welke monitoren?

Phonic - P 8 A
De P 8 A levert 150 watt laag en 75 watt hoog, heeft een bereik van 45 Hz tot 22 KHz en heeft een 8” woofer en 1” silk-dome tweeter, plus ingebouwde clip protectie. Ideaal voor de grotere studioruimte!

Van: 308,00 Voor: 159,00

mijn kamer is alleen maar 2 bij 5½
 
waarom niet bij je eerste keuze gebleven?
Is IMHO toch het beste setje. Al is een sub soms wat lastig af te stellen.
Anders neem je ze zonder sub?

Die phonics klinken trouwens nog erger dan de behringers. De oude Alesis monitoren was ik niet echt enthausiast over. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe.

Maargoed, ga eens luisteren. Dan kan je het zelf horen.
 
Origineel geplaatst door Traxopia
Die phonics klinken trouwens nog erger dan de behringers. De oude Alesis monitoren was ik niet echt enthausiast over. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe.

Bwa, nog eens een bewijs dat smaken verschillen blijkbaar. Ik heb de phonic's en behringers destijds, toen ik voor de keuze stond, zwaar vergeleken en tot het besluit gekomen voor de PA8's van phonic te gaan. ik vond de behringers iets te gehyped klinken tov. de phonic's. de behringeers klonken iets voller maar het was mij niet de bedoeling monitor's aan te schaffen die iets "beter" laten klinken, wel de iets weergeven zoals het opgenomen is.
Nog steeds tevreden met mijn keuze btw.;)

Maar de beste raad blijft gaan luisteren ofc.
 
Ik ben ook opzoek naar een paar goede monitors.

Ik heb gehoord dat de Tannoy reveal actives goed zijn. Kost wel wat 600 voor twee stuks maar dan schijn je wel echt wat goeds te hebben.

Wat is jullie mening daarover?

Ik koop namelijk liever meteen een beetje goede monitors ook al is t wat duurder anders vind ik t na een jaar miss niet meer goed genoeg en koop ik dan betere
 
Als ik een suggestie mag doen;

De behringer lijn de ''truth'' Dit zijn die zwarte boxen die veel op die van genlec lijken...
Je hebt ze passive en active....

De goed koopste lijn - ongeveer 150 E per paar ( 100 watt)
en je hebt er ook van 275 W geloof ik voor 300 euro's of zo...

Ik vond ze boven verwachting goed helder klinken !
 
op zich heb ik wel €500 a €600 te besteden aan nieuwe studio monitors, natuurlijk hoeft dit bedrag niet helemaal op :)
 
Origineel geplaatst door nIQ
de behringers klonken iets voller maar het was mij niet de bedoeling monitor's aan te schaffen die iets "beter" laten klinken, wel de iets weergeven zoals het opgenomen is.

nog ff een aanvulling:
Een goed gemixte/gemasterde plaat moet natuurlijk wel fantastisch klinken !! Dus niet de winkel ingaan met de gedachte dat een goede monitor een mix nou eenmaal slecht laat klinken omdat de mixfouten naar voren worden gehaald.
Met m'n eerste setje monitors (spirit absolute2) klonk echt alles ruk en was de translatie idem en da's niet fijn werken.
 
Ik heb zelf een tijdje geleden Blue Sky mediadesk 2.1 aangeschaft,en ben er nog steeds erg tevreden mee.Gedetailleerd en absoluut niet vermoeiend.
 
Ok ik nu zoveel verhalen gehoord....en ik wil dus ook monitoren gaan aanschraffen...
Denk dat ik ook niet meer dan 800eu ervoor wil uitgeven...

En tja ik zoek idd gewoon een EERLIJK geluid, maarja wat is eerlijk?
En kan je dus monitoren ( actief ) kopen in de prijsklasse tot 800eu die ECHT eerlijk zijn..

Maargoed onnozele vraag, want ik moet idd maar gaan testen... en aan de andere kant, hoe kan ik testen op eerlijkheid?
Hoe weet ik of het echt een eerlijke monitor is?

