welke monitoren?

Hallo,

Als ik jou was zou ik voor de Event TR8 gaan. Te koop op Thomann.de onder andere.
Deze monitors zijn ook te beluisteren in Rock Palace te Den HAag (een van de weinige winkels die ze, vreemd genoeg, in NL verkoopt). Wel moet je ze daar niet kopen, belachlijke prijzen (overigens vaak het geval bij rock palace!).

De event TR8 is naar mijn idee de beste oplossing met jou budget en muzieksmaak.
De rokits van KRK zijn namelijk veel meer op Rock gericht! (alhoewel je er natuurlijk ook degelijk techno enz. mee kan mixen). Niet voor niets "Rokit" ---> ROCK IT.
Zoals ik in de post hierboven heb geschreven, krijg je van de Rp8 van KRK ( ikzelf in ieder geval) hoofdpijn.

In jou prijsgategorie vallen alleen EVENT en KRK binnen het "volledig spenderen" van je 500 Euro.

Anders moet je voor behringer gaan (appart geluid, heel veel extreme meningen over zowel + als - ), of Alesis MkII ( heel veel laag, wat minder hoog : geschikt voor elektronische muziek vooral) en Phonic ( iets minder bekend, maar, vond ze zelf goed klinken en beter dan behringer/alesis--->>> Smaken verschillen natuurlijk).

Hiernaast heb je ook nog andere monitormerken maar de hierbovengenoemden zijn grosso modo de bekendsten (zie ook Tannoy/Tascam...).

Net zoals je in de post hierboven ziet, heb ik voor de Emes Kobalts gekozen. Ben hier heel tevreden mee. Vind ze beter klinken dat allen die hierboven zijn genoemd. Wel zijn ze klein van formaat en dus perfect geschikt voor kleinere ruimtes/studentekamers enz. Prijs: 595Euro ( dus wel wat duurder dan budget.

Uiteindelijk moet je ze beluisteren en tot eigen conclusie komen. Koop simpelweg degene die jij het vetst vind klinken, al is het volgens sommigen een "minder" merk.

Mijn advies: Event, Alesis of Emes ( m.w.b jou muziekstijl en budget).

Groeten,

Frederik.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
Phonic P8a :)

phonic...
Is dit een serieus antwoord?
zoja, waar kun je ze ergens kopen want ik zie ze niet bij music-city en thomann

edit: ziet er wel interessant uit ja, 320W :) klopt dat? en is dat per speaker?
Ik zet mn muziek nl. wel meestal tamelijk luid en ik zou mn nieuwe monitors er niet door willen blazen :)
 
Origineel geplaatst door dcdent
phonic...
Is dit een serieus antwoord?
zoja, waar kun je ze ergens kopen want ik zie ze niet bij music-city en thomann

edit: ziet er wel interessant uit ja, 320W :) klopt dat? en is dat per speaker?
Ik zet mn muziek nl. wel meestal tamelijk luid en ik zou mn nieuwe monitors er niet door willen blazen :)

Je kunt ze volgens mij gewoon kopen en beluisteren bij Feedback (Rotterdam)!

Groeten,

:mexico:
 
Origineel geplaatst door dcdent
phonic...
Is dit een serieus antwoord?
zoja, waar kun je ze ergens kopen want ik zie ze niet bij music-city en thomann

edit: ziet er wel interessant uit ja, 320W :) klopt dat? en is dat per speaker?
Ik zet mn muziek nl. wel meestal tamelijk luid en ik zou mn nieuwe monitors er niet door willen blazen :)

Ik zou voor de nieuwe EMES gaan die zijn heel natuurlijk en eerlijk.
http://www.synthax.nl/index_comp.html
 
Origineel geplaatst door Steven V
Grootte wil toch niks zeggen?? Yamaha MSP5 monitors zijn ook heel klein en die vind ik wel zeer strak en vol klinken. Maar da's mijn mening natuurlijk.
Begrijp ik, Maar meestal zet ik m'n monitors redelijk hard, en ik denk dat dat niet echt lekker luisteren is met kleinere monitors...
 
Dat valt wel mee als ze de hoeveelheid wattage maar kunnen verdragen.
Ik heb kleine sets gehoord waar je doof van werd en ik heb grote systemen gehoord die bij een beetje duwen al in elkaar zakte als een plumpudding.
 
Origineel geplaatst door Exorbis
Begrijp ik, Maar meestal zet ik m'n monitors redelijk hard, en ik denk dat dat niet echt lekker luisteren is met kleinere monitors...

