wordt IPv6 steeds meer gebruikt (een paar biljard adressen komen erbij).
Als je onder de vraag 'hoe groot is internet' bedoelt het aantal bytes dat beschikbaar is, is het theoretisch mogelijk om elk ip-adres af te gaan en te vragen hoeveel mb zij hosten.

Ik denk dat we wel in de buurt komen van de miljoen terabyte.
 
een miljoen terabyte! en zit er een mc-307 editor op? NEE hoor die vuile ehh internet-makers
 
ok zullen we maar ff gaan tellen dan. Ik begin wel alvast met het zoekwoord britney spears en dan kan ik over 10000000000 jaar ofzo aan n andre woordje beginnen
 
Iedere provider van webspace heeft het aantal leden (dus sites) geregistreerd staan in hun administratie. Het enige wat we moeten doen is alle providers langsgaan en hun leden opvragen. Dit bij elkaar optellen en voila.

(Iemand 5 jaar de tijd???)
 
Als je wilt weten hoe groot het internet is, download het hier.
Zorg wel dat je wat diskette's bij de hand heb:)
 
en de eerste pagina

en de eerste pagina

Best leuk, die laatste pagina maar hoe ziet de eerste pagina eruit? Misschien kan je hier het antwoord vinden?

Een soort teletijdmachine:D
 
Alleen Sites is alleen maar www. Internet is veel meer dan alleen www. je hebt ook ftp servers ed.

Origineel geplaatst door Slipperman
Om erachter te komen moeten we denk ik het aantal websites tellen. Sites zijn na mijn mening het internet. De computers het netwerk waar het opstaat.
 
zolang niemand een eenheid definieert om te tellen hoe "groot" het internet is kom je nergens.

op zich is het aantal actieve ip-adressen een mooie eenheid (en aangezien internet een verzameling van netwerken i.p.v. individuele computers is (en een individuele computer best weer een netwerk kan zijn), tellen computers binnen lokale netwerken eigenlijk niet mee)

het internet zien als een verzameling websites is erg kortzichtig. websites zijn slechts een fractie van het internet. wel het meest toegankelijke deel, maar slechts een onderdeel.

eigenlijk moet je naar de hoeveelheden bits kijken die binnen een bepaalde tijdsduur over het internet verzonden worden (dus tussen 2 ip-adressen) of de theoretische bandbreedte van het internet weten om een zinnig antwoord te geven op je vraag volgens mij.

"We see the Web as an ‘information ecology,’ says PARC researcher Jim Pitkow.

en hoe meet je een ecologie? alleen de mensen tellen is ook niet echt allesomvattend...

hoe zwaar is het internet? wordt het warmer als je het dubbelvouwt? en wat gebeurt er als je er af valt...
 
Ja , Kabab! De gemiddelde data overdracht per seconde lijkt me ook wel een goede maateenheid.

Ook de vraag in hoeverre het klimaat verandert door het aantal stokende PC's, vind ik een hele goede. Is daar al onderzoek naar gedaan?
 
Laatst gewijzigd:
Kan je een ftp wel internet noemen. Het is eigenlijk een ruimte op een computer waar men dingen (behoorlijk wat illegale spullen overigens) vandaan kan halen.
 
Heel het internet bestaat toch uit ruimte op computers ??
 
ja, een website werkt doorgaans ook via een ftp
 
ftp is, net als www (eigenlijk http) en zo nog honderden protocollen en daarme applicaties (ja ja, zelfs unreal tournament maakt er deel van uit) samen het internet.

het maakt niet uit wat het is en wat het doet: pc, router, server, proxy etc. etc. etc. als het een publiek ip-adres heeft maakt het deel uit van het internet.

de harde schijf ruimte en/of geheugenruimte en/of cpu-kracht van de computers die erop aangesloten zitten heeft er echt niks mee te maken. hoewel dat natuurlijk wel leuk is om te weten: stel je schrijft een OS dat gedistribueerd over het internet werkt als 1 computer, hoeveel gogaflops rekenkracht heb je dan tot je beschikking...? Let maar op kazaa-spyware/meelifter altnet die het op deze manier gaat proberen zo gaat proberen...
 
Als iedereen in de wereld het aantal MB /GB of TB van z'n server doorgeeft dan is het in principe wel te meten. Maar dat lijkt me onbegonnen werk.
 
Back
Top