D-man's eerste trackje

D-man

blub
Lid sinds
13 november 2003
Berichten
181
Locatie
Amsterdam
Mijn allereerste (complete) track. Hij loopt nog niet overal even lekker, maarja, ik ben nog een beginner :). Bij 3:40min zit er een beetje teveel bas in en de timing is ook niet overal even strak...
Schiet maar raak zou ik zeggen....
de link: klik

D-man
 
Mooie geluiden !!
De piano had wat galm kunnen gebruiken imo en die bassdrum vanaf 3:40 vind ik er niet helemaal bij passen.
Verder: Puik werk !! :okdan:
 
Mooie melodie...rare intrigerende track, heeft wel iets van italiaanse of franse soundtrack.

Ik vind dat piano geluid om eerlijk te zijn niet zo heel mooi (Hij is nogal droog) wellicht als je dit verplaatst met een rauwe analoge polyfone synthsound....whatever :)

Die bassdrum vind ik er weer juist we wel bijpassen (Dan gebeurt er vast iets spannends in de film :D )
 
De pianopartij zou ik opnieuw doen.

Nu lijkt het net alsof je enkele basisakkoorden aan het inoefenen bent. Er is her en der zeker plaats voor akkoorden met een melodie erbij.
En tracht er ook wat meer dynamiek in te leggen, nu vemoed ik dat de ganse pianopartij met dezelfde velocity is opgenomen (gokje, waarde=64?)
 
Dit klinkt inderdaad erg leuk, denk dat het wel in een aftiteling van een harde aktie film kan.. als je net helemaal zit bij te komen van alle hard aktie, dan ff deze relaxe track onder de aftiteling maar dan wel zonder die beat.
Het enige kritiek wat ik zou kunnen zeggen, heb je zelf al gezegd :)
 
8D Ik las hier dat je al 6 jaar piano speelt. Misschien komt het 'hard' aan maar dat is echt niet hoorbaar hoor.

Dan moet je toch meer met die pianopartij kunnen doen?
 
Hmmm... ben bang dat ik het daarmee wel eens ben ja... helaas... Dan zou ik zelfs/zeker in dit geval naar de quantize grijpen... en op sommige punten gok ik dan dat die je aanslagen dan zelfs verkeert plaatst...

Voor de rest een leuke track als je net begint met produceren!
 
In potentie best een lekker nummer.

Ik vind hem nog wat te simpel en te leeg...

tips van mijn kant:

1. Maak de piano partij wat vlotter, in plaats van alleen maar accoorden aanslaan. stop er iets meer melody in, en gooi er een ondertoon bij die doorloopt, zoals je bij piano vaak hebt.
2. Ga in het midden ergens over naar wat andere geluiden waardoor het sfeerbeeld anders wordt.

succes!

greotjes Unic
 
Yep, wat al gezegd is: zeker potentie, maar er kan nog wel een hoop aan gebeuren. Je synthdingen zitten in ieder geval goed in elkaar.

Maar zoals al gezegd: de piano klinkt wel flauw; geen dynamiek, te weinig in de melodie en te kaal. Als pianist moet je dat toch beter kunnen! Heb je een sustainpedaal? (zo niet: die dingen kosten 15 euro of zo; meteen kopen en aan je pinaobron hangen!) Daarmaa kun je erg veel aan je pianosoudn toevoegen (veel voller geluid). En de timing is inderdaad bagger (quantizen of opnieuw inspelen). En ik vind de bassdrum ook raar klinken; later past het wel, maar als-ie er bij komt klinkt het erg geforceerd.

Niet bedoeld om je af te zeiken hoor! De potentie is er zeker, en zoals-ie begint klinkt het lekker, maar er kan gewoon nog een hoop beter aan, en beter worden is het doel toch? :biertje:
 
Bedankt voor alle tips! Ik heb nog eens goed geluisterd en die pianopartij is echt bagger, daar moet ik echt wat aan veranderen. Het was ook eigenlijk iets wat ik snel even had ingespeeld omdat ik nog niet precies wist wat ik met dat stukje wilde doen, maar daarna heb ik er eigenlijk niks meer aan veranderd. Dat met die bassdrum moet ik denk ik ook nog wel wat aan bijschaven, misschien moet er sowieso wat meer percussie in, of niet?
 
