D-man's eerste trackje

De melodie doet mij meer denken aan tubalar bells van Mike Oldfield, hij is ook voor een gedeelte hetzelfde. Die piano is veel te steccato, je hebt wel de juiste akkoorden te pakken dat zit wel goed. Ik zou lekker losjes spelen en gewoon opnemen en de juiste stukken aanelkaar plakken.

Die bassline is continu dalend, ik zou wat meer tegenharmonie erbij doen, want die piano zakt ook de hele tijd.
 
Origineel geplaatst door D-man
Ja, ik vond het zelf al heel erg galmen, maar dat kan ook komen door mijn kamer (die is redelijk 'kaal' en er hangen ook geen gordijnen enzo in, dus dat galmt wat meer dan normaal) en omdat ik afmix op een cheap-ass hifi setje (tsja... geld he).

Ik bedoel ook niet zozeer galm, maar eerder sustain. De piano klinkt nu te kort (en daardoor te kaal). Daar helpt zo'n sustainpedaal zoals ook onder aan elke piano hangt heel erg goed tegen. En die sein auch ganz gutkauf. Maar galm helpt daar niks tegen (sorry, had ik verkeerd uitgedrukt in eerste instantie).
 
Er zit best wel wat potentieel in het stuk (zeker de tweede versie). Toch blijft het een beetje mager uitgewerkt. Dit kan liggen aan de beperkte middelen. Wat niet aan de middelen ligt, zijn de speelfouten. Jammer, want als je er die allemaal uit zou halen, is het al heel wat beter. Probeer ook een beetje meer variatie in je nummer te brengen, zodat het minder monotoon gaat klinken. Als je steeds hetzelfde wil blijven herhalen (dat is een techniek die dikwijls genoeg gebruikt wordt), dan moet je zorgen dat je contrasten gaat leggen in klankkleur, polyfonie of instrumenten ... maar hier komt er enkel nu en dan een klein beetje bij (zoals de piano, de basdrum enz).

Kortom ... het zit vol goede ideëen, maar ze moeten nog verder uitgewerkt worden ;) .

:doei:
 
:okdan:

Ik luister de 2 versie. De speelfoutjes in je piano vind ik te verwaarlozen, want je spel klinkt aardig goed! Het veranderen van die basslijn is ook goed gedaan. Verder eens met de rest van het commentaar. Ik vind geluidje voor dat lead-melodietje een beetje té general-midi. Misschien daar ook wat meer dynamiek ingooien door mbv velocity, of een ander geluidje pakken. Klinkt igg té statisch om door de hele track te mixen.
Verder: erg goed!
 
Back
Top