Hoe groot is je kamer??
 
Ik wilde de Tannoy Reveal Actives gaan kopen.

Ik maak techno en trance.

Of kan ik dan toch beter voor een bovenstaand merk kiezen?
 
Origineel geplaatst door Peekay
Ik wilde de Tannoy Reveal Actives gaan kopen.

Ik maak techno en trance.

Of kan ik dan toch beter voor een bovenstaand merk kiezen?

voor techno en trance zou ik zeker naar de KRK, EMES en Dynaudio gaan luisteren.
Ook passive systemen als ADAM, PMC zijn zeer de moeite waard.
 
Bedankt voor je advies!

Wat maakt het dan beter en voor welke series van die merken zal ik dan kijken?
 
Meestal wil je voor dance en trance een strak en diepgaand laag en een schoon en niet tevermoeiend hoog.
De reveals zijn mooie monitoren voor het geld maar gekleurd in het laag, net als de alesis en Roland monitoren van die prijs. De phonic, Behringer, Maudio's zijn in het hoog minder dan de voorgenoemde.
Ik vergat nog een merk, Event maakt ook hele mooie strakke monitoren rond de 500 Euro
 
Oke super dat ik dat weet. Ik heb r namelijk niet zoveel verstand van en ik had al bijna die reveals gekocht

Tussen 500 en 700 euro vind ik een mooie prisj ook.

Maar welke types van die merken moet ik checken? En waar kan ik t beste kopen?
 
pbtje gestuurd met de info
 
Origineel geplaatst door Grooveron
Ik zou voor de nieuwe EMES gaan die zijn heel natuurlijk en eerlijk.
http://www.synthax.nl/index_comp.html

En welke bedoel je dan? De 'KOBALT'? of de 'PINK'?
Ik ben namelijk nog steeds een beetje alles aan het aftasten waar andere mensen mee werken en ik zoek gewoon EERLIJKE monitoren...
En lees ik weer over EMES waar ik nog nooit van had gehoord....

De PINK ( die als paar geleverd word ) is nog in mijn budget namelijk....
 
Ik bedoelde de kobalts. Paarprijs : 595 Euro.
De pinks zijn natuurlijk ook heel goed maar de prijs is dan wel weer 1000 euro minimaal voor een paar. Of heb jij ze ergens voor minder gezien?:)
Met een budget van 1000 Euro kun je ook weer voor vele andere monitors kiezen ( bijvoorbeeld de Dynaudio Bm5a!).
Hoe dan ook, de kobalts zijn een hele goede keuze. Ik gebruik ze zelf en ben er erg tevreden mee. Klinken veel beter dan de krk's die ik hiervoor bezat.

Belangrijke vraag: Hoe groot is jou kamer (welke afmetingen)???\
 
De kobalts verschillen overigens maar heel weinig van de pinks!

:yamaha:
 
Origineel geplaatst door gremlin23
Ik bedoelde de kobalts. Paarprijs : 595 Euro.
De pinks zijn natuurlijk ook heel goed maar de prijs is dan wel weer 1000 euro minimaal voor een paar. Of heb jij ze ergens voor minder gezien?:)
Met een budget van 1000 Euro kun je ook weer voor vele andere monitors kiezen ( bijvoorbeeld de Dynaudio Bm5a!).
Hoe dan ook, de kobalts zijn een hele goede keuze. Ik gebruik ze zelf en ben er erg tevreden mee. Klinken veel beter dan de krk's die ik hiervoor bezat.

Belangrijke vraag: Hoe groot is jou kamer (welke afmetingen)???\

Nou ik ga verhuizen...toeminste ik ben zoekende.... dus het is idd de vraag hoe groot mijn kamer word.... :)
 
Verschil tussen de pinks en kobalts is overigens: Pinks hebben 80 watt hoog en laag t.o.v 70watts laag en hoog van Kobalts.
Daarnaast hebben de pinks iets meer switches aan de achterzijde ( naar mijn mening totaal onbelangrijk!). Kobalts heeft de nodige. Het is voornamelijk een kwestie van goed plaatsen.

Hoe dan ook, de kobalts presteren heel goed voor hun "size".

Is je budget nu 500 of 1000 Euro?:kimono:
 
Zijn die EMES geen nearfield dan?

Ik heb namelijk een kamer van 4 bij 5 is die kobalt dan wel geschikt?
 
Back
Top