welke monitoren?

Origineel geplaatst door mischa
heb de emes kobalt eve zitten strippen . monacor hoog en peerless hds 134 laag/mid een 20 voor tweater en 60 voor woover ( consumenten diy prijs ) om een bassreflec te gebruiken om een tweater te koelen is mega raar . Zelfs het minst geringe weerstand in de bassreflec poort gaat onheroepelijk voor flapper geluiden zorgen .

moet en zal het horen .

en mischa, heb je ze al beluisterd? :)
 
neej helaas niet . Komt nog wel een keer . Wil zowiezo een database aan metingen aanlegen van de meeste gebruikte nearfields om zo geneuzel over warm donker agresief zacht wollig schoon , breed stereo , neutraal etc eindelijk eens te zien in echte data waar iedereen iets aan heeft .

Dit natuurlijk allemaal in 1 en dezelfde omgeving zonder reflecties .
 
Origineel geplaatst door Roel
is toch best zinnig wat mischa zegt?

misschien als ik zou begrijpen wat hij zegt. de helft van de woorden die hij gebruikt heb ik nog nooit gehoord.
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
misschien als ik zou begrijpen wat hij zegt. de helft van de woorden die hij gebruikt heb ik nog nooit gehoord.

Tja als je er geen kaas van hebt gegeten smaakt het ook niet!
Niet negatief bedoeld.
Advies -> ga je verdiiepen in de materie dan ga je het begrijpen of niet dat kan natuurlijk ook.
 
Origineel geplaatst door mischa
neej helaas niet . Komt nog wel een keer . Wil zowiezo een database aan metingen aanlegen van de meeste gebruikte nearfields om zo geneuzel over warm donker agresief zacht wollig schoon , breed stereo , neutraal etc eindelijk eens te zien in echte data waar iedereen iets aan heeft .

Dit natuurlijk allemaal in 1 en dezelfde omgeving zonder reflecties .

Moet je ze wel allemaal hebben :)
Of lenen, met een koekje erbij of iets dergelijks.
 
Origineel geplaatst door Mostatic
Tja als je er geen kaas van hebt gegeten smaakt het ook niet!
Niet negatief bedoeld.
Advies -> ga je verdiiepen in de materie dan ga je het begrijpen of niet dat kan natuurlijk ook.

nou dan zal ik maar meteen specifiek zijn. de grootste boosdoeners:

strippen?
monacor ?
peerless hds ?


de rest van de woorden snap ik wel van betekenis alleen hoe ze in de zin zijn geplaatst roept nog enige vraagtekens bij me op over de betekenis.
 
Ik ben eigenlijk best wel suuuupergeïnteresseerd geraakt in de BM6a!!!

Weet iemand of hier ook een passieve versie van bestaat, aangezien ik al wel een ok versterker heb.

Of toch een verstandigere keus om actief te gaan?
 
Origineel geplaatst door kareltje
Ik zie dat we op pagina 31 zitten met deze tread, en echt er zitten heel intersante dingen bij.
Maar ik hoor niemand praten over een welke versterker/amplifier/eindtrap dat er gebruikt wordt/is.
Ik heb zelf verschillende versterkers, en ze geven 3 een heel andere sound.
Met andere woorden, je kan wel in een winkel staan luisteren naar monitoren, terwijl er een dikke 2x150w staat te blazen, maar als je ze dan later op je zolderkamertje aansluit op 2x 40w ,dan zal er toch ook wel een verschil te horen zijn.

Ja, zou egenlijk een forum-regel moeten worden. Noem bij je gebruikte monitors ook het type verserker, of actief :)

edit: wacht ff. is er uberhaupt veel verschil in geluid tussen studio versterkers uit dezelfde vermogens klasses?
 
Afgelopen weekend een setje 2e hands Vifa Impuls op de kop getikt:

vifa2.jpg


Heb ze nog even naast m'n Spirit Absolute 2's geluisterd.... een hele verbetering mag ik wel zeggen! Strak geluid, veel detail en wat ik alleen maar kan omschrijven als een zijdezachte hoogweergave (zeker in vergelijking met de absolute 2's, die een stuk scheller klinken)
Ik heb er 300 euro's voor betaald (inclusief speakerstands, maar die gebruik ik op 't moment niet)
Ik ben er erg blij mee!
 
Laatst gewijzigd:
nog een plaatje

vifa4.jpg


Ik had aanvankelijk m'n twijfels bij het wit, maar begin het nu eigenlijk wel mooi te vinden. Het valt in ieder geval lekker op, en sinds de i-pod is wit natuurlijk helemaal hip :)
 
is een fijne speaker. Ik heb de monitor-variant met afgeschermde magneten en een zijden dome tweeter ipv de titanium (in een onafgewerkte behuizing;) )
 
Deze zijn trouwens in een iets andere kast gebouwd dan de standaard impuls, met de tweeters aan de zijkant i.p.v. in het midden.
Kan iemand me vertellen wat dit doet voor het geluid? Ik kan me voorstellen dat het misschien het stereobeeld verbeterd of zo...
 
het verplaatsen van de tweater heeft als grote voordeel dat de hoeken van de kast die het geluid weer afstralen vanaf elke kant een andere afstand hebben dan de tweater . samen met afgeronde hoeken kun je een goed rezultaat behalen . Een stapje beter is grote 45 graden hoeken en wil je het echt super hebben moet je je speakers in een muur bouwen .
 
plus dat het in een nearfield opstelling je stereobeeld wat breder maakt. De studio-variant van de impuls heeft dat ook.
check:
 

Attachments

  • foto 16.jpg
    foto 16.jpg
    153,1 KB · Bekeken: 52
Back
Top