Nee, die bassdrum is lekker mininmaal zo...dat houdt het spanned. Hihats worden zowiezo toch altijd teveel gebruikt :)

Maar als je die piano partij vervangt door een rauwe polyfone synthsound met lekker veel release (wel nou ook weer niet teveel) hoef je natuurlijk niet die piano partij bij te schaven...
 
Ik heb nog even een 2e versie gemaakt met een wat betere pianopartij (denk ik) ik ben er alleen nog steeds niet helemaal tevreden over, er zit nu ook een overgang in die volgens mij niet helemaal lekker loopt.
Nouja, luister nog maar een keer als je wil, de eerste versie staat ook nog online: klik
 
[off-topic]
haha heb nu voor de eerste keer internet thuis nog geen half uur geleden online gegaan en kan nu ook dus voor dse eerste keer eens tracks luistern hier op het forum :D
[/off-topic]

te eerste is het niet mijn ding maar dat neemt niet weg dat ik er geen mening over kan hebben natuurlijk. kan zelf ook niet keyboard of piano spelen dus zou het je zo ie zo niet na kunnen doen, maar leeft hoor dat de eerste helemaal niet lekker loopt en die vindty ik dus ook helemaal niks.

de tweede daar en tegen zit het qua spellen toch een stuk beter en vindt ik dus een stuk beter.

verder kan ik er niet veel over zeggen.
 
Zeker een flink eind vooruit! Klinkt stukken beter nu. Goed gedaan met die piano! (hoewel ik er nog steeds wat meer galm of sustain op zou zetten... ;) ) :biertje:

Tijd voor wat gedetailleerdere dingen dus: 8)
Je hebt nog steeds timingsfoutjes: die lage sting+bass begint regelmatig niet tegelijk met dat hogere geluid (in het begin goed hoorbaar). Verder is de mix niet zo sterk; je ondersteunende geluiden (bass, strings, bassdrum) zitten erg ver weg, tegen een harde piano en lead. En wat de bassdrum betreft: misschien zou het mooier zijn 'm pas op tempo te brengen wanneer alles op gang komt (3:38 )? Wel leuk trouwens zoals op dat moment de bas in beweging komt. Even een pure smaakkwestie: ik vind 'm wel wat kaal. Misschien dat je er in het stuk na 3:38 wat meer strings bij kunt zitten (niet laag, maar midden), omhet wat voller te maken?
 
Ik mis nog steeds dynamiek in de pianopartij hoor.

Uit welk instrument haal je je pianogeluid ? (me just curious)

Luister eens naar de piano op 2'37", dat lijkt me een foutje ?
 
het eerste wat qua vraag in mij op komt bij het luisteren is: toevallig dit spel veel zitten spelen vroeger?:

gianasisters2_c64com.gif

Great Giana Sisters...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
het eerste wat qua vraag in mij op komt bij het luisteren is: toevallig dit spel veel zitten spelen vroeger?:

gianasisters2_c64com.gif

Great Giana Sisters...

:P GIANA SISTERS!!!!!!!

me my favorate game these days!

ok weer ontopic! :)
 
Goed gedaan met die piano! (hoewel ik er nog steeds wat meer galm of sustain op zou zetten... )

Ja, ik vond het zelf al heel erg galmen, maar dat kan ook komen door mijn kamer (die is redelijk 'kaal' en er hangen ook geen gordijnen enzo in, dus dat galmt wat meer dan normaal) en omdat ik afmix op een cheap-ass hifi setje (tsja... geld he).

Uit welk instrument haal je je pianogeluid ? (me just curious)

Ik gebruik voor alles de emu proteus2000 (meer heb ik nog niet :erm: ) de piano sample was ook een van de redenen dat ik 'm gekocht heb, die vond ik namelijk erg lekker klinken.

Origineel geplaatst door 6 trak
het eerste wat qua vraag in mij op komt bij het luisteren is: toevallig dit spel veel zitten spelen vroeger?:

Great Giana Sisters...

hmm, nooit van gehoord... is ook van ver voor mijn tijd... ik ben pas 16 :)


Iig bedankt voor alle tips en comments ik zal kijken of ik er nog wat van kan maken :W
 
Back
Top