Help! Luxe-probleem!

Origineel geplaatst door hansbakker
:S heb je enig idee hoe veel meer je hoort op goeie monitoren...als je het voor een deel van je sound moet hebben wil je toch juist dat alles lekker in elkaar zit? op deze monitoren hoor je in ieder geval niet dat het een chaos is onder de 60 Hz....

Kom op Hans.. Als jij een bepaald budget hebt en nog niks uitgebracht hebt,ga je toch geen high-end monitors aanschaffen. Steek het geld dan eerder in informatie over muziektheorie en dergelijke. Om dan al direct vet serieus te gaan beginnen nee. Alls je eerst ook nog eens een hobby producer bent,zal ik lekker monitors gaan kopen voor 1000euro en een module voor 1000euro en dan lekker muziek maken. Om je dan al druk te gaan maken over topmix en of alles in goede frequencies zit moi!

Muziek maken! heb je het gevoel dat je lekker bezig bent,ben je realease waardig,wordt je gevraagt door de top. Nou dan zal ik eens high-end monitors aan gaanschaffen.

Is het je hobby,natuurlijk zou je op den duur wat willen uitbrengen.Mijn tip koop gewoon een setje voor 1200euro en ga lekker kloten,desnoods een goede module erbij klaar...
 
Origineel geplaatst door hansbakker
:S heb je enig idee hoe veel meer je hoort op goeie monitoren...als je het voor een deel van je sound moet hebben wil je toch juist dat alles lekker in elkaar zit? op deze monitoren hoor je in ieder geval niet dat het een chaos is onder de 60 Hz....

Dus alle tracks die uitgebracht zijn,zijn op highend monitors afgemixtD. No way! het gaat nog altijd om de sound. Net zoals je hier vaak hoort ik ga een demo opsturen en zit alles wel in de goede frequency etc... Denk je nou echt dat ze luisteren of iets goed is afgemixt? echt niet sound,arrangement etc... dat is het belangrijkste,doet de track je wat. Daar heb je echt geen high-end monitors voor nodig,no way. Als je dat niet hebt,kun je het nog altijd over monitors gooien,als je het budget ervoor hebt en alles word zwaar serieuser.
 
ik heb het duidelijk verkeerd begrepen, dacht dattie al een hele tijd bezig was...

ik dacht dat jij em deze monitoren (die nou niet echt goedkoop zijn) aanbeveelde...

tuurlijk koop je het niet gelijk high-end...
 
Dit is helemaal het einde ! beetje ruzie lopen maken over hoe iemand geld moet uitgeven wat ie helemaal niet heeft

whehhehehe
 
dat een a&r het arrangement etc belangrijker vind dan de klank klopt wel een beetje. tis alleen erg afhankelijk wat je maakt . de meesten hier zitten in de dance te pielen en dan ook nog vaak een beetje underground

een ieder die als doel heeft een plaat te maken word onmiddelijk door de labels in de grote prullenbak gegooid als het niet lekker klingt

De mastering voor het snijden van een vinyltje eq-en hier en daar wat ,mischien nog wat compressie.

we wil fix it in the mastering ...mischien wel de beste smoes in de muziek industrie
 
Maar goed even weer on topic .

als je muziek gear wilt kopen en naar een muziek zaak gaat loop je enorm de kant dat je met iets naar huis gaat waar je l8tr van denkt wrom heb ik dat in hemelsnaam gekocht ??

we hebben het allen gehad.. ik ben de mist in gegaan met een mc303 b.v. wat een miskoop

Tis ook lastig om iemand die een studiotje wil te overtuigen dat alle gear die je betalen kunt in het begin net zo goed uit een pc getrokken kan worden .Dan kun je op zn minst nog hier en daar wat demoos proberen totdat je iets gevonden heb wat jij lekker vind werken

hou het geld lekker op je rekening .. een goedkope auto heeft ook regelmatig onderhoud nodig .
 
Origineel geplaatst door mischa
hou het geld lekker op je rekening .. een goedkope auto heeft ook regelmatig onderhoud nodig .

Het beste advies tot nu toe!
 
Origineel geplaatst door Alterex
Het beste advies tot nu toe!


Ja, en dat doen wij natuurlijk ook allemaal hè....}:|



gr. Tom
 
Back
Top