Renoise Tracks!

Ik heb je (sander24) track ondertussen ook beluistert en het klinkt wel als goeie trance :D Ik heb verder ook niet zoveel met trance maar het zit zeker goed in elkaar enzo. Knap staaltje trackwerk!
 
Enigzins offtopic maar toch: met enige trots vermeld ik dat ik vandaag het voor elkaar gekregen heb om Octamed bestandjes (.med) van m'n Amiga 1200 over te zetten naar Fastracker bestandjes (.xm) die vrolijk geladen kunnen worden in Renoise op m'n laptop. Dus deze jongen gaat over op Renoise. Ik was al even bang dat ik voor Jan Met-De-Korte-Achternaam Renoise had gekocht. Triomf ende zegen!

Nog een vraagje (nog beduidend meer off-topic, maar ach, wat zou het?): iemand enig idee hoe ik één track (bijvoorbeeld track 14) over de gehele song een lager volume kan geven? 't is een midi track en heb weinig behoefte eraan om steeds CC nummertjes in te tikken :)
 
Voor midi werkt het wijzigen van de track volume niet (=behoorlijk irritant).
Als oplossing doe ik het (hou je vast) ..als volgt:

- ga in de track (of channel) staan waarvan je het volume wilt wijzigen..
- Voeg via trackDSP via metadevices de DSP 'MidiCCDevice' toe
- Link deze 'DSP' aan je MIDI instrument
- Maak van 'CC No' (maakt niet uit welke) een 7 (channel volume)
- Gebruik vervolgens den slider om het kanaal van de volume te wijzigen..

Het is simpeler dan het lijkt, maar toch wel kloten. Als je een track opnieuw inlaad schiet hij de geselecteerde waarde ook niet naar je MIDI instrument toe zodat je eerst weer even met de slider moet klooien om het juiste volumeniveau weer te krijgen...

Helaas is het mij in ieder geval niet gelukt om het op een wat eenvoudigere wijze op te lossen. Ik heb wel aan het Renoise team voorgestelt om bij de MIDI properties gewoon een volumeslider te maken maar daar is tot op heden niet gek veel mee gedaan.

Of ik ben gek...en anders hoop ik dat in Renoise 1.5 de zooi wel gewoon wat simpeler werkt
 
Hmmm ja, daar was ik ook achter gekomen, helaas... Ik heb nu denk ik de simpelste oplossing gevonden:

In het 'hoofdscherm' zit een vakje 'view vol' wat je voor het desbetreffende kanaal aan kunt vinken. Dan moet je dus wel per noot het volume intypen. Dat is op zich eigenlijk niet eens zo omslachtig, ware het niet dat als je het bij een reeds bestaande song doet je het per pattern moet invoeren. Maar daar ga ik maar niet over zeuren, het is uitendelijk een karweitje van misschien 2 minuten :) Voordeel boven de manier van LoFiye is dat de waarde ook gewoon opgeslagen wordt.

Toch jammer, in Octamed kun je ieder kanaal (of een instrument) appart een volume geven in een overzichtelijk schermpje, en dat heeft wel effect op zowel samples als op midi en wordt gesaved samen met het numer. Maar goed, het zei zo. Dit werkt ook.
 
Hoi. Dit is mijn eerste post op dit forum.

Effe voorstellen: Ik ben chris, aka cosmictrance/fmc, en ik ben al een jaar of 2 een geregistreerd renoise gek. Ik gebruik naast een aantal (gratis) VST's ook hardware (sidstation, hardSID, access virus, k-station etc.) -

Je kunt mijn renoise tracks hier downloaden : www.cosmictrance.tk
Een aantal tracks die renoise only zijn :
- Silence remix (van delerium)
- Gray Sunshine (Chill)
- Bad attitude (D&B achtig)

Er zijn er nog meer, maar deze drie wil ik het liefst laten horen aan mensen die ook interesse in renoise hebben!

ohja, Je kunt bij 'studio' m'n obessie voor amiga spul aanschouwen..
veel plezier :--)
 
Je hebt behoorlijk gave tracks op je site staan. Die '8 bit chilling' vind ik echt superrelaxed. De intro breng me meteen in de juiste sfeer. Ow wat is die SID toch lekker. Ik ga er morgen ook nog even een aantal beluisteren.

Goed gedaan hoor!
 
Back
Top