Wat voor cd kan ik dan het beste meenemen die ook eerlijk is opgenomen etc etc??
 
Origineel geplaatst door rogeseventytwo

Wat voor cd kan ik dan het beste meenemen die ook eerlijk is opgenomen etc etc??

Dan zou ik een cd'tje meenemen van Michael Jackson. Die is net toch eerlijk verklaard? Of niet?

The :kroon: of pop himself
 
Ik ga zelf voor 600 euro (2 stuks) de Tonney reveal's actives kopen. Voor de prijsklassen schijnen deze het beste te zijn.

En ik denk dat het niet veel uitmaakt wat je voor cdtje meeneemt. Ik zou dr gewoon eentje meenemen waarvan je zeker van bent dat t helemaal goed is afgewerkt enzo.

Verder zal je t toch moeten vergelijken.

Succes ermee!


Ik had zelf ook nog een vraagje weet iemand waar je het best in Nederland monitors kan kopen. Ik ken feedback maar daar verkopen ze niet de speakers die ik wil. Ik heb gehoord van een winkel in alkmaar ofzo maar kan niks op internet vinden.

Iemand?
 
wuaha ik heb nu 2 pioneers cs 555 uit de oertijd al 17 jaar oud (heeft samen met versterker 1250 guldens gekost)
super agressieve boxen zeer lekkere kick maar ik wil binnenkort 2 behringers of 2 phonics erbij halen ik heb ze allebij gehoord maar vind de phonic net ietje beter in het laag
 
Iemand die EMES kent? Dit bedrijf levert alleen gematchte monitors af zo blijkt. Ze zouden uitstekende kwaliteit bieden...

Klik

Er staat wel een foutje op die webpagina zo blijkt; een bassdriver van 14", dat klopt niet. 't Zal wel 14 cm zijn.

Ik ga ze binnenkort beluisteren (als ze er nog staan in die winkel tenminste), ik neem een paar cd's van Queen mee en waarschijnlijk ook klassieke muziek. Is dat een goed idee?
 
Origineel geplaatst door Steven V
Iemand die EMES kent? Dit bedrijf levert alleen gematchte monitors af zo blijkt. Ze zouden uitstekende kwaliteit bieden...
Heb er ook veel over gelezen, maar ik vind ze wel aan de kleine kant, dus echt 'vol' zullen ze naar menig niet klinken.
 
Grootte wil toch niks zeggen?? Yamaha MSP5 monitors zijn ook heel klein en die vind ik wel zeer strak en vol klinken. Maar da's mijn mening natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Iemand die EMES kent? Dit bedrijf levert alleen gematchte monitors af zo blijkt. Ze zouden uitstekende kwaliteit bieden...

Klik

Er staat wel een foutje op die webpagina zo blijkt; een bassdriver van 14", dat klopt niet. 't Zal wel 14 cm zijn.

Ik ga ze binnenkort beluisteren (als ze er nog staan in die winkel tenminste), ik neem een paar cd's van Queen mee en waarschijnlijk ook klassieke muziek. Is dat een goed idee?

Ik heb deze monitors al een week of 3/4.
Ben er heel blij mee.
Je krijgt er in ieder geval geen hoofdpijn van ( i.t.t tot KRK RP8 die ik ervoor had en moest verkopen i.v.m kleinere ruimte voor studio).
De bas is ook heel overtuigend voor zo een kleine monitor. Ik kan er nog veel meer over zeggen...

Overigens, ik vind de Phonic P8a voor de prijs, toen ik ze een keer in feedback heb beluisterd, heel goed klinken.
Veel beter dan Behringer. Heel goed spul voor de prijs!
 
voor de miljoenste keer dan maar

Ik ga binnenkort monitors kopen. Ik maak hardcore & goa-trance

budget tot 500 €

ik heb al eens rondgekeken en zag die alesis MKII en KRK's enzo staan. zijn er nog betere kopen qua prijs/kwaliteit (liefst actief)
 
Back
Top